Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Sklep Shoper – Pozycjonowanie i optymalizacja [Wskazówki]


Sklep Shoper – Pozycjonowanie i optymalizacja [Wskazówki]



17 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Chcąc przenieść swój biznes do internetu stajesz przez decyzją o wyborze platformy sklepu. Jedną z opcji, której warto się przyjrzeć jest Shoper. Zaletą postawienia e-sklepu na Shoperze jest łatwe przygotowanie strony do pozycjonowania. Twórcy oprogramowania zadbali o to, żeby optymalizacja witryny pod kątem SEO była, jak najbardziej możliwa. Sprawdźmy zatem, jakie opcje daje nam pozycjonowanie strony w naturalnych wynikach wyszukiwania dla sklepów opartych na Shoperze?

Co to jest Shoper?

Oprogramowanie Shoper to znana i ceniona gotowa platforma dla sklepów internetowych. Decydując się na to oprogramowanie, będziemy mieli możliwość obsłużyć cały proces sprzedaży, począwszy od przyjęcia zamówienia, wysłania go do klienta, aż do rozliczenia w księgowości i magazynie. Mamy do wyboru aż 250 różnych przydatnych funkcji. Platforma Shoper jest zintegrowana z Facebookiem, z Allegro, z Google, z AppStore, z internetowymi porównywarkami cenowymi np. Ceneo, z płatnościami online, firmami przewozowymi, a także z programami do obsługiwania sprzedaży. Shoper umożliwia połączenie z programami typu Google Search Console i Google Analytics. Kolejną przydatną funkcją jest m.in. współpraca z oprogramowaniem do porozumiewania się z użytkownikami, do obsługi przesyłek, pomoc w remarketingu, a także wsparcie w przygotowywaniu raportów. Internetowy sklep oparty na Shoper można efektywnie promować w wyszukiwarce.

Przeczytaj również  Jaką wybrać reklame dla sklepu rowerowego w internecie?

Po co pozycjonować e-sklep w wyszukiwarce?

Każdy właściciel firmy chce zwiększać zyski, jeśli naszego sklepu nie będzie wysoko na najważniejsze słowa kluczowe w organicznych wynikach wyszukiwania, szansa nas poprawę wyników finansowych będzie mała. Konkurencja w każdej branży jest duża, więc wypromowanie witryny jest niejako koniecznością. Pozycjonowanie jest jedną z najlepszych form reklamy, bo w dłuższym czasie jest znacznie tańsze niż kampania Google Ads, ma duży zasięg i efekty naszych działań będą widoczne długofalowo. Pozycjonowanie wpływa na zwiększony ruch na stronie, daje nam przewagę nad konkurencyjnymi firmami, a po wdrożeniu optymalizacji witryna często jest lepiej przystosowana i użyteczna do użytkowników.



Pozycjonowanie witryny opartej na Shoper

Pozycjonowanie witryny na oprogramowaniu Shoper nie różni się niczym od wzmacniania innych stron. Przede wszystkim musimy przeprowadzić poprawną optymalizację. Na początku musimy zastanowić się nad doborem odpowiednich fraz do pozycjonowania związanych z naszą działalnością. Na nich oprze się późniejsza optymalizacja. Wprowadzając poprawki na stronie trzeba pamiętać o optymalizacji znaczników title i description, a także nazw produktowych. Kolejną bardzo ważną kwestią jest poprawne linkowanie wewnętrzne i zdobywanie wartościowych linków zewnętrznych. Musimy zadbać o przyjazne adresy URL, stworzenie pliku robots.txt oraz mapy strony. Szczególną uwagę musimy poświęcić na content. Google zwraca szczególną uwagę na treści, która musi być unikalna i wartościowa, opisy produktów i artykuły muszą zawierać pozycjonowanie frazy, warto również stworzyć i prowadzić bloga firmowego.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Sklep Shoper - Pozycjonowanie i optymalizacja [Wskazówki]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *