Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm - Pozycjonowanie / Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony?


Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony?



19 października 2018 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Wybór słów kluczowych to jeden z najważniejszych elementów składających się na pozycjonowanie stron internetowych. Wyszukiwanie odpowiednich fraz do pozycjonowania ułatwia wiele narzędzi dostępnych w Internecie. Pięć z nich opisujemy poniżej.

1. Google Ads (Keyword Planner)

W ramach usługi Google Ads, która wcześniej nazywała się Google Adwords, całkowicie za darmo dostępny jest planer słów kluczowych. To proste w obsłudze narzędzie pozwala sprawdzić konkurencyjność danej frazy, a także podpowiada wiele innych, podobnych propozycji słów kluczowych, które warto przeanalizować pod kątem pozycjonowania strony. Aby skorzystać z tej usługi, wystarczy się zarejestrować i zalogować w Google Ads.

2. Google Search Console

Jeśli chodzi o wybór i wyszukiwanie słów kluczowych, z Google Search Console można skorzystać po upływie dłuższego czasu od opublikowania stront w Internecie. W zakładce Analityka wyszukiwania (sekcja Ruch związany z wyszukiwaniem) można znaleźć listę słów kluczowych, pod którymi Twoja strona WWW wyświetlała się internautom. Informacje na ten temat mają bardzo dużą wartość, bo pozwalają się zorientować, jakie konkretnie słowa kluczowe powinieneś uwzględnić w pozycjonowaniu stron. Użytkownicy wiedzą przecież najlepiej, w jaki sposób poszukują Twojej witryny. Na bieżąco korzystaj więc z Google Search Console, analizuj listę wyszukiwań i modyfikuj listę słów kluczowych zgodnie z oczekiwaniami odbiorców.



3. AnswerThePublic / Ubersuggest

AnswerThePublic / Ubersuggest pomogą Ci w znalezieniu jak największej liczby słów kluczowych odpowiadających danemu zapytaniu. Przykładowo, wpisując w wyszukiwarkę dostępną w ramach tych narzędzi słowo „buty”, otrzymasz informacje na temat jego konkurencyjności i liczby miesięcznych wyszukiwań.  AnswerThePublic oraz Ubersuggest podaje także listę nawet kilkuset powiązanych fraz – warto je przeanalizować i zastanowić się, które z nich powinno się uwzględnić w pozycjonowaniu strony.

4. Wyszukiwarka Google

Znakomitym narzędziem do wyszukiwania słów kluczowych w celu pozycjonowania stron jest po prostu wyszukiwarka Google. W tym kontekście najważniejszą rolę odgrywa mechanizm wyświetlania podpowiedzi po wpisaniu danego słowa w pasku wyszukiwania, jak również podawanie podobnych fraz u dołu, poniżej wyników wyszukiwania. W ten sposób można odkryć naprawdę wiele interesujących słów kluczowych, na które wcześniej nie udało się wpaść.

5. Google Trends

Kolejne narzędzie udostępnione za darmo przez Google. Usługa Trendy pozwala na sprawdzenie popularności danego słowa kluczowego w określonym przedziale czasowym i we wskazanych regionach geograficznych. Dzięki temu można się zorientować, czy dana fraza ma potencjał na przyszłość i gdzie najczęściej się ją wyszukuje. Bardzo przydatną funkcją dostępną w ramach Google Trends jest tabela z podobnymi zapytaniami, która daje szanse na znalezienie nowych, dodatkowych słów kluczowych interesujących użytkowników, o których być może wcześniej nie myślałeś.

 

6. Analiza konkurencji

Podczas doboru słów kluczowych nie zapomnij również o analizie konkurencji. Sprawdź, jakie frazy są używane przez Twoich konkurentów i jakie dają im najlepsze wyniki. Możesz skorzystać z narzędzi do monitorowania konkurencji, aby lepiej zrozumieć, jakie strategie wykorzystują i na jakie słowa kluczowe stawiają. Dzięki temu będziesz mógł lepiej dostosować swoje działania i wybrać bardziej efektywne frazy.

Przeczytaj również  Narzędzia SEO wspierające pozycjonowanie stron internetowych (ecommerce)

7. Monitorowanie i optymalizacja

Po doborze słów kluczowych nie zapomnij o regularnym monitorowaniu ich efektywności. Sprawdzaj, jakie frazy przynoszą Ci najwięcej ruchu na stronie i analizuj ich skuteczność. Jeśli zauważysz, że jakieś słowo kluczowe nie przynosi oczekiwanych rezultatów, nie wahaj się je zmienić. Optymalizacja słów kluczowych jest procesem ciągłym, dlatego bądź gotowy na wprowadzanie zmian w celu poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

8. Długi ogon

Podczas doboru słów kluczowych zwróć uwagę także na tzw. długi ogon. Są to bardziej szczegółowe, mniej popularne frazy, które mogą przynieść Ci ruch na stronę od bardziej zainteresowanych użytkowników. Choć będą generować mniej ruchu, to zazwyczaj mają większą konwersję, ponieważ użytkownicy szukający takich fraz są bardziej skonkretyzowani w swoich poszukiwaniach.

9. Testowanie i eksperymentowanie

Nie bój się eksperymentować z różnymi słowami kluczowymi i monitorować ich skuteczność. Testuj różne kombinacje fraz, sprawdzaj, jakie działania przynoszą najlepsze rezultaty i ucz się na własnych błędach. Pozycjonowanie stron to proces dynamiczny, dlatego nieustannie poszukuj nowych fraz i strategii, które pomogą Ci osiągnąć lepsze wyniki.

Podsumowanie

Dobór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania strony internetowej jest kluczowy dla osiągnięcia sukcesu w marketingu internetowym. Korzystaj z różnych narzędzi, analizuj dane, monitoruj wyniki i bądź gotowy na ciągłe doskonalenie swoich działań. Pamiętaj, że skuteczne słowa kluczowe mogą przyciągnąć większy ruch na Twoją stronę i zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony? - VD"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *