Jak napisać stronę „o nas” lub „o firmie”?

czwartek, 8 kwietnia, 2021 - Content Marketing - Pozycjonowanie / SEO

Strona Firmowa o Nas
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Aktualizacja: 27 maja 2021

Napisanie autoprezentacji wcale nie jest takie proste, jak się z pozoru wydaje. Zabierając się za stworzenie strony O firmie należy pamiętać, że to jedna z najczęściej odwiedzanych podstron. Często ma duży wpływ na to, czy klient zdecyduje się na skorzystanie z naszych usług, czy pójdzie do konkurencji. Wielokrotnie zastanawiamy się, czy nie zdradzamy za dużo informacji prywatny lub czy wizerunek firmy wypadnie zbytnio luzacki, przez co stracimy dużych klientów itd. Wątpliwości jest wiele.

Na wstępie ważne, żeby taka strona w ogóle powstała. Nie zdajemy sobie sobie sprawy, że strona opisująca naszą firmę i pracowników poprawia prestiż brandu i pokazuje, że jesteśmy firmą, której można zaufać. Warto podkreślić, jeśli jesteśmy przedsiębiorstwem rodzinnym w którym pracuje bądź pracowało kilka pokoleń. Jeśli działamy od 30 lat to znaczy, ze mamy duże doświadczenie. Pokażmy naszą historię, najważniejsze osiągnięcia, momenty przełomowe. Możemy wstawić zdjęcia ukazujące naszą firmę kiedyś i dziś.

W związku z tym, że wiele firm ma podstronę o nas, trzeba zastanowić się, co ciekawego, autentycznego i innowacyjnego możemy o sobie napisać. Nie wolno kopiować treści ze stron konkurencji, tekst musi być unikalny. Nie ma sensu wypisywać pustych, nudnych frazesów, które umieszczają wszyscy. Nikt nie będzie tego czytać, tylko od razu zamknie stronę. Może warto wypisując nasze zalety i historię firmy w sposób oryginalny, skupić się na tym, jak te informacje wpłyną za zaspokojenie potrzeb potencjalnych klientów? Wstawmy statystyki albo opiszmy ciekawe sytuacje, w taki sposób, żeby odpowiadały na potencjalne pytania użytkowników.

Przedstawmy pracowników, pokażmy zespół z doświadczeniem lub młodych ludzi z głową pełną pomysłów. Przygotujmy sesję grupową lub jeśli to mniejsza firma zdjęcia każdego pracownika z osobna z dołączonym krótkim opisem. Zdjęcia muszą być prawdziwe, wykorzystywanie fotografii znalezionych w sieci jest niedopuszczalne. W dużych korporacjach przedstawmy kilka najważniejszych osób, bo wszystkich nie pomieścimy. Zastanówmy się, czy wolimy zdjęcia z wyjazdu firmowego, wigilii, czy w eleganckich strojach. Styl zdjęć musi współgrać z opisem. Jeśli chcemy pokazać naszą firmę, jako miejsce pełne dobrej energii, z ludźmi pełnymi pasji z ciekawymi pomysłami, to nie możemy wstawić sztywnych zdjęć w białych bluzkach.

Opiszmy, jakie nagrody i wyróżnienia zdobyliśmy. Możemy wspomnieć o uzyskaniu ważnych certyfikatów, uprawnień i innych małych sukcesach. Dorzućmy referencje od zadowolonych klientów, nie ma nic lepszego nie dobra opinia. Jeśli mamy więcej listów referencyjnych stwórzmy osobną zakładkę i wrzućmy do nich link na stronie o nas.

Storytelling

Możemy wykorzystać tzw. Storytelling, czyli przedstawienie informacji o firmie za pomocą ciekawej historii. Ważne, żeby przestawiać tylko prawdziwe historie i nic nie podkolorowywać. Nawet najmniejsze kłamstwo ma krótkie nogi. Dzięki przedstawieniu firmy za pomocą opowiadania mamy szansę na lepsze interakcje z czytającym. Nie przesadźmy tylko z długością opisu, bo może stać się nużący.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *