Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Pozycja w Google – jak monitorować efekt SEO?


Pozycja w Google – jak monitorować efekt SEO?



5 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

W wielu miejscach w Internecie możemy spotkać się ze stwierdzeniami typu “pozycjonowanie stron to strategia długofalowa”, “na efekty pozycjonowania trzeba poczekać” itp. To wszystko jest oczywiście prawdą. Powstaje pytanie, skąd wiedzieć kiedy te efekty się pojawią? Kiedy możemy spodziewać się wyższych pozycji w Google? Do odpowiedzi na te pytania, niezbędne będzie monitorowanie naszych działań SEO.

Jakie czynniki SEO należy monitorować?

Przede wszystkim monitorowanie działań SEO umożliwiają narzędzia, które będą zbierały dane o interesujących nas zmiennych. Jednym z kluczowych czynników będą przede wszystkim słowa kluczowe, wokół których skupiona będzie strategia pozycjonowania strony. 

Rosnące pozycję naszej domeny dla interesujących nas fraz, będzie pierwszym wskaźnikiem świadczącym o tym, że wszystko idzie w dobrym kierunku. To pierwszy sygnał, który będzie świadczył o efektywności podejmowanych działań SEO. Dopiero wtedy powinniśmy szukać zmian m.in. w:


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Wzroście wartościowego ruchu na naszej stronie internetowej,
  • Wydłużeniu średniej długości czasu, jaki użytkownicy spędzają na stronie,
  • Wzroście liczby konwersji, które pochodzą z organicznych wyników wyszukiwania,
  • Spadku współczynnika odrzuceń.

Jak można monitorować efekty pozycjonowania stron?

Należy wybrać odpowiednie narzędzia, które umożliwią nam monitorowanie wszystkich interesujących nas czynników. W celu sprawdzenia, czy pierwsze efekty prac SEO nad naszą stroną są widoczne, powinniśmy przede wszystkim sprawdzać pozycję naszej strony, pod kątem konkretnych słów kluczowych. 

Przeczytaj również  Wpływ hostingu na pozycjonowanie

Od niedawna możecie to zrobić z pomocą naszego darmowego rozwiązania, które znajdziecie tutaj —> https://www.vd.pl/monitoring-pozycji/

Co zyskujesz dzięki naszemu narzędziu?

  • Monitorowanie fraz kluczowych – można je obserwować każdego dnia, a co jest równie istotne, narzędzie umożliwia utworzenie również grup słów kluczowych. Oczywiście wszystkie możesz ustalić samemu w dowolny sposób.
  • Raporty Excel – dzięki narzędziu vd pobierzesz raporty pod względem interesujących Cię kryteriów. Dane te możesz wykorzystywać w dowolny sposób np. do tworzenia prezentacji dotyczących wyników działań SEO.
  • Szybka reakcja – dzięki codziennej aktualizacji, masz wgląd w to, w jakim kierunku idzie Twoje strategia pozycjonowania strony. Będziesz mógł ją na bieżąco modyfikować w zależności od Twojej sytuacji.

Pamiętaj, że jeśli będziesz potrzebował pomocy z odpowiednim dobraniem słów kluczowych do Twojej strony internetowej lub będziesz chciał odpowiednio zareagować na osiągane przez Ciebie wyniki, skontaktuj się z nami. Wszystko Ci wyjaśnimy i pomożemy wybrać najlepszą strategię działań w Twoim przypadku.

Przykłady narzędzi do monitorowania działań SEO

Jeśli już wiesz, że Twoje pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania systematycznie rosną, możesz spodziewać się wyczekiwanych rezultatów każdego dnia. Jakimi narzędziami możesz się jeszcze posłużyć, aby zbadać np. długość sesji użytkowników, liczbę konwersji, współczynnik odrzuceń itp.?

  • Google Analytics – jest to podstawowe i darmowe narzędzie od Google. Wystarczy wdrożyć kod śledzenia na swojej stronie (jak to zrobić, zobacz tutaj https://www.vd.pl/google-analytics-wordpress/) i narzędzie daje nam dostęp do czasu spędzanego na stronie przez użytkowników, ich ruchu, współczynnika odrzuceń, liczby odsłon dla interesujących nas podstron itp.
  • Ahrefs – więcej o tym narzędziu pisaliśmy niedawno na naszym blogu. Chociaż przypięto mu łatkę narzędzia do badania profilu linków, to jego zastosowań jest znacznie więcej. Przede wszystkim możemy zbadać naszą stronę pod kątem Domain Rating, Content Gapu i wiele, wiele więcej. Należy jednak zaznaczyć, że jest to płatne rozwiązanie.
  • Senuto – jest to również płatne narzędzie, którego funkcjonalności podobnie jak w przypadku Ahrefsa, jest całe mnóstwo. Oczywiście możemy badać interesujące nas słowa kluczowe, analizować widoczność naszej strony, pozycje w SERPie itp. wszystko z wyróżnieniem interesującego nas państwa.
Przeczytaj również  Audyt SEO - co to jest i czy warto go zrobić?

Podsumowanie

Pozycję w Google są najlepszym wyznacznikiem tego, czy działania z zakresu pozycjonowania stron w naszym przypadku, po prostu się sprawdzają. Często bywa tak, że chcemy efektów “na wczoraj”, jednak pozycjonowanie stron po prostu tak nie działa. 

Warto zatem wiedzieć, że pierwszym sygnałem świadczącym o efektywności działań SEO na naszej stronie, będą rosnące pozycję naszej domeny dla interesujących nas fraz kluczowych. Wiedząc o tym postanowiliśmy udostępnić naszym odbiorcom bezpłatne narzędzie, które umożliwia monitoring efektów działań SEO. Nie ma na co czekać, po prostu zacznij z niego korzystać, a zobaczysz jak wiele ma Ci do zaoferowania.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak sprawdzić pozycje strony w Google?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.