VD » Blog » Content Marketing - Marketing - Pozycjonowanie / SEO » Pozycjonowanie stron, a opisy produktów w sklepie internetowym


Pozycjonowanie stron, a opisy produktów w sklepie internetowym

Publikacja: 7 lutego, 2021| Aktualizacja: 13 maja 2021

Opisy produktów
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Chcą zachęcić użytkowników do zakupu naszych produktów należy skupić się na opisach poszczególnych towarów, ładne zdjęcia nie wystarczą do namówienia potencjalnych klientów do sfinalizowania transakcji. Konieczne jest uzupełnienie treści o szczegółowy opis m.in wielkość, zastosowanie, parametry techniczne, skład itd.

Warto zainwestować w dokładne opisy, bo przykładowo sprzedając plecaki szkolne nie wystarczy ładne zdjęcie. W internecie nie można zobaczyć, dotknąć, założyć danego modelu. Użytkownik chcąc kupić wytrzymały, pakowny, lekki plecak dla dziecka musi się dowiedzieć z opisu, czy dany produkt spełnia jego oczekiwania. Oczywiście ma możliwość 14-dniowego zwrotu zakupionego przez internet plecaka, ale nie po to dokonuje zakupu, żeby go oddawać.

W sklepie internetowym, w którym w ogóle nie ma opisów lub są znikome istnieje ryzyko, że użytkownik przejdzie do innego serwisu dowiedzieć się więcej o danym modelu plecaka, może już nie wrócić na nasza stronę i dokonać zakupu u konkurencji. Jeszcze gorzej, jeśli w ogóle nie trafi na nasz sklep, bo brak słów kluczowych na stronie powoduje często, że strona jest nisko w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Już w trakcie tworzenia e-sklepu należy zastanowić się, jak będzie wyglądać karta produktu. Warto ustalić wcześniej układ poszczególnych elementów, gdzie będą znajdować się fotografie i opisy. Trzeba wyróżnić cenę, wielkość dostępność, skład, czyli najważniejsze informacje. Dodatkowe dane i szczegółowy opis z informacjami technicznymi należy umieścić w dodatkowej zakładce albo poniżej.

Google nagradza portale z rozbudowanymi unikalnymi treściami, dlatego jeśli chcemy, żeby nasz sklep miał wysoką pozycję w wyszukiwarce trzeba zadbać o opisy. Przede wszystkim nie wolno zapominać, że strona ma być intuicyjna i dostosowana do użytkowników. Warto dokonać podziału na opis na główny i poboczny. W głównym opisie powinno być maksymalnie 1000 znaków ze spacjami, koniecznie trzeba wpisać słowa kluczowe i przedstawić krótko najważniejsze dane. W opisie pobocznym można przedstawić zalety naszych produktów, w prosty sposób przedstawić dane techniczne, szczegółowy opis, filmiki wideo, instrukcje montażu itd. Warto też wpisać frazy z długiego ogona.

Tworząc opisy produktów w sklepie internetowym trzeba wziąć po uwagę następujące elementy:

  • Potrzeby klientów – trzeba się zastanowić, czego szuka użytkownik, np. w przypadku plecaków szkolnych liczy się pojemność, dodatkowe kieszonki, materiał i waga.
  • Cechy produktu – trzeba konkretnie opisać przedmiot, np. lekki, skórzany, nieprzemakalny. Nie powinno się opisywać zbyt ogólnie, bo to nie pomoże potencjalnemu klientowi w podjęciu decyzji.
  • Kod lub numer towaru – producenci często nadają produktom określony nr seryjny lub indywidualny kod. Gdy umieścimy go w opisie zwiększa się szansa na dotarcie do większej liczby klientów.
  • Nie powinno się kopiować informacji z innych stron, bo musimy mieć na stronie unikalne treści. Warto pisać prostym językiem i krótkimi zdaniami. Nie ma sensu powtarzać tych samych informacji w opisie głównym i pobocznym.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *