Home > Pozycjonowanie Stron Internetowych

Pozycjonowanie Stron Internetowych

to najlepszy sposób na DOTARCIE DO KLIENTÓW

właśnie wtedy, kiedy szukają Cię w sieci

pozycjonowanie stron w google

 

Wysoka pozycja w wyszukiwarce to:

  • wzrost widoczności w Internecie
  • precyzyjne dotarcie do osób, które szukają Twoich produktów lub usług
  • klienci znajdują Twoją ofertę w pierwszej kolejności
  • wzrost sprzedaży i rozwój biznesu
  • budowanie marki w sieci i wzrost rozpoznawalności
  • poprawa wizerunku firmy oraz produktów/usług

 

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych to działania, które mają na celu poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania danego serwisu, bloga czy e-sklepu. Zwiększenie widoczność w wynikach wyszukiwania jest jednoznaczne ze zwiększonym ruchem na stronie, a tym samym także wzrostem sprzedaży. Dzienna liczba zapytań w polskim Google przekracza 150 milionów, każdego dnia użytkownicy szukają firmy takiej jak Twoja – wysoka pozycja to gwarancja wartościowego ruchu na stronie i wzrostu sprzedaży.

 

Jak pozycjonować stronę w Google?

Każda witryna internetowa wymaga indywidualnego podejścia – wiele zależy od branży, wybranych słów kluczowych (konkurencji), historii domeny oraz strony internetowej. Strategia pozycjonowania każdej strony będzie inna, zależnie od oczekiwań i założonych celów, można jednak określić standardową procedurę ich wyznaczania oraz planowania strategii SEO, która przyniesie oczekiwane rezultaty:

Jak Działamy?

analiza konkurencji

1. Analiza Branży

Zanim przystąpimy do planowania kampanii SEO, dokładnie sprawdzamy branżę Klienta i analizujemy konkurencję. Badamy też działania konkurencji, która zajmuje najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google, co pomaga wubrać frazy kluczowe i zaplanować kampanię.

  • Analiza branży, w której działa Klient
  • Badanie działań konkurencji

wybór słów kluczowych

2. Wybór Słów Kluczowych

Naszym celem jest przede wszystkim rozwój biznesu Klienta, dlatego przykładamy dużą wagę do wyboru odpowiednich słów kluczowych. Dobre frazy, to takie które generują sprzedaż i przynoszą nowych klientów, a nie tylko bezwartościowy ruch na stronie.

  • Wybór typu słów kluczowych dla danej branży
  • Badanie wubranych fraz pod kątem konwersji

audyt seo strony

3. Audyt SEO

Pierwszym krokiem w pozycjonowaniu strony jest dokładne sprawdzenie witryny pod kątem optymalizacji SEO. Należy wnikliwie sprawdzić przygotowanie techniczne strony, dostosowanie podstron i treści do wybranych słów kluczowych, przeanalizować historię domeny i linki przychodzące oraz zbadać działania konkurencji.

  • Audyt technicznego przygotowania strony oraz treści
  • Ocena historii domeny i linków przychodzących

planowanie strategii seo

4. Strategia SEO

Na podstawie przeprowadzonego audytu, możemy stworzyć realną strategię pozycjonowania i zaplanować działania SEO. Na tym etapie określane są cele pozycjonowania, na podstawie których odbywa się optymalizacja witryny oraz dobór linków przychodzących. Jest to czynność kluczowa, dzięki której będziemy mogli mierzyć efekty strategii SEO.

  • Opracowanie strategii optymalizacji i linkowania
  • Wyznaczanie celów kampanii SEO

optymalizacja strony internetowej

5. Optymalizacja Witryny

Następnym krokiem w pozycjonowaniu jest optymalizację witryny. Należy zadbać zarówno o kwestie techniczne, takie jak poprawa kodu strony, meta dane, mapa witryny czy szybkość ładowania, ale również treści na stronie tak, by jak najlepiej nakierować roboty wyszukiwarki Google.

  • Optymalizacja treści pod wybrane frazy kluczowe
  • Optymalizacja techniczna witryny

 

linki przychodzące pozycjonowanie

6. Link Building

Odpowiednia optymalizacja strony jest niezwykle istotna, jednak bez linkowania nie uda się odnieść sukcesu. Pozyskiwanie wysokiej jakości linków, z powiązanych tematycznie witryn, blogów i forów internetowych to ostatni krok niezbędny do osiągnięcia najwyższych pozycji w wyszukiwarce.

  • Pozyskiwanie linków tematycznych wysokiej jakości
  • Budowanie i rozbudowa zaplecza SEO

Jak rozliczamy się za pozycjonowanie?

Wprowadziliśmy innowacyjny system rozlieczenia za pozycjonowanie, który jest połączeniem zalet abonamentu i płatności za pozycję, który jednocześnie eliminuje ich największe wady. Na całkowity koszt składa się stała, niska opłata abonamentowa oraz stawka za efekt dla pozycji w TOP10 Google, jednak pełny koszt nigdy nie przekroczy ustalonego wcześniej budżetu.

 

Z czego składa się rozliczenie MIX?

  • Opłata Abonamentowa – działania mające na celu wypozycjonowanie strony są często czasochłonne i wymagają nakładów finansowych, dlatego pobieramy stałą, niewielką opłatę abonamentową, dzięki której możemy wykonać kompleksowy audyt i optymalizację strony, oraz pozyskiwać linki przychodzące dobrej jakości
  • Opłata za Efekt – kiedy Twoja strona znajdzie się w TOP10 Google na pozycjonowane frazy, zostanie doliczona dodatkowa opłata za efekt, liczona każdego dnia dla wybranych słów kluczowych.
  • Miesięczna płatność nie przekroczy ustalonego limitu

 

rozliczenie mix za pozycjonowanie

Dlaczego Virtual Development?

Jesteśmy Agencją Interaktywną z Wrocławia, która działa nieprzerwanie przez ponad 10 lat – nasze doświadczenie i tysiące wypozycjonowanych fraz to gwarancja usługi na najwyższym poziomie. Naszym celem nie jest jedynie podniesienie pozycji stron Klientów w wyszukiwarce, ale przede wszystkim wzrost sprzedaży oraz rozwój ich biznesu, dlatego do każdej współpracy podchodzimy indywidualnie badając dokładnie potrzeby Klienta oraz konkurencję i branżę, w której działa. Nasz zespół tworzy grupa młodych specjalistów z różnych dziedzin marketingu internetowego, dzięki czemu jesteśmy w stanie świadczyć kompleksowe usługi, a sukces naszych Klientów w Internecie jest dla nas najwyższym priorytetem.

VD doświadczenie

Doświadczenie

Virtual Development to dekada doświadczenia, ponad 750 zadowolonych klientów i tysiące wypozycjonowanych fraz

VD misja

Misja

Naszą misją jest przede wszystkim sukces Klientów w Internecie, dlatego podchodzimy indywidualnie do każdej współpracy

VD współpraca

Współpraca

Nasza praca opiera się na współpracy z Klientami, tak by najlepiej zrozumieć ich biznes i nakreślić odpowiednie cele

Sprawdź jak zwiększamy sprzedaż o 150% rocznie

Od 10-ciu lat współpracujemy z największym w Polsce internetowych sklepów z produktami dla sportowców – firmą SFD S.A. W trakcie naszej współpracy firma debiutowała na giełdzie, a niewątpliwą podstawą jej sukcesu jest ruch organiczny z wyszukiwarki Google. Dzięki włożonej pracy udało się nie tylko generować ruch w sklepie, ale przede wszystkim znacząco zwiększyć obroty firmy, które rosną każdego roku o około 150%.

sfd przychody ze sprzedaży

Jak osiągneliśmy 1.200.000 sesji tygodniowo?

Ruch organiczny z Google to kluczowy element sukcesu firmy SFD S.A. Taki efekt udało się uzyskać dzięki zastosowaniu strategii długiego ogona słów kluczowych – tworzeniu dużych ilości wartościowego contentu oraz utworzeniu forum o suplementach diety dla sportowców. Taka taktyka, w połączeniu z odpowiednią optymalizacją witryny oraz pozyskiwaniem linków z tematycznych, wartościowych portali pozwoliła wypozycjonować blisko 100.000 fraz w TOP10 Google, w tym frazy ogólne takie jak „odżywki” czy „suplementy”, na które SFD S.A. pojawia się na najwyższych pozycjach od wielu lat.

pozycjonowanie sfd sa ilość sesji

sfd słowa kluczowe

Chcesz pozycjonować swoją stronę w Google?

Zamów BEZPŁATNĄ wycenę!

Nasi specjaliści skontaktują się z Tobą

Zaufali nam:

Chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu stron?

Pozycjonowanie Stron Internetowych to niezwykle obszerny i dynamiczny temat. W poniższym zestawieniu staramy się go przybliżyć i wytłumaczyć na czym polegają działania, dzięki któtym jesteśmy w stanie wypozycjonować stronę, tak by wyświetlała się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszkiwania.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces, który wymaga przemyślanych i dostosowanych do rodzaju biznesu działań. Poniżej postaramy się wytłumaczyć czym jest pozycjonowanie, jak zaplanować strategię SEO, oraz jakie czynności są niezbędne do osiągnięcia najwyższych pozycji w Google.

Audyt SEO Strony Internetowej to dokładna i kompleksowa analiza witryny pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach takich jak Google. Jego celem jest wykrycie wszelkich błędów i niedociągnięć, które mogą obniżać pozycję w wynikach wyszukiwania oraz stworzenie raportu i wytycznych do zmian, które ją poprawią. Jest to pierwszy, bardzo istotny element na drodze do TOP1 w wyszukiwarce – dzięki niemu jesteśmy w stanie ocenić aktualną sytuację witryny i zaplanować dalsze działania.

Jak wykonać Audyt SEO samodzielnie?

Kompletny audyt strony, szczególnie rozbudowanej, to skomplikowany proces, który wymaga doświadczenia, specjalistycznej wiedzy oraz narzędzi. Zanim jednak zlecimy pracę profesjonalistom, możemy samodzielnie sprawdzić podstawowe elementy witryny, które mają wpływ na pozycjonowanie. Mimo, że nie da nam to pełnego obrazu sytuacji, to będziemy mogli wstępnie ocenić kondycję strony i wyeliminować podstawowe błędy.

Pierwszą i podstawową rzeczą, jaką należy zweryfikować, jest poprawna indeksacja naszej witryny przez Google. Najprostszym sposobem aby to sprawdzić jest wpisanie w wyszukiwarkę „site:adres-strony.pl” – wynikiem będą wszystkie podstrony pod tym adresem, które zostały zaindeksowane.

Następnie warto sprawdzić optymalizację on-site witryny:

  • Poprawność meta danych – czy tytuł i opis są odpowiedniej długości i zawierają słowo kluczowe?
  • Ułożenie nagłówków – czy na podstronach znajduje się dokładnie jeden nagłówek H1 z głównym słowem kluczowym? Czy zostały użyte nagłówki niższych rzędów?
  • Opisy alternatywne – czy grafiki na stronie posiadają alternatywne opisy, dzięki którym Google jest w stanie je zaindeksować?
  • Szybkość ładowania – czy strona nie ładuje się zbyt wolno?
  • Adresy URL – powinny być krótkie i zawierać słowo kluczowe, w przypadku łączenia kilku wyrazów w adresie URL należy stosować myślniki (adresstrony.pl/slowo-kluczowe).
  • Linkowanie wewnętrzne – nie tylko linki przychodzące, ale także te w obrębie witryny mają ogromne znaczenie – jeśli na jakiejś podstronie poruszamy temat, który został szerzej opisany w innym wpisie, warto do niego podlinkować.

Kolejna, bardzo istotna kwestia to dostosowanie contentu na stronie do wybranych słów kluczowych. Wyszukiwarka Google wprowadziła w 2017 roku aktualizację swoich robotów, która wprowadziła restrykcyjne zasady dotyczące treści. Od tego momentu wartościowy content to nie tylko istotny element optymalizacji, ale jest wręcz niezbędny – strony z niskiej jakości treścią są karane przez wyszukwiarkę niską pozycją, a w niektórych przypadkach może to nawet grozić wykluczeniem z indeksowania. Na stronie, która ma osiągnąć najwyższe pozycje powinien znaleźć się unikatowy i wartościowy content, który będzie odpowiednio nakierowany na słowa kluczowe. Najprostszym sposobem na to, by sprawdzić dopasowanie strony do fraz kluczowych jest wpisanie w Google site:adres-strony „słowo kluczowe” , wynikiem będą wszystkie strony, które zawierają daną frazę, jeśli wyników brak – nie jest dobrze. Najlepszą sytuacją jest, kiedy dane słowo kluczowe posiada własną podstronę.

Ostatnim krokiem jest sprawdzenie historii domeny oraz linków przychodzących – niestety bardzo ciężko znaleźć darmowe narzędzia, które pozwolą nam na rzetelną analizę backlinków. MajesticSEO i Ahrefs to dwa najpopularniejsze narzędzia, za które niestety trzeba zapłacić.

Na podstawie przeprowadzonego wcześniej audytu, jesteśmy w stanie zaplanować dokładnie strategię pozycjonowania, dzięki której znajdziemy się na upragnionych szczytach w Google. Poza aspektami związanymi z optymalizacją witryny, warto też przyjżeć się działaniom konkurencji – jak wyglądają ich strony, jak dużo tekstu się tam znajduje? Jakie frazy są najbardziej wyeksponowane? Pomoże nam to w doborze odpowiednich słów kluczowych, które mają nie tylko ściągać ruch na stronę, ale także generować sprzedaż.

Analiza pozycji wyjściowej

Zanim przejdziemy do planowania strategii pozycjonowania, należy określić aktualną sytuację strony, by móc miarodajnie mierzyć efekty. Jeżeli wcześniej nie wykonywaliśmy żadnych działań SEO i nie zdobywaliśmy linków przychodzących, wyniki w wyszukiwarce będą zależne przede wszystkim od wieku domeny, stanu technicznego witryny oraz treści – ich dostosowanie sprawdziliśmy już podczas audytu SEO.

Analiza konkurencji

Sporym ułatwieniem w planowaniu kampanii SEO jest dokładna analiza konkurencyjnych stron, które znajdują się na wysokich pozycjach Google. Oczywiście nie należy plagiatować ani kraść pomysłów, natomiast może to być dobry punkt odniesienia oraz doskonałe źródło inspiracji – możemy np. w łatwy sposób znaleźć słowa kluczowe przy pomocy narzędzia Senuto lub Semstorm. Warto też przyjrzeć się ilości i jakości treści na stronie oraz jej wyglądowi, czy jest w niej coś co przyciąga i zatrzymuje użytkowników lepiej, niż Twoja?

Kompleksowy plan działania i cele

Strategia SEO powinien być kompleksowym planem działania, który następnie będziemy realizować – od podstawowych zmian na stronie, jak meta tytuły i opisy, poprzez optymalizację treści oraz techniczną, aż po plan pozyskiwania linków przychodzących. Należy też dokładnie sprawdzić aktualną sytuację witryny i nakreślić cele, które chcemy osiągnąć – jest to bardzo istotne, ponieważ pozwoli na ocenę naszych działań i efektów pozycjonowania.

 Optymalizacja techniczna strony to jeden z kluczowych elementów pozycjonowania, czasami nawet niewielkie zmiany potrafią błyskawicznie poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania. Google widzi zdecydowanie lepiej stronę, której kod jest dobrze zoptymalizowany, adresy URL przyjazne, strona szybko się ładuje itd. Poniżej kilka najistotniejszych czynników, na które należy zwrócić uwagę optymalizując stronę internetową:

 

  • Optymalny kod witryny – poprawnie zakodowane strony, które nie zawierają nadmiernej ilości zbędnego kodu, mają zewnętrzne pliki z kodem CSS oraz JavaScript itp. są oceniane przez Google dużo lepiej od tych przeciążonych, ma to też wpływ na szybkość ładowania, co również przekłada się na lepsze pozycje. Warto też zwrócić uwagę na stosowanie przestarzałych znaczników HTML (np. frames albo center), które co prawda są wciąż poprawnie wyświetlane przez większość przeglądarek internetowych, jednak zdecydowanie nie pomagają w pozycjonowaniu strony.
  • Adresy URL i meta dane – zarówno adresy URL podstron w obrębie witryny jak i przypisane im meta dane powinny nakierowywać na pozycjonowane słowo kluczowe, adresy URL powinny też być krótkie, a w razie wykorzystania kilku wyrazów, powinny być łączone myślnikiem (adresstrony.pl/slowo-kluczowe)
  • Optymalizacja grafik – obrazy, które umieszczamy na stronie, powinny być odpowiednio skompresowane (duża waga = długi czas ładowania strony) oraz zawierać opisy alternatywne, które w miare możliwości powinny zawierać słowa kluczowe, choć nie powinno to być priorytetem – powinny przede wszystkim oddawać zawartość grafiki.
  • Nawigacja i linki wewnętrzne – Twoja strona internetowa powinna posiadać intyuicyjną i przejrzystą nawigację oraz linki wewnętrzne prowadzące do podobnych tematów. Jest to istotne nie tylko ze względu na komfort użytkownika, ale także pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach takich jak Google – po pierwsze robotom łatwiej jest odnaleźć się w witrynie, a po drugie użytkownicy przechodzą na różne podstrony, czyli spędzają czas na Twojej stronie, co również ma bezpośredni wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania (zaangażowanie użytkowników)
  • Pliki robots.txt oraz sitemap.xml – pierwszy z nich mówi robotom wyszukiwarek jak powinny przeglądać witrynę, drugi to mapa strony, która pomaga algorytmom lepiej ją zrozumieć. Warto sprawdzić poprawną konfigurację, gdyż mogą one nawet blokować indeksację witryny. Mapę strony można napisać samodzielnie, ale także wygenerować online lub przy użyciu narzędzi SEO, np. Screaming Frog
  • Szybkość ładowania – wspomniany już wcześniej page speed to także niesamowicie istotny element dla pozycjonowania witryny i podobnie jak w przypadku contentu – Google karze strony, które ładują się wyjątkowo wolno, dlatego tak istotne jest aby o to zadbać. Poza wspomnianą wcześniej optymalizacją kodu i grafiki, warto zastosować też kompresję gzip oraz lokalne pliki Cache przeglądarki, dzięki którym witryna będzie ładowała się szybciej, w skrajnych przypadkach warto zastanowić się też nad zmianą serwera na szybszy. Szybkość ładowania mozna sprawdzić w skali od 0 do 100 korzystając z narzędzia Google PageSpeed Insights, wynik powyżej 60 jest akceptowalny, ale uwaga, aktualnie Google bierze pod uwagę przede wszystkim wynik dla wersji mobile (mobile first).

Zaktualizowany w 2017 roku algorytm wyszukiwarki Google o bardzo miłej nazwie „Panda”, nie jest już tak przyjazny jeśli chodzi o ocenę treści w witrynach internetowych. Do momentu wprowadzenia zmian, content na stronie oczywiście był istotny, jednak nie był on niezbędny do osiągania wysokich pozycji w Google. Dziś Panda nie tylko może podnieść pozycję Twojej strony za wartościowe i unikalne treści, ale także może ją ukarać za słabe, krótkie czy zduplikowane treści. To właśnie dlatego tak istotne jest, by zawartość wiryny była jak najwyższym poziomie. Jeżeli chcemy pozycjonować konkretne frazy kluczowe, bardzo istotne jest też ich odpowiednie wyeksponowanie, tak by algorytmy Google bez problemu je wychwyciły i podniosły nasz ranking w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Używaj nagłówków

Stosowanie nagłówków ułatwia przeglądanie treści zarówno użytkownikom jak i robotom wyszukiwarki. Obszerne treści, które jak już wspomnieliśmy warto tworzyć, powinny być podzielone na ułatwiające czytanie sekcje, poprzedzone nagłówkiem. Warto stosować w nich słowa kluczowe, szczególnie w głównym nagłówku H1, który jest dla Google informacją o głównej tematyce strony (powinien znaleźć się tylko jeden na stronę, pozostałe nagłówki powinny być niższych rzędów H2-H4)

Jak znaleźć tematy do artykułów?

Jeżeli zdecydujemy się na kampanię content marketingową i np. postanowimy prowadzić bloga, niewątpliwie spotkamy się z problemem braku pomysłów na tematy, które mogą zainteresować użytkowników, a w najlepszym wypadku także nakierować na konwersję. Podstawowym narzędziem do wyszukiwanai słów kluczowych jest Google KeyWords Planner, jednak jest on stosowany przez wszystkich – także Twoją konkurencję. Warto więc sprawdzić inne źródła takie jak np. AnswearThePublic.com albo Ubbersugest.org

Sama techniczna optymalizacja witryny i działania content marketingowe to niestety za mało, by znaleźć się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, szczególnie na trudne i ogólne frazy kluczowe. W pozycjonowaniu ogromne znaczenia mają także linki przychodzące z innych witryn (backlinki). Liczy się wartość  strony (tematyka, widoczność w internecie, ocena Google), z której pochodzi link, jego anchor (tekst przypisany do linku, ten w który klikamy) oraz otoczające go treści.

W 2017 roku Google wprowadziło dwie duże aktualizacje do swoich algorytmów – Panda, która ocenia i karze słabej jakości treści, oraz Pingwin, który sprawdza dokładnie backlinki i karze za te o niskiej wartości. Jeszcze niedawno, przed tymi aktualizacjami, niektórzy pozycjonerzy skupiali się tylko na zdobywaniu backlinków, nie przejmując się optymalizacją techniczną strony i treściami. Takie działania przynosiły efekty, co może świadczyć o tym, jak istotny jest to element, jeśli chcemy by strona znalazła się na topowych pozycjach. Dziś jednak to nie wystarczy i linki muszą być wartościowe i pochodzić z tematycznych witryn, strona powinna być odpowiednio zoptymalizowana techniczna, a treści wysokiej jakości.

Co to znaczy „wartościowe backlinki”?

Jak już wspominaliśmy, po ewolucji którą przeszły algorytmy Google, nie warto pozyskiwać linków przychodzących niskiej jakości, gdyż mogą negatywnie wpłynąc na pozycję strony w wyszukiwarce. Tylko jak odróżnić słabe linki od dobrych? Najbardziej wartościowe linki to na pewno te, które pochodzą ze zbliżonych tematycznie portali, na których jest dużo wartościowej treści i bardziej oddalamy się od tego ideału, tym gorzej będą widziane przez algorytmy Google. To oczywiście znaczne uproszczenie, jednak linkowanie, podobnie jak cały temat pozycjonowania, to szeroki i wciąż zmieniający się temat – coś co dziś działa, wcale nie musi działać jutro.

Jak weryfikować backlinki prowadzące do strony?

Słabe backlinki są karane przez wyszukiwarki, ale przecież ktoś (np. konkurencja) mogłaby specjalnie linkować naszą strone z kiepskich witryn, aby osłabić pozycję. Jest sposób na kontrolowanie linków, które wyszukiwarka będzie brała pod uwagę – Narzędzia Webmasterów Google (Search Console). Kiedy pozycjonujemy stronę, jest to nieodzowna pomoc nie tylko do sprawdzania i eliminowania linków przychodzących, ale też do kontroli całego serwisu. Search Console wykazuje błedy występujące w serwisie, pokazuje ruch organiczny z wyszukiwarek czy np. można dodać w nim mapę witryny, co sprawi, że Google szybciej zaindeksuje i lepiej zrozumie naszą stronę.

Jak pozyskiwać wartościowe linki?

To pytanie, nad którym stale głowią się pozycjonerzy, najlepsi potrafią pozyskać link ze strony rządowej czy dużego, międzynarodowego portalu bez wydania choćby złotówki. To jednak zadanie, do którego potrzeba dużego sprytu i doświadczenia. Najprostszymi sposobami na pozyskanie wartościowego linku może być np. artykuł sponsorowany, wpis w katalogu stron (wysokiej jakości), linki z dużych forów tematycznych lub własne, tematyczne i ciągle rozbudowywane zaplecze. Niestety wszystkie te metody wymagają albo sporego nakładu pracy i/lub finansowego.

 

 

 

Strategie Pozycjonowania

Wybór strategii jest kluczowy dla efektów pozycjonowania strony internetowej – każdy rodzaj biznesu wymaga indywidualnego podejścia do działań SEO, dlatego bierzemy pod uwagę różne czynniki, takie jak profil działalności, konkurencję oraz oczekiwania klienta, by dobrać najlepszą strategię pozycjonowania.

Niezależnie w jakiej branży działamy, zawsze chcielibyśmy wyświetlać się na najwyższych pozycjach w wyniach wyszukiwania. Do głowy przychodzą nam zazwyczaj ogólne frazy kluczowe, związane z galęzią biznesu, w której działamy – np. butik online, kiedy sprzedajemy damskie ubrania. Warto wiedzieć, że tego typu słowa kluczowe są niezwykle trudne do wypozycjonowania, to dlatego, że musimy wybić się ponad ogromną konkurencję. Jeśli nie posiadamy odpowiednich umiejętności, środków i możliwości, ich osągnięcie może okazać się niemożliwe. To bardzo trudna strategia pozycjonowania, w której zazwyczaj trzeba też tworzyć dużo treści wysokiej jakości, jest to więc połączenie ze strategią content marketingową. Aby osiągnąć wysokie pozycje na ogólne frazy kluczowe należy, dokładnie zoptymalizować witrynę i podstrony, pozyskiwać tematyczne linki z wysokiej jakości portali oraz tworzyć dużo wartościowej treści

Pozycjonowanie stron internetowych biznesów, które działają na lokalnym rynku. Różnicą pomiędzy frazami lokalnymi, a ogólnym, jest dodanie do wyszukiwanego hasła nazwy miasta np. „mechanik Wrocław”. Metody pozycjonowanie nie odbiegają znacząco od fraz ogólnych, ale konkurencja jest tam dużo mniejsza, więc łatwiej osiągnąć wysoką pozycję. Osiągnięcie najwyższych pozycji na frazy lokalne jest realne przy mniejszych nakładach i jest realne nawet w przypadku, kiedy dopiero co uruchomiliśmy stronę (witryna powinna mieć długą historię by walczyć o ogólne frazy). Dodatkowo, możemy stworzyć wizytówke firmy w Mapach Google, dzięki czemu użytkownicy w łatwy sposób znajdą lokalną firmę, wyznaczą trasę dojazdu czy w szybki sposób nawiążą kontak. Warto pozyskiwać lniki z lokalnych portali, serwisów powiązanych tematycznie i forów, oraz zoptymalizować technicznei witrynę. Lokalne frazy kluczowe nie wymagają tworzenia tak dużych ilości treści jak frazy ogólne, jednak prowadzenie tematycznego może znacząco przyspieszyć uzyskanie wysokiej pozycji.

Pozycjonowanie sklepu internetowego, ze względu na dużą ilość podstron produktowych, kategorii itd., opiera się w dużej mierze na optymalizacji technicznej. Bardzo ważne jest, by cały sklep działał płynnie, niezależnie od ruchu, dlatego warto zadbać o wydajny serwer, zoptymalizować kod sklepu, obrazki itd. Ważne są też adresy URL kategorii i produktów, na które może być kierowany ruch z Google. Wielu właścicieli sklepów internetowych stosuje w swoim sklepie opisy produktów dostarczone przez producenta lub np. ma takie same opisy (lub bardzo podobne) dla zbliżonych produktów, różniących się np. kolorem. To duży błąd, gdyż tekst nie jest unikatowy – inni sprzedawcy mogą mieć ten sam opis, dlaczego więc mielibyśmy być wyżej w wynikach wyszukiwania? Duplikacja treści (duplicate content) może spowodować nawet wyrzucenie z indeksowania w wyszukiwarce, także jeżeli jest to stosowane w obrębie witryny (jak przy podobnych produktach), a na pewno wpływa negatywnie na ocenę Google.

Długi ogon (long tail) to precyzyjne słowa kluczowe, składające się z kilku słów, opisujące na przykład konkretny produkt („buty damskie do biegania”). Strategia Content Marketingowa to właśnie tworzenie dużej ilości treści na stronie – frazy z długiego ogona wiążą się najczęściej z mniejszą konkurencją, a co za tym idzie prostszym i tańszym pozycjonowaniem. Pozycjonowanie szerokie wymaga tworzenia dużych ilości treści i wykorzystania content marketingu, jednak jest najprostszym sposobem na szybkie osiągnięcie wysokich pozycji. Nawet jeżeli strona dopiero powstała, wysokie pozycje na słowa kluczowe z długiego ogona są w pełni osiągalne. Należy jedynie wyszukać słowa kluczowe o niskiej konkurencji, na które jest racjonalna ilość wyszukań (np. w Google KeyWord Planner) i tworzyć duże ilości treści. Taka strategia przynosi efekty bardzo szybko, ruch pojawi się już po 2-3 tygodniach, a przy odpowiednim doborze słów kluczowych, będą to wartościowe wejścia, które zamienią się w konwersję. Wzmacnianie strony na słowa kluczowe z długiego ogona poprawia też ogólną ocenę wyszukiwarki i wyświetla się wyżej na ogólne słowa.

Ta strategia SEO jest kierowana przede wszystkim do firm, które działają sezonowo oraz takich, które chcą promować swoje produkty tylko w wybranych okresach. Przy pozycjonowaniu sezonowym stosuje się tzw. frazy tymczasowe, związane z konkretnymi okolicznościami, datami itp. (np. „ozdoby wielkanocne”, „prezent na dzień ojca”). Warto pamiętać, że proces pozycjonowania nie jest natychmiastowy, dlatego działania SEO należy podjąć zdecydowanie wcześniej (przyjmuje się ok 3 miesięcy wcześniej, jednak wiele zależy od branży, w której działamy).

Komentarze

Your email address will not be published.