Elementem, który może oddziaływać na popularność naszej witryny w wynikach wyszukiwania i na SEO są dane strukturalne. Sprawdźmy, co to dokładnie jest i jak możemy je wdrożyć na naszej stronie internetowej?
Spis treści:
Co to są dane strukturalne i jaki mają wpływ na Google?
Dane strukturalne to dodatkowe informacje w kodzie HTML, umożliwiają dogłębniej zapoznać się z naszą stroną Googlebotom. Chodzi o dane i informacje umieszczone w określonych strukturach, które mogą być wyświetlane przez algorytmy Google. Takie oznaczenia treści w witrynie pozwala robotom wyszukiwarek szybciej i dokładniej je analizować. Googleboty lepiej rozumieją co znajduje się na stronie. Właściwe zastosowanie danych strukturalnych w witrynie wpływa na wytworzenie lepszych wyników wyszukiwania, czyli takich które będą miałay zdjęcia produktów, cenę, ilość magazynową, gwiazdki z ocenami itd. Jeśli chcemy się więcej dowiedzieć na temat przykładów zastosowania danych strukturalnych możemy zapoznać się z informacjami przygotowanymi przez specjalistów z Google i Microsoftu na stronie schema.org i https://developers.google.com/search/docs/data-types/breadcrumb.
Jak zastosować dane strukturalne na stronie?
Jeśli chcemy umieścić dane strukturalne na naszej witrynie możemy to zrobić trzema sposobami. Możemy wykorzystać do tego:
1. JSON-LD to chyba najłatwiejszy sposób na wdrożenie danych strukturalnych. Dane możemy oznaczyć w sekcji <head> za pomocą JavaScriptu, dzięki czemu przygotowywanie i oznaczanie danych jest niezwykle proste i funkcjonalne.
2. Microdata to format stosowany do oznaczenia danych strukturalnych przez odpowiednie tagi, robimy to od razu w kodzie źródłowym witryny. Dane są oznaczenie tam, gdzie dokładnie występują.
3. RDFa to format zbliżony do microdata, ale fundamentalną różnicą jest to, że dane można także oznaczać w sekcji <head>, a nie wyłącznie tam, gdzie się znajdują. Umożliwia to trochę większą dowolność w trakcie wdrażania danych.
W jaki sposób można zweryfikować wdrożenie danych strukturalnych?
Jeśli chcemy sprawdzić, czy dobrze wdrożyliśmy dane strukturalne na naszej witrynie, możemy to zrobić w darmowym googlowskim narzędziu do testowania danych strukturalnych, a także wystarczy wejść w zakładkę Dane strukturalne w programie Google Search Console. Tutaj wcześniej musimy sprawdzić nasza stronę i odczekać kilka dni, aż zbierzemy potrzebne dane.
Jakie są korzyści wdrożenia danych strukturalnych na stronie?
Poprzez właściwe otagowanie treści w witrynie wykorzystując dane strukturalne, umożliwiamy robotom googlowskim na właściwe określenie, co znajduje się na stronie, lepsze dopasowanie fraz do serwisu, a także właściwsze zrozumienie treści zawartej na stronie przez Googleboty. Ma to istotny wpływ na pozycjonowanie strony i widoczność w wyszukiwarce i poprawę w Google dane strukturalne.
Dodaj komentarz