Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Sposoby na linkowanie strony internetowej


Sposoby na linkowanie strony internetowej



22 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Podstawą skutecznego pozycjonowania strony internetowej jest stworzenie dobrego profilu linkowego. To proces długofalowy, który będzie wymagał naszego zaangażowania, ale przyniesie wymierne korzyści. Chodzi tutaj o to, żeby umieszczać odpowiednie odnośniki do naszego serwisu na różnych stronach internetowych w taki sposób, żeby wykazać, że witryna do której kierujemy ma dużą wartość i jest powiązana z odpowiednimi frazami. Takie działania wpływają na poprawę widoczności strony w wyszukiwarce Google.

Link do witryny (tzw. odnośnik do strony) zbudowany jest z paru elementów. Każdy z nich istotnie wpływa na pozycjonowanie. Przeważnie wykorzystuje się poniższe elementy:

  • Anchor text to tzw. „tekst zakotwiczony”znajduje się pomiędzy znacznikiem <A> i </A>. To on znajduje się na stronie i w niego klikamy.
  • Adres URL jest adresem, który zobaczymy po wejściu w linka (może być wewnętrzny lub zewnętrzny).
  • Parametr target jest opcjonalny i z reguły reguluje, w którym miejscu ma się otwierać link.
  • Parametr rel również nie jest obowiązkowy, przeważnie wykorzystuje się go w sytuacji, kiedy linki wychodzące nie mają przekazywać wartości link juice.
  • Parametr title to element dodatkowy, po naprowadzeniu na link pokazuje się tzw. dymek lub chmurka z pomocniczą informacją.
Przeczytaj również  Narzędzia SEO wspierające pozycjonowanie stron internetowych (ecommerce)

Jak stworzyć profil linkowy?

Tak, jak wspominaliśmy wcześniej budowanie profilu linkowego jest niezbędne jeśli chcemy, żeby nasza strona była wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To proces ciągły i nie wolno go zaniedbywać. Sprawdźmy, skąd można zdobyć odnośniki do naszej strony.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Blogi

Na blogach znajdują się treści związane z konkretnymi tematami, a osoby odwiedzające takie strony są nimi zainteresowane. Warto poszukać blogi związane z działalnością naszej firmy. Poprawnie umieszczony link do naszego portalu będzie pożyteczny dla osób przeglądających bloga oraz dla robotów wyszukiwarek. Opłaca się poszukać mniej znane blogi, które z czasem mogą zwiększyć liczbę osób odwiedzających, bo umieszczenie linków na już popularnych i znanych blogach może się wiązać z dużymi nakładami finansowymi.

Przeczytaj również  Pozyskiwanie klientów przy pomocy content marketingu

Fora internetowe

Warto wykorzystywać różnego rodzaju fora internetowe najlepiej te, które są związane z naszą branżą do pozyskiwania linków. Po pierwsze to sposób dotarcia do zainteresowanej tematem grupy odbiorców, po drugie dajemy informację robotom Google, że nasza strona jest użyteczna. Z reguły umieszczanie informacji na forach jest bezpłatne, wiążę się tylko z utworzeniem na nich konta użytkownika. Niestety niektóre serwisy nie umożliwiają dodawanie treści zawierającej linki, a inne stosują parametr rel=”nofollow”.

Social media

Bardzo dobrym źródłem pozyskiwania odnośników są m.in. Instagram, Facebook czy Twitter. Wystarczy założyć konto w serwisie i umieszczać na naszym profilu informacje zawierające linki do naszej strony. Takie działania zapewnią większą rozpoznawalność marki, a ich zaletą jest to, że są bezpłatne.

Komentarze

Możemy również zdobywać nowe linki poprzez umieszczanie komentarzy na blogach lub stronach partnerskich pod artykułami związanymi z naszą branżą. W związku z tym, że pod tekstem może być dużo komentujących osób nasz wpis szybko znajdzie się gdzieś daleko i nie będzie widoczny dla innych użytkowników, ale nadal będzie widziany przez roboty wyszukiwarek, a to jest nasz główny cel.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Pozycjonowanie: Jak skutecznie linkować stronę internetową?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *