Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / W jaki sposób mierzyć Link Juice w SEO?


W jaki sposób mierzyć Link Juice w SEO?



15 lipca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Co to jest link juice?

Link juice to inaczej wartość, jaką linki przekazują stronie. To pojęcie za pomocą którego możemy nazwać moc, z jaką witryna linkująca oddaje wartość witrynie linkowanej. Taką moc mają wszystkie linki, jednakże jej pełne zastosowanie jest uzależniane od wartości i liczby stron, do których chcemy ją zastosować. Wartość domeny poprzez jej przekazywanie z różnych źródeł powiększa się, co wpływa na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Siła przekazywana przez odnośnik może pochodzić z 2 miejsc. Jednym są linki przychodzące do naszej witryny, a drugim są linki wewnątrz domeny. W związku z tym wielokrotnie w czasie przeprowadzania audytu pod pozycjonowanie często doradza się właścicielowi strony, żeby struktura strony została zmodyfikowana i moc przechodziła wewnątrz najistotniejszych domen. Nie od dziś wiadomo, że lepiej mieć jeden mocny link, aniżeli 10 niewartościowych.

W jaki sposób sprawdzać link juice?

Warto podkreślić, że w pozycjonowaniu nie istnieje narzędzie, które dokładnie określa, ile wynosi link juice. Do określenia tego znacznika potrzebujemy kilku rozwiązań i w związku z tym omówimy je wszystkie. Osoby profesjonalnie zajmujące się pozycjonowaniem stron używają tych metod, żeby zweryfikować czy link z danej strony będzie miał istotną wartość dla strony, do której kieruje? Chcąc dokonać szczegółowej analizy link juice konieczne jest oprócz właściwych narzędzi, także ogromna specjalistyczna wiedza. To osoba pozycjonująca witrynę musi sama ostatecznie stwierdzić, czy dana witryna przyniesie oczekiwaną korzyść poprzez uzyskanie linka.

Przeczytaj również  Dlaczego warto zainstalować Google Tag Manager?

Narzędzia do weryfikacji link juice:

1. MajesticSEO to program, który ma przydatne mierniki Citation Flow (CF) i Trust Flow (TF). Niestety analizowanie powyższych wskaźników nie jest łatwe, jednakże są niezwykle przydatne w określaniu link juice. Po sprawdzeniu strony wyniki Citation Flow i Trust Flow muszą być podobne. Jeśli mamy za dużo CF, to najczęściej strona ma za dużo niskiej jakości backlinków.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

2. Ahrefs jest bardzo przydatnym narzędziem, którego twórcy stworzyli miernik który ma za zadanie wskazać Domain Rating, czyli czy dana witryna jest dobrzej jakości jeżeli chodzi o linkowanie zewnętrzne. Oczywiście wyższa liczba tym domena jest bardziej wartościowa. Nie wolno zapominać, że nie są to oficjalne wyniki podawane przez Google, a tylko szacunkowe statystyki.

Przeczytaj również  Jak wykorzystać Keyword Difficulty?

3. Backlink Checker to bezpłatny program do analizowania linków zewnętrznych, który służy do kontrolowania przychodzących odnośników do strony. To narzędzie pokaże nam, czy na danej domenie warto umieścić link kierujący do naszej strony, pokaże ile jest wszystkich zwrotnych backlinków.

Jak link juice oddziałuje na SEO?

Mimo, że najważniejsza w pozycjonowaniu jest nadal optymalizacja witryny oraz wartościowy i unikalny content, to zadbanie o odpowiednie linkowanie jest ciągle bardzo ważną kwestią. Jeśli ktoś uważa inaczej powinien się zastanowić, po co Google wprowadziło algorytm Pingwin nadal go uaktualnia? Oczywiście na dzień dzisiejszy link juice nie jest tak istotny jak kiedyś, ale nadal ma wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce internetowej i nie wolno zaniechać zdobywania wartościowych linków.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "W jaki sposób mierzyć Link Juice w SEO?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.