VD » Blog » Optymalizacja Witryny - Pozycjonowanie / SEO » Google Discovery – zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Google Discovery – zwiększenie ruchu na stronie internetowej

23 kwietnia 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Co zrobić, aby zwiększyć ruch na stronie - Google Discovery
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Co to jest Google Discovery?

Google Discovery – wyświetlane treści dostosowują się do preferencji i zainteresowań użytkowników. Google chciało doprecyzować narzędzie Google Feed i w związku z dalszym rozwojem narzędzia zmieniło jego nazwę na Google Discovery. Już od jakiegoś czasu narzędzie jest dostępne dla wszystkich specjalistów. Teraz można już kierować płatne kampanie w Google Discovery na określoną grupę odbiorców, a nie na określone frazy. Przeznaczone są na smartfony, tablety, czyli wszystkie urządzenia mobilne. Jego zadaniem jest dostarczyć internautom przydatne i wartościowe treści związane do potrzebami odbiorcy. Google Discovery analizuje treści, które obserwują użytkownicy i z jakich usług Google korzystają i dzięki temu wybiera treści, które spodobają się odbiorcy. Google Discovery pływna za wzrost konwersji i ilość odwiedzin naszej strony.

Co zrobić, żeby strona pojawiała się z Google Discovery?

Przedstawimy poniżej oficjalne wymogi odnośnie optymalizacji witryny.

1. Wszystkie treści na stronie powinny być ciekawe, rzetelne i użytkownicy powinni znaleźć w nich odpowiedzi na szukane pytanie. Content musi być unikalny i wysokiej jakości. Jeśli roboty Google stwierdzą, że próbujemy sztucznie poprawić atrakcyjność treści, to szansa że nasza witryna znajdzie się w Google Discovery jest bardzo mała. Nie wolno stosować np. clic-bait, rozmyślne okłamywanie internautów. Warto przyłożyć się podczas tworzenia tekstu, wyczerpiemy temat, dodajmy ładne fotografie lub filmy wideo, zainteresujmy odbiorcę.

2. Przed dodaniem artykułu w witrynie internetowej poszukajmy dobrego zdjęcia. Fotografie powinny mieć min. 1200 pikseli szerokości i być dobrej jakości. Zdjęcia nie mogą być miniaturką z naszym logo, nie o to tu chodzi. Nie wolno też umieszczać zdjęć niezwiązanych z artykułem na stronie, bo to celowa próba oszustwa.

3. Jeżeli chcemy zdobyć zaufanie użytkowników i mamy nadzieję, że nasz tekst się spodoba , warto pamiętać o tym, żeby zawierał szczegółowe informację. Nie zapominajmy o dacie, imieniu i nazwisku twórcy, wstawmy krótką notatkę o autorze, danych kontaktowych firmy. Google musi uznać, że jesteśmy prawdziwi.

4. W ostatnim czasie Google zwraca uwagę na E-A-T, który wpływa na ranking strony. E-A-T (expertise, authority and trustowrthiness) jest procesem oceniania witryny przez Google, który pokazuje jakimi wymogami kierują się roboty Google. Wszystkie zasady tyczą się zwiększaniu rzetelności strony internetowej, związane są również z treściami, które możemy znaleźć w Google Discovery. Ważna jest merytoryka artykułów oraz uczciwość i prawdziwość wydawcy i źródeł.

Jak włączyć Google Discovery?

Jeśli chcemy włączyć Google Discovery? Możemy to zrobić przy pomocy Google Ads. Zrobimy to z poziomu wyboru rodzaju kampanii. Podczas tworzenia reklamy sprawdźmy, czy wszystkie zalecenia E-A-T zostały wdrożone. Reklamę w Google Discovery powinniśmy traktować, jako uzupełnienie innej formy promocji nie nie da się do końca przewidzieć jej wyników. Podstawą powinno być pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania lub kampania Google Ads.

Możliwość komentowania została wyłączona.