Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Co to jest Case Studies i jak je napisać?


Co to jest Case Studies i jak je napisać?



5 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Od jakiegoś czasu tzw. case studies są bardzo popularne i jest po prostu o nich coraz głośniej. Może być to spowodowane m.in. faktem, że jest to świetny sposób na zaprezentowanie profesjonalizmu danej firmy, a także swego rodzaju “pochwalenie się” tym, że współpraca z nami jest naprawdę owocna. Może to wpływać pozytywnie na potencjalnych klientów, którzy po zetknięciu się z opracowanym przez nas studium przypadku, po prostu przekonają się do tego, że warto postawić na współpracę właśnie z nami.

Czym jest case study?

Case study to tłumacząc z języka angielskiego – studium przypadku. Jest to swego rodzaju metoda prezentowania konkretnych projektów firmy, które zakończyły się sukcesem. W case studies zawieramy przede wszystkim to jakie były nasze cele, czy udało się je zrealizować, w jaki sposób to zrobiliśmy, czym musieliśmy się zająć itp. W końcowej fazie studium przypadku przedstawia się oczywiście to, do czego udało się dojść naszą ciężką pracą i jakie korzyści dzięki temu zostały uzyskane. 

Oczywiście nie mogą być to po prostu puste słowa. We wszelkiego rodzaju case studies będziemy się spotykali z obfitością danych statystycznych, konkretnych porównań na zasadzie “przed i po” lub pokazujących rozwój poszczególnych parametrów na przestrzeni trwania projektu.

Przeczytaj również  Jak reklamować firmę transportową?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak napisać dobre studium przypadku?

Tak przedstawione pojęcie case study, świetnie pokazuje to, że po prostu warto tworzyć własne studium przypadku, aby zachęcić potencjalnych klientów do współpracy. Zatem warto przyjrzeć się temu, jak powinno wyglądać, dobrze napisane dobre case study, aby spełniało ono swoją rolę.

  • Chronologia case study

Przede wszystkim warto pamiętać, że studium przypadku opowiada o konkretnym projekcie, który miał miejsce w przeszłości i został już przez nas sfinalizowany. Powinniśmy zatem przedstawić po kolei, z zachowaniem związku przyczynowo-skutkowego, to jak pracowaliśmy w tym konkretnym przypadku. Jak zabraliśmy się do rozwiązania problemu, jakie działania podjęliśmy oraz z jakich narzędzi korzystaliśmy itp.

Dlatego dobrym rozwiązaniem będzie, jeśli zastosujemy klasyczną budowę wstępu, rozwinięcia oraz zakończenia. Jest to dobrze znana struktura, która zwiększy czytelność oraz nada naszemu studium przypadku określoną chronologię.

  • Główny temat studium przypadku

Choć wydaje się to oczywiste, to warto o tym wspomnieć. Główny temat case study również zwiększy jego czytelność oraz nada mu spójności. Zdecydowanie najprostszym wyborem powinien być problem z jakim klient zgłosił się do nas. Powinniśmy nawiązać do niego i wyraźnie go zaznaczyć już we wstępie i operować nim w rozwinięciu. Pod koniec całego studium przypadku, nie możemy zapomnieć o jego rozwiązaniu i o tym, żeby dostatecznie wyraźnie ono wybrzmiało.

  • Aparat pomocniczy – czyli dane statystyczne w case study
Przeczytaj również  Reklama Barber Shopu [Marketing]

Należy pamiętać, że studium przypadku nie powinno brzmieć jak “czcze przechwałki”. Najlepiej udokumentować i uargumentować całość case study dzięki konkretnym danym statystycznym. Przede wszystkim powinna ich być odpowiednia ilość, tak aby całość naszego studium przypadku, była po prostu wiarygodna. Warto w tym celu nie tylko wykorzystać wykresy, ale także tabele, infografiki, zdjęcia itp.

O czym jeszcze warto pamiętać przy tworzeniu case study?

Przede wszystkim o tym, do kogo kierujemy nasze studium przypadku. Na to będzie się składało kilka innych, różnych cech dobrego case study. Dostosowanie do naszych odbiorców pozwoli zwiększyć zasięg naszego studium przypadku, a tym samym trafić do jak największej grupy osób. O czym powinniśmy pamiętać?

  • Przystępny język wypowiedzi.
  • Odpowiednia estetyka, jakość zdjęć itp.
  • Wykorzystanie opinii klienta (którego dotyczy case study).

Podsumowanie

Case study to inaczej studium przypadku. Jest to opis realizacji określonego projektu, który został zakończony sukcesem. Staje się coraz popularniejszym narzędziem do tego, aby zachęcić potencjalnych klientów do współpracy z naszą firmą. W case study opisujemy realny problem danej firmy/osoby i przedstawiamy jak podeszliśmy do danego problemu, w jaki sposób go rozwiązaliśmy itp. Dzięki temu pokazujemy swój profesjonalizm, który może przekonać niezdecydowanych klientów.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak napisać dobre Case Studies? Co to jest Case Studies?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.