Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Jak zaindeksować stronę w Google?


Jak zaindeksować stronę w Google?



13 listopada 2018 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Żeby Twoja witryna zaczęła się pojawiać w wynikach wyszukiwania, konieczne jest zainwestowanie w pozycjonowanie stron. Jednak zanim wydasz pieniądze na specjalistę od SEO, najpierw zacznij od całkowitych podstaw i dodaj witrynę w Google, tak aby się zaindeksowała. To nietrudne – przeczytaj, jak się za to zabrać.

Co to jest i na czym polega indeksowanie stron

Indeksowanie to kluczowy element pracy każdej wyszukiwarki internetowej. Odbywa się on  poprzez odwiedzanie stron WWW przez roboty wyszukiwarek internetowych, które analizują znajdujące się na nich treści i „przekazują je” do bazy danych stron internetowych. Tę bazę danych nazywa się indeksem stron wyszukiwarki i stanowi ona najważniejszy jej zasób, na podstawie którego wyszukiwarka proponuje wybrane przez algorytm treści po wpisaniu zapytania przez użytkownika.

Co oczywiste, aby strona internetowa była widoczna dla internautów, najpierw musi zostać zaindeksowana. Jak to zrobić? Najprostszym sposobem jest po prostu jej dodanie i weryfikacja w usłudze Google Search Console. Miej jednak na uwadze fakt, że w ten sposób dodajesz do Google wyłącznie stronę główną – aby jak najszybciej zaindeksować pozostałe podstrony, skorzystaj z funkcji Pobierz jako Google. Niestety, w przypadku rozbudowanych witryn o dużej liczbie podstron takie ręczne dodawanie jest czasochłonne i trzeba je powtarzać za każdym razem, gdy dodaje się nowe treści.

Przeczytaj również  FAQ - Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi. Content, który wspiera pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak zaindeksować stronę w Google?

Ponieważ użycie Google Search Console nie gwarancji szybkiej indeksacji wszystkich podstron, nie powinno się na tym poprzestawać. Aby w krótszym czasie dodać do indeksu witrynę, warto ją podlinkować na innych stronach – blogach, forach, katalogach czy własnym zapleczu. Nie rób tego jednak nazbyt intensywnie, gdyż zdobycie przesadnej ilości odnośników w krótkim czasie z perspektywy Google może wydawać się podejrzane.

Linkowanie nie tylko zewnętrzne, ale również wewnętrze pomaga w szybszej indeksacji witryny. Polega ono na dodawaniu odnośników prowadzących do innych podstron tej samej strony, np. podobnych produktów, popularnych treści czy najwyżej ocenianych artykułów. Dzięki temu roboty wyszukiwarek mogą płynnie przechodzić z jednej podstrony na inną, zapoznając się z treścią witryny i przy okazji dodając ją do indeksu.

Przeczytaj również  Audyt SEO - co to jest i czy warto go zrobić?

Inna polecana metoda na szybsze i skuteczniejsze zaindeksowanie witryny i powstałych w jej ramach podstron to stworzenie mapy strony. Mapa strony to dokument, który w czytelny sposób prezentuje strukturę witryny, co ma szczególnie duże znaczenie z punktu widzenia robotów indeksujących. Dzięki mapie strony mogą one bowiem efektywniej zapoznać się z jej treścią i lepiej się w niej odnaleźć, a to przekłada się na krócej trwającą indeksację. Mapę strony warto dodać w Google Search Console.

Jak sprawdzić, czy Google zaindeksowało Twoją witrynę? To proste – wystarczy wpisać w pasek wyszukiwania komendę site:adres-domeny.pl i zorientować się, jakie wyniki zostaną zwrócone. Roboty zaindeksowały te podstrony, które się wyświetliły w wynikach wyszukiwania.

Sposoby indeksacji witryny w Google:

  • skorzystanie z Google Search Console,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • stworzenie mapy strony.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak zaindeksować stronę w Google? [Poradnik]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *