Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Kampanie reklamowe SEM


Kampanie reklamowe SEM



10 listopada 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Obecnie  kampanie reklamowe SEM są coraz bardziej popularne wśród przedsiębiorców. Jakby się nad tym zastanowić – nic dziwnego. Jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju na wielu płaszczyznach, a szczególnie na rynku cyfrowym. Można powiedzieć, że kampanie reklamowe SEM, są właśnie wypadkową tego rozwoju. Czym dokładnie one są?

Co to jest SEM?

Samo SEM jest skrótowcem od angielskiego Search Engine Marketing, co można tłumaczyć jako marketing w wyszukiwarkach. Do działań SEM można zaliczyć wszystko co ma za zadanie zwiększyć widoczność konkretnej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Czym są kampanie reklamowe SEM?

Aby dobrze zrozumieć czym są kampanie reklamowe SEM, trzeba zwrócić uwagę, że można rozróżnić dwa typy działań. Są to:


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Czyli wszystkie czynności, które mają służyć poprawieniu pozycji naszej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwarek. Jednak trzeba zaznaczyć, że jest to długofalowy proces i nic nie dzieje się natychmiast, głównie przez specyfikę działania algorytmów wyszukiwarek. Będą to wszelkiego rodzaju czynności optymalizacyjne, których wdrożenie, a następnie zaindeksowanie przez wyszukiwarkę, pozwoli na osiągnięcie wysokich pozycji.

  • Pay Per Click – PPC

W odróżnieniu od SEO, PPC jest bardziej działaniem “tu i teraz”, jednak w przypadku naszego zainteresowania popularnymi frazami kluczowymi, może być także dość drogim rozwiązaniem. Jest to model reklamy w Internecie, który polega na wyświetlaniu się wskazanego przez nas adresu URL wysoko w wynikach wyszukiwania jako “reklama”. Pay Per Click oznacza, że reklamodawca płaci za tego rodzaju działania promocyjne, dopiero gdy użytkownik zdecyduje się na kliknięcie w jego adres URL. Tego rodzaju reklama cechuje się pewną elastycznością. Możemy określić miesięczny budżet na reklamę i w momencie, gdy środki się skończą, nasze linki przestaną być wyświetlane.

Przeczytaj również  Tworzenie skutecznych tekstów reklamowych

Kampanie reklamowe SEM są więc pewnego rodzaju połączeniem działań SEO oraz PPC, a przynajmniej w takim wydaniu są najbardziej efektywne. Jednak należy pamiętać, że to jaką strategię przyjmiemy w naszych działaniach reklamowych SEM, zależy głównie od naszej sytuacji i każdy specjalista SEO, powinien dopasować kampanię reklamową do Twoich potrzeb.

Różnica pomiędzy reklamą tradycyjną, a SEM

Różnice pomiędzy kampaniami reklamowymi tradycyjnymi, a tymi internetowymi są przede wszystkim na poziomie kosztów. Wystarczy spojrzeć na to, jak kształtują się ceny za powierzchnię reklamową w gazecie, ile kosztuje minuta reklamy w radio, a także koszt reklamy telewizyjnej. Trzeba także liczyć się z dopracowaniem formy reklamy, jej nośnika, a to wszystko jest kosztowne pod względem finansowym, a także czasowym. 

Sam kontakt z odbiorcami, również jest dość jednostronny. Jednak niewątpliwą pozytywną cechą reklamy tradycyjnej jest to, że buduje ona pozytywny wizerunek marki, ponieważ tradycyjne kampanie reklamowe są w stanie dotrzeć do większej liczby odbiorców w naszym bezpośrednim otoczeniu, a także są bardziej znane społeczeństwu.

Natomiast kampanie reklamowe SEM, są bardziej efektywne i możliwe jest dotarcie do bardziej sprecyzowanych przez nas grup odbiorców. Co więcej, nie musimy dbać o nośniki, czy też koszty reklamy, ponieważ własną kampanię reklamową  możemy przeprowadzić także za niewielkie kwoty (oczywiście im większy budżet, tym większa efektywność). 

Przeczytaj również  Cykl życia produktu

Zalety kampanii reklamowych SEM

Część z nich już zdążyła wybrzmieć podczas porównywania kampanii reklamowych SEM z ich tradycyjnym odpowiednikiem. Jednak można przedstawić bardziej szczegółowe zalety tego rodzaju działań:

  • Popularność nośnika – w przypadku kampanii reklamowych SEM, można powiedzieć, że posiadamy tylko jeden nośnik – Internet, który stale zyskuje na popularności i jest dostępny w coraz większej liczbie miejsc. Dzięki temu, kampanie SEM coraz częściej będą przynosić większe zyski, gdy będziemy porównywać zwroty z inwestycji z reklamy tradycyjnej.
  • Interaktywność – jest to cecha Internetu, której nie posiada żadne inne medium (przynajmniej w tak dużym stopniu). Obecnie coraz więcej osób zdaje sobie z tego sprawę i sobie to ceni. Dzięki temu nasza wiedza o użytkownikach również stale się powiększa i możemy personalizować konkretne działania np. w formie permission marketingu.
  • Targetowanie – kampanie SEM charakteryzują się tym, że posiadają określone słowa kluczowe, dzięki którym wyszukiwarka wie co przedstawić użytkownikowi po otrzymaniu od niego zapytania. Sprawia to, że nasze reklamy będą pojawiać się osobą, które potencjalnie są zainteresowane naszym produktem bądź usługą.

Podsumowanie

Kampanie reklamowe SEM w dzisiejszych czasach sprawiają, że tradycyjne formy reklamy są coraz mniej opłacalne. Nie oznacza to jednak, że są kompletnie bezużyteczne. Jak często można przeczytać na naszym blogu “to wszystko zależy od naszej sytuacji”. Jednak rosnące znaczenie Internetu, a wg niektórych jego pozycja jako głównego medium, sprawia, że kampanie reklamowe SEM, to niezwykle skuteczna metoda na prowadzenie działań promocyjnych.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Kampanie reklamowe SEM"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.