Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm - Pozycjonowanie / Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony?


Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony?



19 października 2018 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Wybór słów kluczowych to jeden z najważniejszych elementów składających się na pozycjonowanie stron internetowych. Wyszukiwanie odpowiednich fraz do pozycjonowania ułatwia wiele narzędzi dostępnych w Internecie. Pięć z nich opisujemy poniżej.

1. Google Ads (Keyword Planner)

W ramach usługi Google Ads, która wcześniej nazywała się Google Adwords, całkowicie za darmo dostępny jest planer słów kluczowych. To proste w obsłudze narzędzie pozwala sprawdzić konkurencyjność danej frazy, a także podpowiada wiele innych, podobnych propozycji słów kluczowych, które warto przeanalizować pod kątem pozycjonowania strony. Aby skorzystać z tej usługi, wystarczy się zarejestrować i zalogować w Google Ads.

2. Google Search Console

Jeśli chodzi o wybór i wyszukiwanie słów kluczowych, z Google Search Console można skorzystać po upływie dłuższego czasu od opublikowania stront w Internecie. W zakładce Analityka wyszukiwania (sekcja Ruch związany z wyszukiwaniem) można znaleźć listę słów kluczowych, pod którymi Twoja strona WWW wyświetlała się internautom. Informacje na ten temat mają bardzo dużą wartość, bo pozwalają się zorientować, jakie konkretnie słowa kluczowe powinieneś uwzględnić w pozycjonowaniu stron. Użytkownicy wiedzą przecież najlepiej, w jaki sposób poszukują Twojej witryny. Na bieżąco korzystaj więc z Google Search Console, analizuj listę wyszukiwań i modyfikuj listę słów kluczowych zgodnie z oczekiwaniami odbiorców.

Przeczytaj również  Korzyści pozycjonowania strony internetowej

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

3. AnswerThePublic / Ubersuggest

AnswerThePublic / Ubersuggest pomogą Ci w znalezieniu jak największej liczby słów kluczowych odpowiadających danemu zapytaniu. Przykładowo, wpisując w wyszukiwarkę dostępną w ramach tych narzędzi słowo „buty”, otrzymasz informacje na temat jego konkurencyjności i liczby miesięcznych wyszukiwań.  AnswerThePublic oraz Ubersuggest podaje także listę nawet kilkuset powiązanych fraz – warto je przeanalizować i zastanowić się, które z nich powinno się uwzględnić w pozycjonowaniu strony.

4. Wyszukiwarka Google

Znakomitym narzędziem do wyszukiwania słów kluczowych w celu pozycjonowania stron jest po prostu wyszukiwarka Google. W tym kontekście najważniejszą rolę odgrywa mechanizm wyświetlania podpowiedzi po wpisaniu danego słowa w pasku wyszukiwania, jak również podawanie podobnych fraz u dołu, poniżej wyników wyszukiwania. W ten sposób można odkryć naprawdę wiele interesujących słów kluczowych, na które wcześniej nie udało się wpaść.

Przeczytaj również  Panding Page - co to jest? [Przykłady]

5. Google Trends

Kolejne narzędzie udostępnione za darmo przez Google. Usługa Trendy pozwala na sprawdzenie popularności danego słowa kluczowego w określonym przedziale czasowym i we wskazanych regionach geograficznych. Dzięki temu można się zorientować, czy dana fraza ma potencjał na przyszłość i gdzie najczęściej się ją wyszukuje. Bardzo przydatną funkcją dostępną w ramach Google Trends jest tabela z podobnymi zapytaniami, która daje szanse na znalezienie nowych, dodatkowych słów kluczowych interesujących użytkowników, o których być może wcześniej nie myślałeś.

 


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony? - VD"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *