Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Jak ustawić Alerty Google i być na bieżąco?


Jak ustawić Alerty Google i być na bieżąco?



18 listopada 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Bycie na bieżąco w dzisiejszych czasach jest bardzo istotne we wszystkich sferach życia. W przypadku marketingu internetowego, a nawet ogólnie marketingu, jest to szczególnie ważne. Drobne przeoczenie, może kosztować np. niepowodzeniem całego projektu. Google przyzwyczaiło już do tego, że tworzy bezpłatne, bardzo pomocne narzędzia. Jednym z nich są właśnie powiadomienia od Google.

Czym są Google Alerts?

Google Alerts to usługa, która wykrywa i powiadamia nas o różnych zmianach w szeroko rozumianych treściach. Chodzi o to, że Google wysyła nam powiadomienie, jeśli w interesującej nas tematyce, pojawi się coś nowego. 

Jeśli wskażemy np. pozycjonowanie stron internetowych, a w sieci pojawi się np. artykuł na ten temat, to zostaniemy o tym poinformowani i zostanie nam wskazana lokalizacja danego wpisu.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak ustawić alerty Google?

Ustawienie alertów Google jest dziecinnie proste i nie sprawi Ci żadnych trudności. Tym bardziej, warto jest z niego korzystać. Przede wszystkim, nic nie stoi na przeszkodzie, a będziesz mógł trzymać rękę na pulsie. Aby ustawić własne alerty Google, wystarczy:

  • wejść na stronę Google Alerts i w wyświetlonym polu “Utwórz alert…” wpisać interesujące nas frazy kluczowe
  • podać adres e-mail, na który chcemy otrzymywać powiadomienia
Przeczytaj również  Jak tworzyć spójną komunikację marketingową firmy?

To wszystko! Od teraz na podany przez nas e-mail, Google będzie przesyłało nam informacje jeśli pojawią się jakiekolwiek nowe treści, które będą poruszały wskazaną przez nas tematykę. Warto zaznaczyć, że nasz alert możemy zawęzić np. do języka informacji, części świata z której informacje nas interesują lub rodzaju stron internetowych. 

Oczywiście możemy stworzyć więcej niż jeden alert, a następnie w dowolny sposób je edytować lub usuwać. Nic trudnego.

Do czego możemy wykorzystać powiadomienia Google?

Wiemy już czym są i jak ustawiać alerty. Warto również wskazać przykładowe zastosowania tego narzędzia. Jeśli pierwszy raz słyszysz o Google Alerts, pewnie nie do końca zdajesz sobie ze wszystkich rzeczy sprawę. Jak to wygląda?

Google Alerts możesz wykorzystać przede wszystkim, aby monitorować informacje dotyczące Twojej firmy. Zostaniesz wspomniany w artykule na blogu? Może ożywić się dyskusja na Twój temat w mediach społecznościowych? Warto o tym wszystkim wiedzieć. Przyda się to do np. zahamowania czarnego pijaru lub rozpoczęcia współpracy z kimś, kto sam zrobił Ci reklamę. Monitorowanie własnej marki, zdaje się być kluczowe szczególnie w dzisiejszych czasach.

  • Konkurencja

Skoro konkurencja nigdy nie śpi, to Ty bierz z niej przykład. Jeśli zdecydujesz się na monitorowanie działań firm konkurencyjnych, będziesz mógł np. odtworzyć ich strategię marketingową i przeanalizować to co przyniosło efekty, a co np. nadszarpnęło wizerunek w oczach klientów. W życiu trzeba uczyć się na błędach, a najlepiej jeśli będą to cudze błędy.

  • Komunikacja z odbiorcami
Przeczytaj również  Model biznesowy - co to jest?

Google Alerts można wykorzystać również jako narzędzie do szybkiej komunikacji z klientami w środowisku zewnętrznym. Co to oznacza? Tworzysz alerty dotyczące najczęstszych pytań w Twojej branży i w momencie, gdy jakiś użytkownik zada to pytanie, zostaniesz o tym powiadomiony. Będziesz mógł na jakimś blogu lub w mediach społecznościowych szybko odpowiedzieć na pytanie użytkownika, przejawiając się jako ekspert i zachęcając go do skorzystania z Twoich produktów lub usług. Prawdziwa wizerunkowa żyła złota!

  • Narzędzie do badania jakości contentu

Zacznijmy od tego, że w opcjach tworzenia alertu, możesz zaznaczyć, jakich treści powiadomienia mają dotyczyć. Wyróżniono “wszystkie wyniki” oraz “tylko najlepsze wyniki” (co istotne, najlepsze wyniki wg Google). Ustaw dwa oddzielne alerty dotyczące Twojej strony internetowej, z wyróżnieniem wyników. Jeśli w obu alertach będą pojawiać się Twoje wpisy blogowe, to będzie to jasny sygnał, że Twój content, po prostu jest wartościowy dla Google.

Podsumowanie

Google Alerts może być bardzo przydatnym i wielofunkcyjnym narzędziem, chociaż na pierwszy rzut oka, wcale się takim nie wydaje. Bycie na bieżąco w swojej branży jest często kluczem do osiągnięcia sukcesu. Google Alerts po prostu to umożliwia. Wiedząc jak ustawić powiadomienia od Google, zyskujesz potężne narzędzie monitorujące interesującą Cię tematykę.

źródło: https://www.google.pl/alerts


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak ustawić Alerty Google i być na bieżąco?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *