Usługi SEO i SEM – jakie są różnice?

piątek, 30 kwietnia, 2021 - Pozycjonowanie / SEO

Jakie są różnice między usługami seo i sem ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Aktualizacja: 21 maja 2021

Cały czas powstają nowe strony i sklepy internetowe, każda firma posiada swoja witrynę, konkurencja więc jest bardzo duża. Każdy chce sprzedać swoje usługi i produkty lub przekazać klientom jakieś informacje. Bardzo często wykorzystywanymi sposobami promocji jest SEO i SEM. Sprawdźmy, jak skutecznie można je zastosować w promocji swojej witryny w internecie?

Co to jest SEO i SEM?

Jeśli chcemy zrozumieć, czym są te zagadnienia musimy znać wzór SEM=SEO+PPC. SEM jest więc definicją szerszą aniżeli SEO. SEM to wszystkie działania marketingowe, jakie wykonujemy, jego zadaniem jest osiągniecie jak największej ilości wejść na promowaną witrynę, dzięki pozycjonowaniu w wynikach organicznych i płatnej reklamie Google Ads.

SEO – inaczej zwane pozycjonowaniem strony (Search Engine Optimization), to tylko jedna z możliwości promocji strony stosowana w marketingu internetowym. To działania, na które potrzebujemy więcej czasu. Żeby strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania konieczny jest odpowiednie dobór słów kluczowych, zoptymalizowanie struktury strony, poprawne linkowanie i zadbanie o wartościowy i unikalny content. W SEO możemy wyróżnić działania dozwolone (white hat) i niedozwolone (black hat).

PPC – czyli płatność za kliknięcie (Pay Per Click)

SEM to działania reklamowe w wyszukiwarce, inaczej mówiąc internetowy marketing. Ich zadaniem jest poprawienie pozycji określonych słów kluczowych, które są wyszukiwane przez internautów w wynikach bezpłatnych (organicznych) i płatnych (Google Ads). Marketing reklamowy korzysta z kampanii Google Ads, optymalizacji witryny i pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania. SEM jest niezwykle ważny, bo skupia się na osobach, które szukając informacji na dany temat, wpisują zapytania w wyszukiwarce Google. Jeśli użytkownik wejdzie na naszą stronę znajdującą się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania lub znajdzie się w witrynie poprzez kliknięcie baner kampanii Google Ads, to zwiększa się szansa na konwersję. Oznacza to, że SEM jest skuteczniejsze niż samo SEO.

Zalety SEM

Przede wszystkim największą zaletą SEM jest skuteczności i szybkość naszych działań. Analizując wydatki, zyski i standardowe formy reklamy, SEM jest o wiele efektywniejsze. Poza tym możemy wybrać odpowiednie frazy, które chcemy promować. Właściwe targetowanie gwarantuje nam, że dotrzemy do użytkowników, którzy wyszukiwali powiązane zapytania z naszymi usługami i asortymentem. Zaletą tego rozwiązania jest to, że reklama pokazuje się osobom, które faktycznie są zainteresowane tematem. Nie narzuca się każdemu, dzięki czemu jest dobrze odbierana przez internautów.

Zaplanowanie działań SEO i SEM

Jeśli chcemy, żeby nasze działania przyniosły oczekiwane rezultat, a nie stratę trzeba je najpierw dogłębnie przemyśleć. Po pierwsze musimy rozpisać nasze cele biznesowe i wiedzieć co chcemy osiągnąć np. wzrost rozpoznawalności marki, zwiększenie sprzedaży itd. Przed rozpoczęciem prac trzeba się przyjrzeć naszej stronie internetowej, może można coś na niej poprawić, dodać nowe funkcje? Dobrze jest wyznaczyć konkretną osobę w firmie, która się wszystkim zajmie lub poszukać profesjonalnej agencji marketingowej. Musimy przeprowadzić odpowiednie prace optymalizacyjne, które możemy wykonać sami lub powierzyć je zewnętrznej firmie. To wszystko wiąże się z wydatkami, więc musimy je wziąć pod uwagę. Gdy już reklama ruszy warto sprawdzać ruch w witrynie i go analizować. Na tej podstawie możemy wprowadzać zmiany lub zdecydować się na jeszcze inne formy reklamy.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *