Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Jak przygotować strategię marketingową sklepu internetowego?


Jak przygotować strategię marketingową sklepu internetowego?



4 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu. Założenie e-sklepu nie jest zbyt skomplikowane, trzeba zadbać o domenę, serwer i wybrać odpowiednią platformę sprzedażową. W związku z tym, że wiele czynności na platformach e-commerce jest zautomatyzowanych, to opieka nad klientami, obsługa sprzedaży i weryfikowanie na bieżąco ilości dostępnego towaru nie jest niczym skomplikowanym, każdy sobie z tym z pewnością poradzi. Więcej czasu zajmuje dodawanie nowych artykułów w sklepie, tworzenie unikalnych i ciekawych opisów, uzupełnianie zdjęć i grafik, ustalenie cen, napisanie regulaminów, wybranie sposobów płatności i metod wysyłki. W momencie, gdy zadbamy o te elementy powinno już pójść z górki, ale teraz czeka nas najważniejsza część, czyli opracowanie właściwego biznesplanu i strategii działania.

Jak powinna wyglądać strategia marketingowa?

Skuteczna strategia działania musi być oparta na rzetelnie przygotowanym planie biznesowym. Dobrze jest zastanawiać się nad tego typu działaniami już na etapie tworzenia sklepu. Warto sprawdzić, czy mamy szansę odnieść sukces w danej branży. Trzeba zweryfikować, czy jest popyt na oferowane przez nas produkty i usługi, jak wygląda konkurencja, czy nie będzie problemu z dostępnością towaru u producentów (może mają umowy na wyłączność), jak wygląda polityka cenowa itd.?

Przeczytaj również  Raporty sprzedażowe - poradnik krok po kroku jak raportować wyniki sprzedaży

Ważne elementy biznesplanu:

1. Oferta

To jeden z najważniejszych elementów biznesplanu, bo trzeba dobrze zastanowić się nad artykułami, które będą sprzedawane w sklepie internetowym. Nasza oferta powinna być lepsza aniżeli u konkurencyjnych firm, nie oznacza to, że musi być tańsza. Możemy się skupić na produktach luksusowych, niszowych, oryginalnych lub bardzo dobrej jakości. Warto znaleźć sektor, w którym będziemy mogli zaproponować coś innowacyjnego, coś lepszego niż konkurencja. Jeżeli znajdziemy taką lukę, to szansa na stworzenie rentownego biznesu jest ogromna.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

2. Badanie rynku

Decydując się na biznes internetowy trzeba wcześniej przeanalizować branżę, w której chce się oferować produkty. Trzeba zweryfikować, jaki jest popyt na tego rodzaju artykuły, ile jest konkurencyjnych firm, czy to branża sezonowa , jeśli tak to co możemy sprzedawać poza sezonem, czy będziemy działać na rynku lokalnym, w całej Polsce bądź za granicą, jakie koszty trzeba ponieść na rozkręcenie biznesu i przede wszystkim kto będzie odbiorcą usług. Poznanie grupy odbiorców jest niezwykle istotne, bo musimy się dowiedzieć, jakie są ich zainteresowania i potrzeby, żeby móc dostosować do nich ofertę i sposób reklamy.

Przeczytaj również  AI Marketing - sztuczna inteligencja w marketingu

3. Przygotowanie strony pod klientów

Zanim zaczniemy sprzedawać musimy się zastanowić, czy będziemy oferować usługi tylko online, czy zamierzamy mieć również sklep stacjonarny, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Może to być jednak szansa na zdobycie klientów, którzy wolą samodzielnie odebrać zamówione produkty i zapłacić przy odbiorze. Kolejnym krokiem jest dobór metod płatność, ważne żeby klienci mieli wybór tzn. płatność przelewem, kartą kredytową, BLIK-iem, przy odbiorze zamówienia, PayPal itd. Tak samo ma się sprawa w wyborze firmy przewozowej. Decydując się tylko na paczkomat może się okazać, że w danym mieście go nie ma i klient zrezygnuje z zakupów. Warto zapewnić wysyłkę kurierem, Pocztą Polską, do paczkomatu, odbiór osobisty i do punktu odbioru np. Ruch, stacja benzynowa.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Strategia marketingowa sklepu internetowego"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *