Content Marketing – Czym jest i jak go wykorzystać?

Content Marketing, czyli marketing treści, mimo swojej dość długiej obecności na polskim rynku, jest wciąż niejednoznacznie rozumiany. Obecnie specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem skupiają się przede wszystkim na działaniach „on site”, czyli w obrębie pozycjonowanej strony. Coraz większe znaczenie, w stosunku do „zewnętrznych” działań SEO, ma optymalizacja techniczna witryny oraz treści na stronie. Logiczne więc wydaje się, że tworzenie coraz większych ilości nowych treści powinno pozytywnie wpłynąć na pozycję w Google. To słuszne założenie, jednak nie jest to cała istota i definicja, Content Marketing to zdecydowanie coś więcej – tworzenie wartościowych treści, które potrafią zainteresować i zaangażować użytkowników, może mieć zdecydowanie więcej korzyści…

content marketing jak wykorzystać



Long Tail, czyli długi ogon słów kluczowych

Kiedy szukamy słów kluczowych, można je podzielić na ogólne i te bardziej konkretne (np. sukienki i sukienki wieczorowe). Long Tail (długi ogon), to określenie coraz bardziej szczegółowych, kilkuczłonowych słów kluczowych (np. tanie czarne suknie wieczorowe). Tworząc nowe treści, w których będziemy stosować słowa kluczowe z długiego ogona, mamy dużą szansę na wypozycjonowanie w Google pod te właśnie frazy – konkurencja jest zdecydowanie mniejsza, niż w przypadku słów ogólnych (sukienki). Użytkownicy wpisują frazy long tail dużo rzadziej niż te ogólne, jednak wysoka pozycja może wygenerować dodatkowy ruch oraz konwersję, a im więcej treści tym więcej słów kluczowych kierujących do naszej witryny. Content Marketing jest często rozumiany jedynie w ten sposób, jednak może przynieść o wiele więcej korzyści…

Tworzenie angażujących treści

Najpopularniejszym sposobem prowadzenia działań Content Marketingowych jest blog, na którym publikowane są najczęściej artykuły związane z branżą, w której działamy. Poza nowymi słowami kluczowymi, na które możemy wyświetlać się w wynikach Google, niesie to za sobą także inną, być może dużo ważniejszą korzyść. Tworzenie wartościowych treści może nie tylko przynieść nam stałych czytelników (którzy stają się też potencjalnymi klientami), ale także wywołać zaangażowanie społeczności, która będzie dzielić się treściami z innymi, promując przy tym nasz biznes.

Czy warto korzystać z Content Marketingu?

Content Marketing to dzisiejszy „must have”, czyli jest niemal niezbędny, jeżeli chcemy osiągnąć wysokie wyniki nie tylko w wyszukiwarkach, ale także w świadomości użytkowników. Angażujące treści to nie tylko nowe słowa kluczowe i lepszy wynik w Google, ale też budowanie reputacji biznesu i tworzenie wokół niego społeczności.



Komentarze

Your email address will not be published.