VD » Blog » Pozycjonowanie / SEO » Tworzenie dobrego tytułu strony internetowej pod pozycjonowanie

Tworzenie dobrego tytułu strony internetowej pod pozycjonowanie

8 czerwca 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
mix marketing
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Właściciele stron internetowych nagminnie marginalizują znaczenie tytułu strony. To wielki błąd, bo to czynnik rankingowy, który wpływa na widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania w Google. Informuje roboty wyszukiwarek, co znajduje się na każdej z podstron i ułatwia zrozumienie contentu. Sprawdzamy zatem, w jaki sposób stworzyć optymalny tytuł?

Czym właściwie jest meta title?

Title to główny znacznik w HTML, którego zadaniem jest nazwanie każdej podstrony. Zamieszcza się go na początku kodu <head>, tam gdzie znajdują się główne dane o witrynie np. stosowany język, niedługi opis meta description i rodzaj kodowania. Tych informacji nie można odnaleźć w żadnym miejscu w witrynie, w związku z tym nagminnie są uważane za mało istotne. Warto jednak zadbać o meta title, dlatego że razem z meta description wyświetla się w wynikach wyszukiwarki, przez co niejako namawia internautów do odwiedzenia naszej witryny oraz ma ogromne znaczenie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

W którym miejscu znajdziemy meta title?

Meta title możemy odnaleźć w zakładce przeglądarki, oczywiście w sytuacji gdy wszystko poprawnie ustawiliśmy. Ponadto Google połączy tytuł z wynikami wyszukiwarki i pokaże go w postaci niebieskiego linka do witryny. Należy pamiętać, że title powinien mieć odpowiednią, optymalną ilość znaków, a jeśli będzie mieć ok. 65-70 znaków, to wyświetli się cały. W związku z tym przed napisaniem czegokolwiek warto się chwilę zastanowić i wybrać taki tytuł, który będzie informował o czym jest dana podstrona i skłoni internautę do kliknięcia w link.

Czy tytuł ma wpływ na pozycjonowanie?

Wszyscy wiemy, że poprawna optymalizacja jest niezbędna do skutecznego wypozycjonowania serwisu. Meta title odgrywa ważną rolę, bo to pierwsza rzeczą którą spotyka robot wyszukiwarki. Mamy szansę w klarowny sposób poinformować googlebota, co znajduje się na stronie i jak wygląda jej struktura.

Jak powinien wyglądać tytuł?

Przede wszystkim tytuły powinny być krótkie i treściwe. Oczywiście nie ma górnej granicy ilości znaków, jednakże jeśli przekroczymy wspomniane wcześniej 70 znaków, to w wyszukiwarce pokaże się tylko jego część. Tytuły muszą jasno określić, co znajduje się na danej podstronie. Warto wpisać w nie najważniejsze frazy, na które pozycjonujemy witrynę. Nie można jednać przegiąć w drugą stronę i wypisywać samych słów kluczowych, należy je umieścić w typowych, naturalnych zdaniach. Nie możemy wstawić zdań wielokrotnie złożonych, ani długich wypowiedzi i opisów. Warto zastosować przecinki, myślniki i cudzysłowie, dzięki czemu treść będzie bardziej czytelna. Nie wolno zapominać o podaniu nazwy naszej firmy lub marki, zastosowanie takiego triku poinformuje algorytmy googlowskie, które podstrony są związane z tym samym brandem. Kolejną bardzo istotną kwestią jest unikalność tytułów i wpisywanych w nich słów kluczowych, na każdej stronie musimy przygotować inny tekst, bo inaczej roboty wyszukiwarki nie będą wiedziały ostatecznie, co znajduje się na każdej z podstron. Tytuł musi odzwierciedlać dokładnie to, co użytkownik odnajdzie na każdej z stronie. Nie może dotyczyć nieistniejących na podstronie tematów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *