VD » Blog » Google Ads (AdWords) - Pozycjonowanie / SEO » Pozycjonowanie czy Adwords (Google Ads) – co wybrać?

Pozycjonowanie czy Adwords (Google Ads) – co wybrać?

31 maja 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Co lepsze pozycjonowanie, czy reklama w kampanii Google ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Przenosząc swój biznes do internetu mamy świadomość, że reklama strony jest niezbędna, żeby wyróżnić swoje usługi na tle konkurencyjnych firm. Zastanówmy się więc, jaki rodzaj reklamy będzie lepszy dla charakteru naszej działalności pozycjonowanie czy kampania Google Ads? Zapraszam zatem do naszego poradnika.

Rozróżnienie pozycjonowania od kampanii Google Ads

1. Gdzie wyświetla się reklama?

Przede wszystkim musimy mieć świadomość, że pozycjonowanie i kampania Google Ads (dawniej AdWords) to zupełnie inny rodzaj promocji. Wiele osób stosuje te pojęcia zamiennie i nie ma świadomości, gdzie tak naprawdę pojawia się ich strona. Pozycjonowanie polega na wypromowaniu serwisu w taki sposób, żeby na kluczowe dla branży słowa, strona wyświetliła się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Kampania Google Ads to reklama, która za określoną opłatą pozwala wyświetlać się banerom reklamowym na czołowych miejscach wyszukiwarki nad wynikami naturalnymi, w serwisach partnerskich, w gmailu i na YouTube. W sytuacji, gdy budżet na reklamę się wyczerpie baner reklamowy przestaje się pokazywać.

2. Jak wygląda przygotowanie?

Kolejną istotną różnicą jest przygotowanie strony do pozycjonowania i kampanii Google Ads. Chcąc dobrze wypozycjonować stronę musimy wybrać odpowiednie frazy branżowe związane z produktami lub usługami, które oferujemy, a także należy poprawnie zoptymalizować witrynę mając na uwadze title, meta descriptions, znaczniki H1-H2. itd. Konieczne jest przeanalizowanie profilu linkowego i zadbanie o wartościowe linkowanie zewnętrzne. Kluczową kwestią, na którą szczególnie zwraca uwagę Google, jest tworzenie unikalnego i wartościowego contentu zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek. Czynników, które wpływają na osiąganą przez stronę pozycję jest znacznie więcej, bo Google cały czas ulepsza swoje algorytmy i musimy stale trzymać rękę na pulsie. Prowadząc z kolei kampanię Adwords musimy się zastanowić, jaki charakter ma mieć nasza reklama, czy chcemy dotrzeć do nowych klientów, którzy wpisują odpowiednie słowa kluczowe w wyszukiwarce, czy może za pomocą remarketingu chcemy jeszcze raz wyświetlić się użytkownikom, którzy byli na naszej stronie, ale wyszli z niej bez dokonania zakupów? Tworząc kampanię Google Ads musimy ustalić budżet dzienny i po wpłaceniu go do Google i przygotowaniu odpowiedniego baneru reklamowego, możemy startować. Wybierając kampanię możemy skierować ją do odpowiedniej grupy docelowej np. ze względu na płeć, wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania itd.

3. Oczekiwanie na efekty

Chcąc szybko wypromować stronę warto wybrać kampanię Google Ads, bo po przygotowaniu banerów reklamowych i opłaceniu budżetu nasza strona już jest widoczna. Minusem tego typu reklamy jest to, że efekty nie są trwałe, gdy skończy się budżet nasza stronie jest niewidoczna w sieci. Niestety w pozycjonowaniu potrzeba więcej czasu na poprawienie aktualnej pozycji, ale efekty są długofalowe, nawet po zakończeniu pozycjonowania nasza pozycja utrzymuje się jeszcze przez jakiś czas zależnie od konkurencyjności. Biorąc pod uwagę trudność fraz, które wybraliśmy na efekty przyjdzie nam poczekać od kilku tygodni do kilkunastu miesięcy. Wybierając słowa kluczowe warto zdecydować się na frazy lokalne lub long tail, żeby skrócić czas oczekiwania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *