Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Badanie potrzeb klienta, czyli Design Thinking


Badanie potrzeb klienta, czyli Design Thinking



29 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Chcąc założyć własny biznes warto zapoznać się z pojęciem Design Thinking. Często wpadamy na ciekawe z naszego punktu widzenia pomysły, które jednak nie przyniosą zysku, bo nie znajdziemy zainteresowanego kupnem klienta. Takie niesprawdzone pomysły mogą kosztować nas wiele czasu i pieniędzy. Warto więc dowiedzieć się, jakie są faktyczne potrzeby odbiorców.

Badanie potrzeb klientów – czym jest właściwie?

Obecnie mamy dostęp do wielu ciekawych narzędzi i analiz, które pomogą nam zapoznać się z potrzebami klientów. Z reguły chodzi o określoną grupę docelową, ale w niektórych branżach jest możliwe dotarcie do konkretnej jednostki. Dzięki wykorzystaniu m.in. narzędzi analitycznych, metod jakościowych i ilościowych możemy uniknąć wydatków na usługi i produkty, których nikt nie potrzebuje. Oczywiście możemy spotkać model biznesowy, który zakłada, że najpierw powstaje produkt, a dopiero potem sztucznie kreujemy na niego zapotrzebowanie. Odwrotną strategią jest Design Thinking, który mówi o tym, że najpierw musimy poznać i określić potrzeby klientów i je zaspokoić oraz dowiedzieć się, jakie występują problemy i je zlikwidować. Przygotowanie odpowiedniego produktu jest elementem końcowym.

Przeczytaj również  Pozycjonowanie stron, a opisy produktów w sklepie internetowym

Design Thinking

Pojęcie Design Thinking to myślenie projektowe, ma swoje początki w latach 80 i 90 na Uniwersytecie Stanfords. Obecnie wykorzystuje się je na całym świcie, a kojarzone jest przede wszystkim z Doliną Krzemową. To istotny model biznesowy, który ma za zadanie zbadać potrzebę klientów w taki sposób, żeby na podstawie wyciągniętych konkluzji przygotować innowacyjne rozwiązania. Design Thinking bazując na podejściu projektowym opiera się na 5 etapach działania: empatii, zdefiniowaniu problemów, tworzeniu rozwiązań, generowaniu prototypów i testowaniu.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Potrzeby w Design Thinking

Podczas pierwszej fazy musimy się przede wszystkim dowiedzieć, jakie są potrzeby klienta i jakie ewentualne trudności może mieć odbiorca. Mając te informacje możemy przejść do kolejnego etapu, czyli zdefiniowania i uporządkowania otrzymanych informacji. Teraz należy zastanowić się nad danymi i wysnuć odpowiednie wnioski. Wszystkie nasze poczynania muszą brać pod uwagę dane, jakie wcześniej zebraliśmy. Praca w taki sposób zapewni otrzymanie odpowiedzi na faktyczne pytania i zagadnienia, a nie tylko to co nam się wydaje. Dzięki temu nie dojdzie do sytuacji, że coś co przygotujemy nie będzie potrzebne, czyli nie przynoszące zysków.

Przeczytaj również  Ścieżka zakupowa - jak ułatwić ją klientowi?

Na czym polega Design Thinking?

Design Thinking polega na braniu pod uwagę potrzeb naszego przyszłego klienta od samego początku, jeszcze zanim produkt powstanie. W związku z tym końcowy odbiorca musi brać udział w projektowaniu i tworzeniu. To jego potrzeby są najważniejsze i muszą zostać zaspokojone. W jaki sposób dotrzeć do odbiorcy i go zrozumieć? Musimy wziąć pod uwagę, jak zachowują się odbiorcy, jaki mają stosunek odnośnie danych, w jaki sposób postępują w danym przypadku i musimy się dowiedzieć co ich motywuje do działania, do osiągnięcia zamierzonego celu.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak badać potrzeby klienta za pomocą Design Thinking?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *