Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Platforma dropshipping w sklep internetowy


Platforma dropshipping w sklep internetowy



3 lutego 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Co to jest dropshipping?

To model logistyczny, który ma zastosowanie w sprzedaży internetowej. Polega na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na producenta. Rolą e-sklepu jest zbieranie zamówień i przekazywanie ich do hurtowni, w celu wysyłki zamówienia. Mamy tutaj 3 strony: klienta, dystrybutora (sklep) i producenta (hurtownię). Sklep nie potrzebuje magazynu, bo nie przechowuje towarów i nie zajmuje się wysyłką.

Wyróżniamy 2 warianty dropshippingu:

1. Klient wie, że firma zewnętrzna dostarcza towar. Na stronie jest informacja, że kupujemy produkty z danej hurtowni. Cała odpowiedzialność za zamówienie i prawa konsumenta spoczywają na producencie.

2. Klient nie wie, że kupuje od firmy trzeciej. Producent jest ukryty i wysyła towar z logo dystrybutora. To sklep ponosi za wszystko odpowiedzialność.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Sklep internetowy, który korzysta z dropshippingu nie musi przechowywać oferowanego towaru i nie przejmuje się dostępnością produktów, co nie generuje dodatkowych kosztów. Nie trzeba inwestować w sprzęt magazynowy ani ludzi do obsługi. Nie ma zamrożonego kapitału, bo nie musimy kupować towaru. Można podpisać umowę z kilkoma dostawcami i nasz sklep będzie oferował szeroki wachlarz produktów. Sklep nie kompletuje i nie pakuje zamówień. Nie zajmuje się organizacją dostawy i samą przesyłką. Nie zajmuje się zwrotami, konsument ma na to 14 dni, ale trzeba sprawdzić, czy towar jest w stanie nienaruszonym, czy posiada metki itd. Zadaniem dystrybutora jest wyłącznie pozyskanie klientów, po jego stronie jest reklama np. pozycjonowanie strony i cały proces sprzedaży. Może poświęcić czas na poprawę funkcjonalności strony internetowej. Narzuca na ceny hurtowe marżę i na tym zarabia.

Przeczytaj również  Kampanie reklamowe w VOD

Jakie możliwości i zagrożenia daje dropshipping?

Bardzo ważne jest, żeby zintegrować system sklepu z oprogramowaniem hurtowni. To niezbędne do prawidłowej komunikacji odnośnie np. stanu magazynowego. Niestety niezadowolenie klienta przeważnie odbija się na sklepie internetowym. Nie mamy choćby wpływu na jakość i szybkość wysyłki zamówienia, a niestety możliwe są też pomyłki. Producent może również podnieść ceny bez konsultacji z nami. Najgorszą sytuacją jest problem z synchronizacją oprogramowania i np. sprzedanie towaru, który nie jest już dostępny.

Kiedy decydujemy się na podpisanie umowy na usługi dropshippingowe konieczne jest ustalenie dokładnych zasad współpracy. Obie strony muszą aktywnie uczestniczyć w procesie zakupów. Każda strona ma swoją rolę do spełnienia i nie można dopuścić do jakichkolwiek zaniedbań.

Przeczytaj również  10 najlepszych narzędzi do marketingu

Przez rozpoczęciem współpracy trzeba się zastanowić, czy nakładana na towar marża zapewni mi odpowiednie przychody? Czy nie będzie problemu z synchronizowaniem sklepu internetowego z platformą producenta? Co się stanie gdy hurtownia zerwie z nami współpracę albo podpisze umowę z nami i jednocześnie z nasza konkurencją?

Przed rozpoczęciem współpracy konieczne jest podpisanie stosownej umowy żeby uniknąć w przyszłości nieporozumień i dokładnie określenie zadań każdej ze stron. Decydując się na dropshipping udostępniamy hurtowni dane personalne klientów, dlatego musi być o tym zapis w regulaminie sklepu i regulaminie RODO.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest dropshipping? Jak zarabiać na dropshippingu?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.