Jakie frazy warto pozycjonować a jakich unikać?

Algorytm wyszukiwarki Google składa się z wielu tysięcy zmiennych o różnej sile oddziaływania na pozycję danej strony. Brane są pod uwagę zarówno elementy oczywiste takie jak tematyka, treść i struktura strony, jak również te mniej, takie jak zaplecze, ruch organiczny czy współczynnik odrzuceń. Szczegółowy sposób działania algorytmu nie jest transparentny i jest często zmieniany, dlatego też w procesie pozycjonowania bardzo istotną rolę odgrywa dywersyfikacja stosowanych metod i umiejętność obserwacji oraz elastycznie dostosowywanie przedsięwzięć z zakresu SEO w tym dynamicznym środowisku. Do kompleksowej realizacji powyższych założeń potrzebne są zarówno wiedza, jak i doświadczenie w branży. Decydując się na zaangażowanie w pozycjonowanie, każdy musi podjąć podstawową decyzję dotyczącą tego, po wpisaniu jakich słów kluczowych chce, by go znajdywali potencjalni klienci. Istotne jest w tym miejscu zwrócenie uwagi na kilka bardzo ważnych aspektów, które pomogą w optymalnym doborze interesujących nas fraz.
pozycjonowanie slow klcuzowych



Branża

Skupmy się na tym, co tak naprawdę chcemy osiągnąć, to znaczy na dotarciu do użytkowników, którzy szukają informacji, usługi lub produktu, który nasza strona oferuje. Statystyki są bardzo nęcące, ale tak naprawdę złudne. Patrząc na same liczby zauważymy, że bardzo wiele osób wpisuje w wyszukiwarce frazę meble, natomiast prowadząc lokalną firmę zajmującą się ich sprzedażą nasza strona wysoko w wynikach będzie przez wiele osób pomijana, bo grupa docelowa jest za szeroka. Oczywiście, fraza ta jest bardzo atrakcyjna i nie oznacza to, że nie przyniosłoby to efektów, jednak jednocześnie jest bardzo konkurencyjna, a ilość pracy i czasu włożona w pozycjonowanie nie byłaby adekwatna do osiągniętych korzyści.

Lokalizacja

Jeśli strona, która jest pozycjonowana jest stroną lokalnego biznesu warto poświęcić dużą uwagę kwestii geolokalizacji. Wynika to z dwóch czynników. Pierwszym z nich jest to, że Google poświęca dużą uwagę trafności rezultatów pod kątem właśnie geolokalizacyjnym. W samej wyszukiwarce zapisywana jest informacja skąd są użytkownicy. Ma to za zadanie pomóc im dotrzeć do treści najbardziej zoptymalizowanych do jego potrzeb. Mając to na uwadze istotne jest stworzenie wizytówki Google, koniecznie pamiętając o podaniu poprawnego adresu, bo to tam fizycznie zostanie wysłana pocztówka z kodem weryfikacyjnym. Z pewnością pomoże to w zwiększeniu ruchu organicznego na stronie. Jeśli chodzi o samo pozycjonowanie skupienie się na lokalizacji jest korzystne, ponieważ poprawi ono nasze miejca na frazach, które będą wyszukiwane przez osoby z już zawężonej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów. Zakładając, że zajmujemy się serwisem ogumienia we Wrocławiu, z pewnością dużo większe szanse mamy na zainteresowanie osoby naszą ofertą, jeśli trafi na naszą stronę poprzez wpisanie frazy wulkanizacja wrocław niż samej wulkanizacja.

Drugim elementem, o którym warto pamiętać, to zachowanie użytkowników. Oni sami często posługują się złożonymi frazami w celu wyszukiwania konkretnych produktów czy usług, żeby ograniczyć wyniki do tych, które mogą ich zainteresować.

Czym są długie ogony?

Lokalizacja to tylko jeden z wielu przykładów zawężania wyników wyszukiwania. Długie ogony to bardziej sczegółowo sprecyzowane frazy kluczowe. Przykładem długiego ogona może być fraza sprzedaż mieszkań rynek wtórny wrocław. Osoba, która wpisała takie zapytanie ma mocno określone oczekiwania, dzięki czemu możemy liczyć na wzrost konwersji właśnie po wejściach z takich fraz. Odnalezienie optymalnych zestawień słów kluczowych dla naszego biznesu w postaci długich ogonów  jest trudne, jednak daje ogromne korzyści. Przy doborze warto się zastanowić nad charakterystycznymi elementami naszej oferty, na które klienci zazwyczaj zwracają uwagę oraz posiłkować się narzędziami do propozycji słów.



Frazy ogólne

Każdy kto posiada biznes chciałby znaleźć na topowych pozycjach dotyczących ogólnych fraz brażowych. Wcześniej jako przykład podane było słowo kluczowe meble, ale to samo dotyczy takich fraz jak pożyczka, samochody używane lub wakacje. Należy jednak zacząć zastanawiać się czy inwestując w ten sposób zdobędziemy satysfakcjonującą liczbę nowych klientów, zakładając, że koszt wejścia do top 10 będzie na pewno wysoki.
Każda strona, każdy biznes stanowi osobny przykład, do którego należy podchodzić indywidualnie w kontekście pozycjonowania. Nie ma jednego złotego środka, istnieje natomiast pewna baza. Opierając się na niej możemy zoptymalizować wszystkie działania. Powyższe przykłady nie oznaczają, że nie warto w ogóle skupiać się na tych słowach kluczowych, które cechuje największa wyszukiwalność w Google. Pokazują jednak, że można docierać do nowych klientów w inny sposób, uzyskując efekty szybciej, taniej i skuteczniej.

Komentarze

Your email address will not be published.