Pozycjonowanie stron, a opisy produktów w sklepie internetowym

niedziela, 7 lutego, 2021 - Content Marketing - Marketing - Pozycjonowanie / SEO

Opisy produktów

Aktualizacja: 13 maja 2021

Chcą zachęcić użytkowników do zakupu naszych produktów należy skupić się na opisach poszczególnych towarów, ładne zdjęcia nie wystarczą do namówienia potencjalnych klientów do sfinalizowania transakcji. Konieczne jest uzupełnienie treści o szczegółowy opis m.in wielkość, zastosowanie, parametry techniczne, skład itd.

Warto zainwestować w dokładne opisy, bo przykładowo sprzedając plecaki szkolne nie wystarczy ładne zdjęcie. W internecie nie można zobaczyć, dotknąć, założyć danego modelu. Użytkownik chcąc kupić wytrzymały, pakowny, lekki plecak dla dziecka musi się dowiedzieć z opisu, czy dany produkt spełnia jego oczekiwania. Oczywiście ma możliwość 14-dniowego zwrotu zakupionego przez internet plecaka, ale nie po to dokonuje zakupu, żeby go oddawać.

W sklepie internetowym, w którym w ogóle nie ma opisów lub są znikome istnieje ryzyko, że użytkownik przejdzie do innego serwisu dowiedzieć się więcej o danym modelu plecaka, może już nie wrócić na nasza stronę i dokonać zakupu u konkurencji. Jeszcze gorzej, jeśli w ogóle nie trafi na nasz sklep, bo brak słów kluczowych na stronie powoduje często, że strona jest nisko w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Już w trakcie tworzenia e-sklepu należy zastanowić się, jak będzie wyglądać karta produktu. Warto ustalić wcześniej układ poszczególnych elementów, gdzie będą znajdować się fotografie i opisy. Trzeba wyróżnić cenę, wielkość dostępność, skład, czyli najważniejsze informacje. Dodatkowe dane i szczegółowy opis z informacjami technicznymi należy umieścić w dodatkowej zakładce albo poniżej.

Google nagradza portale z rozbudowanymi unikalnymi treściami, dlatego jeśli chcemy, żeby nasz sklep miał wysoką pozycję w wyszukiwarce trzeba zadbać o opisy. Przede wszystkim nie wolno zapominać, że strona ma być intuicyjna i dostosowana do użytkowników. Warto dokonać podziału na opis na główny i poboczny. W głównym opisie powinno być maksymalnie 1000 znaków ze spacjami, koniecznie trzeba wpisać słowa kluczowe i przedstawić krótko najważniejsze dane. W opisie pobocznym można przedstawić zalety naszych produktów, w prosty sposób przedstawić dane techniczne, szczegółowy opis, filmiki wideo, instrukcje montażu itd. Warto też wpisać frazy z długiego ogona.

Tworząc opisy produktów w sklepie internetowym trzeba wziąć po uwagę następujące elementy:

  • Potrzeby klientów – trzeba się zastanowić, czego szuka użytkownik, np. w przypadku plecaków szkolnych liczy się pojemność, dodatkowe kieszonki, materiał i waga.
  • Cechy produktu – trzeba konkretnie opisać przedmiot, np. lekki, skórzany, nieprzemakalny. Nie powinno się opisywać zbyt ogólnie, bo to nie pomoże potencjalnemu klientowi w podjęciu decyzji.
  • Kod lub numer towaru – producenci często nadają produktom określony nr seryjny lub indywidualny kod. Gdy umieścimy go w opisie zwiększa się szansa na dotarcie do większej liczby klientów.
  • Nie powinno się kopiować informacji z innych stron, bo musimy mieć na stronie unikalne treści. Warto pisać prostym językiem i krótkimi zdaniami. Nie ma sensu powtarzać tych samych informacji w opisie głównym i pobocznym.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *