Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Jak szukać klientów na LinkedIn?


Jak szukać klientów na LinkedIn?



20 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

LinkedIn jako medium społecznościowe skłaniające się ku grupom, relacjom zawodowym, może być także skutecznym narzędziem w poszukiwaniu klientów. Rola social mediów nieustannie rośnie, a tym samym sposobów na ich wykorzystanie przybywa także w kontekście biznesowym. LinkedIn wybrzmiał już na naszym blogu m.in. na potrzeby networkingu. Dzisiaj przyjrzyjmy się mu z nieco innej strony.

Szukanie klientów na LinkedIn – czym jest prospecting?

Prospecting to najprościej mówiąc aktywne poszukiwanie klientów. Nasze działania będą polegały na wykorzystywaniu różnych metod, technik, narzędzi itp. w celu przygotowania jakiejś listy osób, które będą potencjalnie zainteresowane naszą ofertą. Na potrzeby prospectingu można powiedzieć, że przeprowadzamy swego rodzaju selekcję w jakiejś większej grupie osób, aby ograniczyć się tylko do osób, które będą faktycznie potrzebowały naszych produktów lub usług.

Od czego zacząć szukanie klientów na LinkedIn?

W przypadku LinkedIn powinniśmy sobie przede wszystkim zdać sprawę z jego charakteru. Można powiedzieć, że jest to swego rodzaju kontekst do tego, jak funkcjonować w danym środowisku. W przeciwnym wypadku, będziemy mogli być postrzegani jako osoby nie pasujące do danej zbiorowości, a to nie przełoży się korzystnie na nasz wizerunek – nie tylko w social mediach. O czym powinniśmy pamiętać?


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Profesjonalizm – LinkedIn to medium społecznościowe dla prawdziwych profesjonalistów. Zatem jeśli chcemy być tam widoczni i interesujący dla pozostałych użytkowników (potencjalnych klientów), powinniśmy być ekspertami i specjalistami. W tym celu najlepiej zacząć od swojego profilu i w całości go wypełnić bez pozostawiania pustych informacji – to tak na początek.
  • Czytelność profilu – i nie chodzi tutaj o brak profesjonalnego języka – na LinkedIn możesz sobie na to pozwolić. Warto jednak we wszystkim znać umiar i przejrzeć swój profil, pod kątem wiarygodności. W tym celu podaj źródła informacji, jeśli to możliwe, a także zadbaj o odpowiednio sprecyzowany kierunek profilu. Jeśli ukończyłeś kurs szybkiego czytania, to warto przemyśleć, czy na pewno umieszczać tę informację itp.
  • Ustal grupę docelową – jeśli zadbałeś już o odpowiedni wizerunek, powinieneś zdefiniować swoją grupę odbiorców. Musisz przecież jakoś szukać klientów, prawda? Szukanie klientów na LinkedIn nie będzie polegało na wysyłaniu wiadomości, gdzie się tylko da. Sprecyzuj rynek, branżę, konkretne firmy, a następnie stanowiska osób, do których powinieneś się zwrócić ze swoją ofertą – od ogółu do szczegółu.
Przeczytaj również  Jak tworzyć spójną komunikację marketingową firmy?

Szukanie klientów na LinkedIn – profesjonalny profil

W większość social mediów, profil osobisty jest jedną z najważniejszych składowych całego środowiska. Nie jest inaczej w przypadku LinkedIn. Można powiedzieć, że to Twój profil to najważniejszy touchpoint dla przyszłych klientów. Warto zatem odpowiednio o niego zadbać i poświęcić mu nieco więcej czasu. 

Generalnie nie będzie to trudne, ponieważ system sam przeprowadzi Cię przez poszczególne istotne informacje i poprosi Cię o ich podanie. Nie lekceważ tego. Dodaj odpowiednie zdjęcie (oczywiście profesjonalne), uzupełnił nagłówek (to coś więcej niż stanowisko), a umiejętności dobrze jeśli zostaną potwierdzone przez znajomych. Warto podzielić się rekomendacjami, także jeśli ich nie masz, możesz spróbować je uzyskać. 

Odpowiednio zoptymalizowany profil, będzie po prostu bardziej wydajny i będziesz mógł liczyć na lepszy odbiór swoich publikacji. To druga najważniejsza rzecz.

Szukanie klientów na LinkedIn – publikacje

Aby przyciągnąć na swój profil na LinkedIn klientów, a także żeby ich zainteresować swoją ofertą, powinieneś publikować odpowiednie posty. Nie jest dobrym pomysłem wstawianie zdjęć z wakacji lub prywatnych imprez. Postaw raczej na coś w stylu:

  • Artykuły popularnonaukowe – nie muszą być Twojego autorstwa. Jeśli natrafiłeś na ciekawy artykuł naukowy/popularnonaukowy, który dotyczy Twojej branży, warto dodać swoje przemyślenia i zachęcić użytkowników do dyskusji.
  • Grupy branżowe – postaraj się do nich dołączyć, poza ludźmi zajmującymi się na co dzień tymi samymi zagadnieniami, możesz tam spotkać również osoby zainteresowane Twoimi usługami/projektami. Udzielaj się w tej społeczności i daj się zauważyć, a Twój profil zaprocentuje i jego wcześniejsze wypełnienie, nabierze sensu.
  • Case study – na LinkedIn dobrą praktyką jest dzielenie się faktycznymi przypadkami z Twojej działalności. Zyskujesz tym samym potwierdzenie swoich umiejętności, pokazujesz się ze strony nie tylko teoretyka, ale także praktyka w branży. To oczywiście zaowocuje większym zainteresowaniem.
Przeczytaj również  6 pomysłów na wpisy blogowe

Jak znaleźć klientów na LinkedIn?

W szukaniu chodzi o cel. W tym przypadku, będzie to znalezienie klientów na LinkedIn. Masz odpowiednio dopracowany profil i publikujesz interesujące posty? Teraz możemy przejść do meritum. Przede wszystkim nawiązuj kontakt z osobami z określonej wcześniej grupy docelowej. Wysyłaj im zaproszenia do kontaktów, a Twój profil zachęci ich do zaakceptowania zaproszenia. Oczywiście nie jest to jedyny sposób. W celach prospectingowych możesz wykorzystać także:

  • Wewnętrzna wyszukiwarka – LinkedIn posiada ciekawą wyszukiwarkę, którą możesz wykorzystać do znalezienia konkretnych osób. Filtr posiada opcje dotyczące lokalizacji, aktualnych i poprzednich firm, branży, a także możesz wyszukiwać osoby, studiujące na konkretnych uczelniach itp. Warto skorzystać z tego rozwiązania, aby znaleźć nowych klientów.
  • Sales Navigator – jest to płatne narzędzie LinkedIn, jednak warto o nim wspomnieć. Jest ono przeznaczone do bardziej precyzyjnego przeszukiwania kontaktów za pomocą rozbudowanych filtrów, tworzenia list leadów lub kont firmowych itp. W prospectingu na LinkedIn może okazać się naprawdę pomocy.
  • Narzędzia prospectingowe – na rynku dostępnych jest sporo narzędzi takich jak Skrapp lub FindThatLead. Często są one dostępne jako rozszerzenia do przeglądarek, a ich obsługa nie jest skomplikowana. Można się nimi posłużyć w poszukiwaniu klientów m.in. na LinkedIn, ale i nie tylko.

Prospecting na LinkedIn – kilka słów na koniec

Prospecting to nic innego jak pozyskiwanie klientów za pomocą różnego rodzaju technik, metod lub narzędzi. Bardzo interesującym miejscem w Internecie, jest w tym przypadku LinkedIn, który swoją charakterystyką medium społecznościowego, idealnie wpasowuje się w myśl prospectingu. 

Aby efektywnie wykorzystywać LinkedIn do pozyskiwania klientów, musimy przede wszystkim zadbać o pełny profesjonalizm na naszym profilu, a także nie zapominać, że jest to przede wszystkim medium społecznościowe, a nie narzędzie do generowania sprzedaży. Jeśli uda nam się to zrobić, to zwiększymy nasze szanse na znalezienie nowych klientów.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak szukać klientów na LinkedIn?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.