Jak tworzyć treści pod wyszukiwarki internetowe?

Content, czyli treści na stronie, to element bardzo istotny zarówno ze względu na użytkowników, jak i wyszukiwarki internetowe. Google zwraca coraz większą uwagę na jakość tekstów na stronie, a dobry content nagradzany jest wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarki doceniają unikatowe i wartościowe treści, a zaangażowanie użytkowników, którzy chętnie czytają i udostępniają witrynę dodatkowo wzmacnia pozycję. W artykule przybliżamy sprawdzone zasady tworzenia treści, które wzbudzą zaangażowanie użytkowników i pozwolą osiągnąć upragnione pozycje w wyszukiwarce.

jak tworzyć treści pod wyszukiwarkę



Dlaczego warto tworzyć wysokiej jakości content?

Dawno już minęły czasy, w których wystarczyło odpowiednio nasycić tekst słowami kluczowymi, aby wypozycjonować się na nie w wyszukiwarce. Dziś Google ocenia nie tylko unikatowość treści i nasycenie słowem kluczowym, ale także zaangażowanie użytkowników, którzy wchodzą na stronę. Na samym początku oceniany jest współczynnik CTR (click through rate), czyli to, jak często dana witryna jest wybierana spośród wyników wyszukiwania – jeżeli np. strona z pozycji trzeciej będzie odwiedzana przez użytkowników częściej niż ta, która zajmuje pierwszą pozycję, najprawdopodobniej w szybkim czasie zajmie jej miejsce. Kolejnym czynnikiem, ocenianym przez wielkiego G, jest zaangażowanie po wejściu na stronę – użytkownicy pozostaję na stronie, czy też opuszczają ją po chwili? Czy „przeklikują” witrynę, udostępniają treści znajomym w Social Mediach? Wszystko to ma znaczenie dla wypadkowej pozycji w wyszukiwarce, dlatego tak ważne jest, by tworzyć treści, które wzbudzą zainteresowanie i zaangażowanie użytkowników.

Jak tworzyć angażujące treści SEO?

Wiemy już, że content tworzony w witrynie, która ma osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce, powinna być unikatowa i angażująca. Należy też zadbać o aspekty techniczne, takie jak odpowiednie nasycenie słowem kluczowym, czy podział na nagłówki. To jednak wciąż ogólniki, a nie precyzyjna instrukcja, dlatego poniżej przedstawiamy pięć konkretnych porad, jak tworzyć content, który zwiększy widoczność w Google.Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

1. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe i zadbaj o odpowiedni nasycenie

Research i wybór odpowiednich słów kluczowych to pierwsza i podstawowa rzecz, którą należy zrobić przy tworzeniu treści na stronę Internetową. Z jednej strony nie powinny być zbyt ogólne (np. sukienki), gdyż po pierwsze jest się na nie bardzo trudno wypozycjonować, a po drugie nie precyzują intencji użytkownika Z drugiej zaś strony, nie warto iść w zbyt rozbudowane frazy (np. czerwone sukienki na pierwszą komunię), ponieważ nie przyniosą nam zbyt wielu wejść, ze względu na małą liczbę wyszukań. Warto ustawić się gdzieś pośrodku, i znaleźć pośrednie rozwiązanie (np. czerwone sukienki lub sukienki na komunię).  Należy też być ostrożnym z używaniem słów kluczowych w tekście, nie powinien on być nim przesycony (uznaje się, że powinien zajmować ok. 2-3% całości tekstu, jednak dużo zależy od branży). Warto żeby słowo kluczowe znalazło się w głównym nagłówku H1 oraz w pierwszym akapicie tekstu. W treści warto też oznaczać słowo kluczowe, synonimy i podobne wyrażenia znacznikiem <strong>, który daje znać wyszukiwarce, że jest to istotna treść. Sprawdź 5 wskazówek, jak dobierać odpowiednie słowa kluczowe.

2. Stosuj synonimy, odmiany i wyrażenia bliskoznaczne

Upychanie jednego, konkretnego słowa kluczowego w tekście nie jest najlepszym pomysłem, gdyż Google może to odebrać jako sztuczne i nienaturalne. Lepszym rozwiązaniem będzie korzystanie z wyrażeń podobnych, synonimów i różnych odmian wybranego słowa kluczowego.

3. Pisz dla ludzi, nie wyszukiwarki

Aspekty techniczne, takie jak nasycenie słowem kluczowym i ułożenie tekstu ma oczywiście spore znaczenie, bez tego Google nie miałoby pojęcie na jakie słowa kluczowe powinien wyświetlać stronę, jednak to zaangażowanie użytkowników jest czynnikiem, na którym powinniśmy skupić się przede wszystkim. Tekst powinien być angażujący i unikatowy, przejrzysty i napisany prostym językiem. Pamiętaj, że użytkownik, który wchodzi na stronę może po raz pierwszy mieć styczność z danym tematem, dlatego zapomnij o technicznym żargonie i pisz tak, by treść była przekazana w sposób przyjazny i łatwy do zrozumienia.

4. Bądź oryginalny

Kopiowanie cudzych treści, nawet po zredagowaniu mogą zostać uznane przez Google jako duplikat, co może skończyć się nawet wykluczeniem z indeksacji. Wyróżniająca się treść ma też większą szansę na wyróżnienie się spośród masy podobnych stron i wzbudzenie ciekawości użytkownika. To większa szansa na wejście na stronę oraz zaangażowanie, a co za tym idzie, także na wyższą pozycję w wyszukiwarce.

5. Zadbaj o stronę techniczną

Poza jakością merytoryczną tekstu, ogromne znaczenie ma również optymalizacja techniczna – oto elementy, na które warto zwrócić uwagę:

  • Meta Title oraz nagłówek H1 – to elementy opisujące główną tematykę strony, w miarę możliwości powinny zawierać frazę kluczową
  • Meta Description – Opis strony, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Google nie bierze go już pod uwagę przy ustalaniu pozycji, jednak warto go dopracować, gdyż na jego podstawie użytkownik może podjąć decyzję o wejściu na stronę. Powinien precyzować zawartość witryny i zachęcać do wejścia.
  • Akapity i nagłówki – Treść na stronie powinna być podzielona na akapity poprzedzone nagłówkami. Poprawia to przejrzystość treści, co zwiększa zaangażowanie użytkowników, a robotom wyszukiwarki łatwiej jest zrozumieć zawartość strony.
  • Obrazki – podobnie jak podział na akapity, obrazki zwiększają zaangażowanie użytkowników, pamiętaj by dodawać im też opisy alternatywne.


Komentarze

Your email address will not be published.