VD » Blog » Optymalizacja Witryny - Pozycjonowanie / SEO » Hierarchia nagłówków w pozycjonowaniu strony

Hierarchia nagłówków w pozycjonowaniu strony

16 sierpnia 2021 (aktualizacja: 16 sierpnia 2021) 6-8 min. czytania
Nagłówki na stronie internetowej
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Umieszczając w witrynie internetowej treści trzeba pamiętać o jej właściwej optymalizacji. Ważną częścią, o której nie wolno zapominać jest struktura nagłówków H1-H6. Jej zadaniem jest informowanie internautów, jakie treści znajdują się w witrynie, a botom Google pokazuje, jakie są najważniejsze frazy i o czym jest dana podstrona. Sprawdźmy zatem w jaki sposób wykorzystać nagłówki HTML, żeby poprawić pozycję pozycjonowanych fraz w wyszukiwarce internetowej?

Co to są nagłówki HTML?

Nagłówki HTML, czyli inaczej znaczniki nagłówkowe, header tags lub headlines znajdują się w treści strony i są oznaczone Literą H. Wyróżniamy sześć znaczników nagłówkowych: H1, H2, H3, H4, H5 i H6. Tak, jak wspominałem wcześniej rolą nagłówków w witrynie internetowej jest ułatwienie użytkownikom zapoznania się z treściami zamieszczonymi na stronie i gwarancja zachowania odpowiedniej struktury, dzięki czemu roboty Google w szybszy i prostszy sposób mogą dowiedzieć się, jaka jest zawartość serwisu, co jest niezbędne do prawidłowego zaindeksowania strony.

Czy kolejność nagłówków ma znaczenie?

Analizując różne witryny internetowe można dojść do jednego wniosku, a mianowicie, że nie ma jednego sposobu na poprawne wykorzystywanie nagłówków, jednakże niezwykle istotne jest zastosowanie odpowiedniej kolejności. Najistotniejszy w hierarchii jest nagłówek H1 i dopiero po nim w razie potrzeby ustalane są kolejne nagłówki od H2-H6. Wszystkie z nich mają typowy rozmiar czcionki, jednakże jeśli chcemy ją zmienić musimy pamiętać, że duży nagłówek jest ważniejszy aniżeli ten mniejszy. W związku z tym panuje zasada, że nie stosujemy małych nagłówków w sytuacji, gdy nie korzystamy z tych większych. Ich rozmieszczenie jest związane głównie z budową witryny i wszystkich znajdujących się na niej podstron. W sytuacji, gdy nie jest nam potrzebna większa ilość tagów, możemy umieścić tylko H1 i H2.

Do czego przydają się nagłówki?

Umieszczając tagi w treści witryny możemy je w prosty sposób zaznaczyć. To tak, jakbyśmy mieli przygotowaną publikację prasową i nadajemy jej odpowiedni tytuł i podtytuły. Stosując więcej nagłówków mamy szansę zwiększyć zainteresowanie odbiorcy poprzez poinformowanie go, w którym miejscu w artykule znajduje się poszukiwana przez niego treść. Identyczną funkcję pełnią znaczniki nagłówkowe H1 – H6, których zadaniem jest określić, jaki jest temat tej części artykułu. Dla internautów to duże ułatwienie, bo zastosowanie nagłówków w tekście pomaga w wygodnym wyszukiwaniu najważniejszych informacji, a także przydaje się, w sytuacji gdy czytelnik wraca do czytania tekstu po pewnym czasie, szybciej może znaleźć miejsce, w którym skończył poprzednio. Dużą zaletą stosowania nagłówków w dłużnych tekstach jest przede wszystkim to, że lepiej wyglądają w witrynie aniżeli bardzo obszerne treści bez żadnego podziału.

Jaki wpływ mają nagłówki na pozycjonowanie?

Wykorzystanie nagłówków umożliwia prosto i przede wszystkim naturalnie zamieścić w treści odpowiednie ilości fraz kluczowych, co jest niezwykle istotne dla pozycjonowania. Algorytmy Google klasyfikują content znajdujący się w witrynie, jako przydatny dla odbiorców i o wysokiej jakości. Słowa kluczowe ułatwiają ustalenie, jaki jest temat każdej strony, dzięki czemu pomagamy niejako klientom zaoszczędzić czas, bo od razu wiedzą gdzie co się znajduje.

Możliwość komentowania została wyłączona.