Wprowadzenie do SEO cz. 1 – jak zacząć pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to działania mające na celu poprawę widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwań. Mówiąc prościej, chodzi o to, żeby nasza witryna była wysoko w wynikach Google (lub innych wyszukiwarek). Działania SEO (Search Engine Optimization) to bardzo rozległa dziedzina, która cały czas się zmienia. Specjaliści prześcigają się w pomysłach na to, jak sprawić by witryny wyświetlały się jak najwyżej. Istnieją jednak podstawowe zasady pozycjonowania, które nie trudno wdrożyć, a są dość uniwersalne i sprawdzają się w każdym przypadku. Dziś chcemy pomówić właśnie o nich i pokazać jak zacząć pozycjonowanie stron internetowych.

podstawy pozycjonowania stron internetowych - wstęp



Pozycjonowanie stron internetowych – słowem wstępu

Wielu specjalistów SEO nie przepada za taką klasyfikacją, jednak nieoficjalnie pozycjonowanie można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza z nich to tzw. „SEO zewnętrzne”, czyli działania poza witryną, której pozycję chcemy podnieść. Są to przede wszystkim linki, które prowadzą do naszej strony. Trzeba jednak bardzo uważać, gdyż algorytmy Google nie lubią sztucznego linkowania, za które możemy nawet zostać zbanowani (nasza strona przestanie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania). Popularnymi sposobami zdobywania linków przychodzących są na przykład artykuły sponsorowane, katalogi firm czy fora internetowe. Drugą, nieoficjalną kategorią jest „SEO wewnętrzne”, czyli działania optymalizujące naszą witrynę pod kątem wyszukiwarek. Dziś skupimy się właśnie na tej części pozycjonowania i podpowiemy, jak w łatwy sposób poprawić pozycję strony w wyszukiwarce.

Dobór słów kluczowych i tworzenie treści

Jeżeli chcemy, by nasza strona była wysoko w wynikach wyszukiwania, musimy zastanowić się najpierw czego szukają nasi potencjalni klienci? Co mogą wpisywać w wyszukiwarkę? Tekst, który wklepują w Google to właśnie słowa kluczowe. Dobór trafnych słów kluczowych to pierwszy, bardzo ważny etap działań związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych. Istnieje sporo narzędzi, które mogą pomóc w poszukiwaniu odpowiednich słów kluczowych, takie jak na przykład Google KeyWord Planner (dostępny w panelu AdWords).

Kiedy znaleźliśmy już odpowiednie słowa kluczowe, przyszedł czas na ich wykorzystanie w treści naszej strony, tak żeby dać znać wyszukiwarkom znać, że właśnie tego dotyczy nasza witryna. Nie możemy jednak wrzucać go wszędzie gdzie to możliwe, gdyż algorytmy wielkiego G są na to wyczulone, a nasza strona nie będzie wysoko w wynikach. Teksty na stronę należy tworzyć zgodnie z pewnymi zasadami, które wpływają pozytywnie na pozycjonowanie.

Teksty przyjazne wyszukiwarkom

Oczywiście, nie jest to możliwe w każdym przypadku, jednak treści w naszej witrynie powinny być stosunkowo długie (optymalnie: minimum 300 słów), a tekst powinien być użyteczny i czytelny i napisany prostym językiem. Nie należy też kopiować artykułów (lub nawet fragmentów) z innych witryn, gdyż Google widzi to jako zduplikowaną treść i nie wyświetla jej w wynikach wyszukiwania. Częstotliwość występowania słowa kluczowego powinna wynosić ok. 2-2,5% w stosunku do całości tekstu. Słowo kluczowe powinno też pojawić się w tytule strony (domena.pl/slowo-kluczowe), nagłówku H1 (ten powinien być tylko jeden na stronie), dobrze jeżeli pada też w nagłówku niższego rzędu.



Zobacz drugą część Wprowadzenia do SEO: Optymalizacja Stron Internetowych

Komentarze

Your email address will not be published.