VD » Blog » Content Marketing » Content marketing, a Google Analytics – wskazówki.

Content marketing, a Google Analytics – wskazówki.

1 czerwca 2021 (aktualizacja: 1 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Działania content marketingowe w Google Analytics
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Google Analytics to bardzo przydatne narzędzie, które gromadzi informacje dotyczące zachowania osób wchodzących na naszą witrynę internetową. Z reguły program wykorzystują administratorzy wielkich portali i sklepów internetowych, którzy analizują ruch w witrynie i na tej podstawie podejmują działania marketingowe, żeby uzyskać lepszy współczynnik konwersji. Google Analytics jest również polecane mniejszym firmom, a w szczególności dla osób które zajmują się content marketingiem, żeby sprawdzić, czy tworzone treści przynoszą pożądany efekt.

Jak wykorzystać Google Analytics do sprawdzania content marketingu?

Zanim zaczniemy badać informacje tyczące się prac nad content marketingiem musimy prawidłowo ustawić Google Analytics. Właściwe podpięcie narzędzia zagwarantuje nam poprawne zczytywanie danych i możliwość sprawdzenia, w jaki sposób zachowują się osoby zapoznające się z artykułami na blogu? Po pierwsze musimy wstawić nowy widok pokazujący nam dane o osobach wchodzących na naszą witrynę. Musimy kliknąć w sekcję Administracja i tam wejść w Utwórz nowy widok danych. Teraz trzeba napisać nazwę widoku, wskazać i zapisać odpowiednią strefę czasową. Widok jest już zrobiony. Teraz w górnej części będziemy mieć nazwę dopiero co utworzonego widoku. Wybierzmy właściwe filtrowanie, żeby gromadzić informacje o ruchu na stronie, przykładowo z podstrony z informacjami lub z bloga. Trzeba nacisnąć Filtry w ustawieniach widoku, stwórz nazwę filtra. W opcjach wybierzmy predefiniowany i wypełnijmy informacje odnośnie rodzaju: Uwzględnij tylko, źródle: ruch do podkatalogów i wyrażeniu: zawiera. Teraz wyskoczy nam dodatkowe pole, do którego musimy wpisać nazwę katalogu w którym mają się przechowywać informację. Podajmy adres naszej domeny. Sprawdź jeszcze przed zapisaniem Zweryfikuj wybrany filtr, czy wszystkie podane dane są poprawne, jeśli tak to naciśnij zapisz. Warto logując się do Google Analytics sprawdzać, czy jesteśmy na naszym widoku i są dostępne wybrane przez nas ustawienia.

Weryfikacja grupy odbiorców

Publikując określone treści chcesz trafić do właściwej grupy odbiorców. Dzięki Google Analytics i sekcji Użytkownicy mamy możliwość sprawdzić, czy nam się udało. W raporcie mamy dostęp do informacji na temat: wieku, płci, upodobań, lokalizacji, systemie operacyjnym czy przeglądarce. Będziemy wiedzieć, czy nasz content trafia do nowych czy stałych użytkowników? To ważne dane, bo możemy pielęgnować relacje z obecnymi użytkownikami, ale warto się też otworzyć na nowe osoby.

Źródło

W sekcji Pozyskiwanie dowiemy się, jakie jest źródło ruchu, tzn. skąd weszli na naszą stronę użytkownicy. Warto wiedzieć, czy wpisali nas bezpośrednio w przeglądarce, znaleźli wysoko na wpisane słowo kluczowe w wyszukiwarce Google albo trafili do nas poprzez działania marketingowe na Facebooku.

Personalizacja

Sprawdzając dane w sekcji Użytkownicy możemy dowiedzieć się więcej o osobach wchodzących na naszą stronę i dopasować treść artykułów np. do płci. To ważne, bo możemy przygotować inne teksty dla kobiet i całkiem inne dla mężczyzn, dzięki czemu lepiej trafimy w ich gust i potrzeby.

Czego szuka użytkownik?Chcąc wiedzieć, czego szuka osoba wchodząca na stronę trzeba zajrzeć do modułu Zachowanie. Dowiemy się, jakie tematy były wyszukiwane przez użytkowników. Tego typu dane pozwolą nam na stworzenie listy ciekawych tematów do przygotowania na blogu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *