Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Jak nadać uprawnienia Google Moja Firma?


Jak nadać uprawnienia Google Moja Firma?



24 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Panel Google Moja Firma, czyli Google My Business to bezpłatna platforma googlowska do prezentowania informacji o firmach, czyli wizytówki. Wizytówki możemy znaleźć w wynikach wyszukiwarki Google w sekcji Mapy, w aplikacji Google Maps lub w przeglądarce. Dzięki Google Moja Firma mamy możliwość zaprezentować krótki opis naszej działalności i trafić do właściwej grupy odbiorców, która szuka związanych z naszą branżą usług i produktów. Wizytówka to świetny sposób na zbieranie opinii od naszych klientów, które są później ogólnodostępne i zachęcają innych użytkowników do korzystania z naszych usług. Poza tym ułatwiamy kontakt z pracownikami naszej firmy i przedstawiamy w skrócie co oferujemy.

Administrowanie kontem Google Moja Firma

Google Moja Firma może zarządzać kilka osób jednocześnie. Może to być właściciel sklepu, jego pracownicy lub specjaliści SEO. W związku z tym, żeby wszystko działało poprawnie trzeba ustawić właściwe uprawnienia każdej z osób, która ma mieć dostęp do konta. Sprawdźmy, jak to poprawnie zrobić?

Przeczytaj również  Pozycjonowanie wielojęzycznych stron internetowych

Typy użytkowników W Google Maps

Wizytówka Google Moja Firma udostępnia nam 3 typy dostępów. Szczegółowe informacje dotyczące uprawnień znajdziemy w supporcie Google na stronie https://support.google.com/business/answer/3403100?hl=pl


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Menedżer lokalizacji to osoba, która ma za zadanie kontrolować działania powiązane z kontaktem z użytkownikami. Jej celem jest odpisywanie na opinie, tworzenie i publikowanie treści, które pojawiają się w wizytówce. Niestety nie może modyfikować wszystkich danych o przedsiębiorstwie, nie może też przyznawać i odbierać uprawnienia.

Menedżer nie posiada dostępów do ustawień powiązanych z zarządzaniem danymi wrażliwymi, tzn. usuwania profili i operowaniem dostępami. Tego typu dostępy warto przyznać m.in. agencji SEO i osobom spoza firmy. Ze względów bezpieczeństwa nie zaleca się zewnętrznym podmiotom nadawania najwyższych uprawnień.

Właściciel to konto Google Moja Firma może mieć kilku właścicieli, jednakże tylko jednego trzeba wybrać, jako właściciela głównego. Tego typu dostępy mają największy zakres uprawnień, dlatego powinny mieć do nich dostęp tylko naprawdę zaufane osoby.

Przeczytaj również  Sklep Shoper - Pozycjonowanie i optymalizacja [Wskazówki]

W jaki sposób wygląda przyznawanie uprawnień?

Na początku musimy zalogować się na konto https://www.google.pl/intl/pl/business/ Googe Moja Firma. Tam, jeżeli mamy więcej niż jedną wizytówkę, musimy wejść do działu Lokalizacje i wybrać odpowiednie konto, kolejnym krokiem jest kliknięcie na Zarządzaj lokalizacją. W bocznym lewym menu trzeba wejść do sekcji Użytkownicy. Wyskoczy nam okienko z obecnym spisem osób uprawnionych. W sytuacji, gdy tylko ty masz dostęp do tych informacji, bo wcześniej nie udostępniałeś nikomu wizytówki Google Moja Firma, to powinien się tam znajdować wyłącznie jeden administrator, czyli właściciel główny. Chcąc dodać nowe osoby musimy wybrać przycisk Zaproś nowych użytkowników w górnym rogu po prawej stronie. Trzeba podać ich adres mailowy, żeby udzielić im odpowiednich dostępów. W następnej kolejności musimy zdecydować się na typ użytkownika i potwierdzić klikając Zaproś, co poskutkuje przesłaniem maila do zainteresowanej osoby. Nowy administrator musi zaakceptować nasze zaproszenie, żeby mieć dostęp do wizytówki.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak nadać dostępy w Google Moja Firma (Wizytówki Google Maps)?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *