VD » Blog » Content Marketing » Tworzenie treści na stronę www


Tworzenie treści na stronę www

Publikacja: 10 września, 2021| Aktualizacja: 10 września 2021

tworzenie treści
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Pozycjonowanie stron, kampanie linków sponsorowanych Google Ads, e-mail marketing – to najpopularniejsze sposoby pozyskiwania użytkowników i klientów w Internecie. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się jednak również content marketing, czyli marketing treści, który bazuje na tworzeniu i upublicznianiu wartościowych treści. Warto go uwzględnić w swojej strategii – dowiedz się, jak to zrobić skutecznie.

Zadbaj o wartościową treść

Podstawą content marketingu jest treść, dlatego powinna być ona jak najbardziej wartościowa i przygotowana w maksymalnie profesjonalny sposób. Twoim zadaniem jest dostarczanie przydatnych, praktycznych i odpowiadających na potrzeby oraz zainteresowania Twoich odbiorców treści, które są angażujące i po prostu ciekawe. Nie ma mowy o laniu wody, wybieraniu banalnych tematów i opisywaniu ich w równie infantylny sposób – skuteczny content marketing wymaga wysokiej jakości treści, od której wszystko się zaczyna. Nawet jeśli wszystkie kolejne etapy promocji zostaną przeprowadzone w odpowiedni sposób, nic to nie da przy kiepskiej treści. Dokładnie przemyśl więc, co chcesz publikować i kto ma być autorem treści.

Dywersyfikuj formy treści

Blogi, artykuły sponsorowane i gościnne, wywiady, e-booki, recenzje i inne teksy pisane są oczywiście istotne w strategii content marketingowej, jednak nie powinno się po macoszemu traktować innych form treści. Korzystając z nich wraz jednoczesnym z publikowaniem tekstów, można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty i efektowniej wykreować wizerunek firmy, marki czy produktu niż wyłącznie przy użyciu słowa pisanego. Wybór jest bardzo duży, począwszy od materiałów wideo, poprzez audiobooki i podcasty, skończywszy na prezentacjach multimedialnych, a nawet memach.

Pokazuj się w wielu miejscach

Z publikacją treści nie ograniczaj się do swojego bloga czy kilku zaprzyjaźnionych stron – pokazuj się szerszemu, ale odpowiednio dobranemu gronu odbiorców, które jest zainteresowane tym, co masz do przekazania. Udzielaj się na stronach popularnych blogerów z Twojej branży, aktywnie prowadź profile w mediach społecznościowych, zamieszczaj filmy w Youtube, twórz prezentacje multimedialne na SlideShare, zlecaj informacje prasowe – krótko mówiąc, publikuj różne treści w wielu miejscach w Sieci, które odpowiadają tematycznie Twojemu projektowi.

Zachowaj regularność publikacji

Nawet jeśli uda Ci się osiągnąć postawione cele i pozyskać duży ruch z wyszukiwarki (nie tylko dzięki pozycjonowaniu stron, ale również poprzez content marketing), cały czas zachowaj regularność publikacji. Bądź przewidywalny dla swoich odbiorców i nie daj im za długo czekać na nowe treści, bo się zniechęcą i od Ciebie odejdą. A wtedy cały wcześniejszy trud na marne. Dlatego nigdy nie osiadaj na laurach i wciąż inwestuj w content marketing, pozostając aktywnym i dostępnym dla użytkowników.

Mierz efekty, analizuj

Nie tylko pozycjonowanie stron, ale również content marketing wymaga fachowej analizy. Posługując się takimi narzędziami jak Google Search Console, Google Analytics czy MajesticSEO, sprawdzaj, które rodzaje treści są najpopularniejsze, jakie tematy najbardziej przykuwają odbiorców, nad jakimi tekstami użytkownicy spędzają najwięcej czasu itd. Bez analizy i wyciągania wniosków trudno o skuteczny content marketing na dłuższą metę.




Możliwość komentowania została wyłączona.