Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm - Pozycjonowanie / Jak wykorzystać Narzędzia dla Webmasterów Google w SEO (Search Console)?


Jak wykorzystać Narzędzia dla Webmasterów Google w SEO (Search Console)?



19 listopada 2018 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Google Search Console (dawniej Narzędzia dla Webmasterów) to darmowe narzędzie, które jest wręcz niezbędne do sprawnego zarządzania stroną WWW. Skuteczna optymalizacja czy pozycjonowanie stron również nie są możliwe bez Google Search Console. Przeczytaj, dlaczego to narzędzie odgrywa tak ważną rolę dla każdego właściciela witryny internetowej i w jaki sposób można je wykorzystać.

Monitoring pozycji

Korzystając z zakładki Analityka wyszukiwania w sekcji Ruch związany z wyszukiwaniem, możesz na bieżąco sprawdzać, na jakich pozycjach znajduje się Twoja witryna na poszczególne słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników. Lista jest dokładna i pozwala na skuteczny monitoring pozycji. Dostęp do historycznych danych na temat pozycji znakomicie wspiera pozycjonowanie stron i umożliwia weryfikowanie efektów podejmowanych działań. Widząc, jak pozycje zmieniają się po wprowadzeniu określonych rozwiązań, możesz odpowiedzieć sobie na pytania, czy było warto się w nie angażować.

Analiza linków przychodzących

W sekcji Ruch związany z wyszukiwaniem znajduje się inna, bardzo przydatna zakładka – Linki do Twojej witryny. Jak sama nazwa wskazuje, możesz w niej sprawdzić, na jakich stronach są umieszczone odnośniki do Twojej witryny. Otrzymujesz listę domen linkujących do Twojej strony wraz z liczbą linków na każdej z nich i wykazem docelowych adresów, do których linkują. Tabelę możesz eksportować do pliku CSV w celu wykorzystania w innych programach. Warto regularnie analizować linki przychodzące, szczególnie jeśli zabierasz się aktywnie za pozycjonowanie stron.

Przeczytaj również  Przekierowanie 301 w pliku .htaccess

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Dodawanie mapy strony

Mapa strony (sitemap) to dokument zapisany w formacie XML, który stanowi uporządkowany zapis struktury witryny. Mapa strony ułatwia pracę robotom wyszukiwarek internetowych, bo mogą one efektywnie przejrzeć zawartość danej witryny i ją zaindeksować. Ma to pewien wpływ na pozycjonowanie stron, dlatego nie należy bagatelizować tematu. Powinno się natomiast dodać mapę strony w usłudze Google Search Console od razu po zweryfikowaniu witryny w tym narzędziu.

Indeksowanie nowych podstron

Napisałeś artykuł na blog, dodałeś kolejny produkt w sklepie internetowym, opublikowałeś nowy news w swoim serwisie – niezależnie od tego, jaką treść publikujesz, zależy Ci na jak najszybszej indeksacji. Im szybciej nowa treść znajdzie się w indeksie Google, tym lepiej z punktu widzenia witryny (chodzi m.in. o lepsze pozycjonowanie stron). Warto więc przyspieszyć proces indeksowania, do czego przydaje się usługa Google Search Console.

Przeczytaj również  Obniżenie współczynnika odrzuceń za pomocą treści

Jak indeksować nową treść za pomocą Google Search Console? W tym celu należy rozwinąć sekcję Skanowanie i otworzyć zakładkę Pobierz jako Google, po czym pojawi się pole do wpisania adresu. Trzeba je uzupełnić zgodnie z adresem, pod którym znajduje się nowa treść, a następnie kliknąć pobierz. Po chwili nowy adres pojawi się na liście wraz z oznaczeniem Zakończono, obok której znajduje się przycisk Poproś o zindeksowanie – jego użycie zwiększa prawdopodobieństwo (ale nie daje gwarancji) szybkiego dodania treści do indeksu Google.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak wykorzystać Narzędzia dla Webmasterów Google w SEO (Search Console)? - VD"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *