Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Czym są dane strukturalne i jak je wykorzystać w pozycjonowaniu strony?


Czym są dane strukturalne i jak je wykorzystać w pozycjonowaniu strony?



19 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Elementem, który może oddziaływać na popularność naszej witryny w wynikach wyszukiwania i na SEO są dane strukturalne. Sprawdźmy, co to dokładnie jest i jak możemy je wdrożyć na naszej stronie internetowej?

Co to są dane strukturalne i jaki mają wpływ na Google?

Dane strukturalne to dodatkowe informacje w kodzie HTML, umożliwiają dogłębniej zapoznać się z naszą stroną Googlebotom. Chodzi o dane i informacje umieszczone w określonych strukturach, które mogą być wyświetlane przez algorytmy Google. Takie oznaczenia treści w witrynie pozwala robotom wyszukiwarek szybciej i dokładniej je analizować. Googleboty lepiej rozumieją co znajduje się na stronie. Właściwe zastosowanie danych strukturalnych w witrynie wpływa na wytworzenie lepszych wyników wyszukiwania, czyli takich które będą miałay zdjęcia produktów, cenę, ilość magazynową, gwiazdki z ocenami itd. Jeśli chcemy się więcej dowiedzieć na temat przykładów zastosowania danych strukturalnych możemy zapoznać się z informacjami przygotowanymi przez specjalistów z Google i Microsoftu na stronie schema.org i https://developers.google.com/search/docs/data-types/breadcrumb.

Przeczytaj również  Above the fold - co to jest i dlaczego jest ważny?

Jak zastosować dane strukturalne na stronie?

Jeśli chcemy umieścić dane strukturalne na naszej witrynie możemy to zrobić trzema sposobami. Możemy wykorzystać do tego:


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

1. JSON-LD to chyba najłatwiejszy sposób na wdrożenie danych strukturalnych. Dane możemy oznaczyć w sekcji <head> za pomocą JavaScriptu, dzięki czemu przygotowywanie i oznaczanie danych jest niezwykle proste i funkcjonalne.

2. Microdata to format stosowany do oznaczenia danych strukturalnych przez odpowiednie tagi, robimy to od razu w kodzie źródłowym witryny. Dane są oznaczenie tam, gdzie dokładnie występują.

3. RDFa to format zbliżony do microdata, ale fundamentalną różnicą jest to, że dane można także oznaczać w sekcji <head>, a nie wyłącznie tam, gdzie się znajdują. Umożliwia to trochę większą dowolność w trakcie wdrażania danych.

Przeczytaj również  Czym są testy usability?

W jaki sposób można zweryfikować wdrożenie danych strukturalnych?

Jeśli chcemy sprawdzić, czy dobrze wdrożyliśmy dane strukturalne na naszej witrynie, możemy to zrobić w darmowym googlowskim narzędziu do testowania danych strukturalnych, a także wystarczy wejść w zakładkę Dane strukturalne w programie Google Search Console. Tutaj wcześniej musimy sprawdzić nasza stronę i odczekać kilka dni, aż zbierzemy potrzebne dane.

Jakie są korzyści wdrożenia danych strukturalnych na stronie?

Poprzez właściwe otagowanie treści w witrynie wykorzystując dane strukturalne, umożliwiamy robotom googlowskim na właściwe określenie, co znajduje się na stronie, lepsze dopasowanie fraz do serwisu, a także właściwsze zrozumienie treści zawartej na stronie przez Googleboty. Ma to istotny wpływ na pozycjonowanie strony i widoczność w wyszukiwarce i poprawę w Google dane strukturalne.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Dane strukturalne w Google oraz Schema"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *