Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Pozycjonowanie Sklepu Internetowego [10 wskazówek]


Pozycjonowanie Sklepu Internetowego [10 wskazówek]



15 listopada 2018 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest praktycznie niezbędne przy pozyskiwaniu klientów. Udostępniamy poradnik, w którym podpowiadamy 10 metod na skuteczne SEO i SEM dla sklepu internetowego.

1. Odpowiedni dobór słów kluczowych w pozycjonowaniu sklepu

Pozycjonowanie stron zaczyna się od doboru słów kluczowych – nie inaczej jest w przypadku sklepów internetowych. Przemyślany wybór fraz jest niezwykle istotny, ponieważ skupienie się na mocno konkurencyjnych słowach kluczowych przy małym budżecie oznacza jego utratę bez większych efektów. Wybór mało popularnych fraz stanowi zaś poważne ograniczenie w pozyskiwaniu użytkowników. Dlatego konieczny jest kompromis i rozsądne wyważenie pomiędzy konkurencyjnością a kosztem pozycjonowania poszczególnych fraz.

2. Blog w sklepie internetowym

Prowadzenie bloga w ramach sklepu internetowego wzbogaca go o dodatkową, wartościową treść, którą doceniają nie tylko użytkownicy, ale również roboty Google. Dzięki publikowaniu tematycznych np. poradnikowych tekstów na blogu poprawiasz autorytet sklepu i zwiększasz zaufanie do niego ze strony wyszukiwarek internetowych, co korzystnie odbija się na pozycjonowaniu.

Przeczytaj również  Joomla - Pozycjonowanie i optymalizacja platformy [Wtyczki SEO]

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

3. Opisy produktów i kategorii sklepu

Wciąż wielu właścicieli sklepów internetowych po macoszemu traktuje opisy produktów i kategorii, uznając je za zbędne. Jedni pozostawiają swoje produkty bez opisów, drudzy zadowalają się szczątkowymi opisami, a kolejni kopiują je z innych stron (często producenta), co jest najgorszym z możliwych rozwiązań. Najlepszym wyjściem jest natomiast przygotowanie oryginalnych, poprawnie zoptymalizowanych opisów.

4. Szyfrowane połączenie https

Teoretycznie zaszyfrowanie połączenia protokołem HTTPS nie wpływa na pozycjonowanie stron, jednak z naszych testów wynika, że ma to znaczenie. Dodatkowo Google ostrzega przed brakiem zaszyfrowanego połączenia, tym bardziej zdecydowanie warto je wdrożyć. Poza tym zastosowanie protokołu HTTPS zwiększa zaufanie użytkowników do strony i poprawia ich bezpieczeństwo.

5. Optymalizacja treści

Wszelkiego rodzaju treści opublikowane w ramach sklepu internetowego powinny być odpowiednio długie, opatrzone nagłówkami i zawierać właściwą ilość słów kluczowych, tzn. ani nie za dużą, ani nie za małą, dobrze sprawdzają się artykuły o długości w przedziale 4 – 10 tyś znaków. Tak zoptymalizowane teksty gwarantują lepszą widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj również  Skuteczna optymalizacja Crawl Budget

6. Optymalizacja tagów title

Meta tag title odgrywa bardzo istotną rolę, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, dlatego każda podstrona sklepu powinna być zoptymalizowana pod tym kątem. Przykładowo, podstrony produktów w znaczniku title powinny zawierać pełne nazwy produktów, a podstrony kategorii – nazwy kategorii.

7. Recenzje i opinie o produktach w sklepie

Im więcej oryginalnej, tematycznej treści zawiera sklep internetowy, tym przychylniejszym okiem patrzy na niego Google. Daj wobec tego użytkownikom możliwość recenzowania i opiniowania produktów sprzedawanych w Twoim sklepie internetowym, a pozyskasz dodatkowe treści zerowym kosztem.

8. Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne do podobnych produktów, polecanych kategorii czy najnowszych artykułów na blogu pomaga robotom wyszukiwarek internetowych w efektywnym penetrowaniu witryny sklepu, co z kolei przyspiesza indeksację i korzystnie przekłada się na pozycjonowanie.

9. Linki przychodzące do sklepu

Pozyskanie dużej liczby linków z tematycznych, zaufanych witryn jest kluczowe dla pozycjonowania stron, w tym również sklepów.

10. Dane strukturalne

Dane strukturalne to dodatkowe informacje, które wyświetlają się przy wyniku wyszukiwania w Google. Przykładowo, w sklepie internetowym może to być cena produktu lub jego ocena wyrażona gwiazdkami. W ten sposób wynik zwraca na siebie uwagę i przyciąga wzrok użytkowników, więc warto wdrożyć dane strukturalne u siebie w sklepie.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Pozycjonowanie Sklepu Internetowego [10 wskazówek]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *