VD » Blog » Marketing » Jak zdobyć i utrzymać stałego klienta sklepu internetowego?

Jak zdobyć i utrzymać stałego klienta sklepu internetowego?

7 lutego 2021 (aktualizacja: 18 maja 2021) 6-8 min. czytania
program lojalnosciowy
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Pozyskanie nowych klientów jest istotnym elementem sprzedaży online, ale nie możemy zapominać o naszych stałych odbiorcach. Warto utrzymać dobre relacje i zdobyć zaufanie obecnych klientów. Jeżeli ktoś był zadowolony z zakupionego produktu, obsługi w sklepie i transportu, to istnieje duża szansa, że skorzysta jeszcze raz z naszych usług. Powracającego klienta łatwiej jest przekonać do zakupu, każdy woli to, co zna. Więc szansa, że klient wyjdzie ze strony i przejdzie do konkurencji jest mniejsza. Poza tym koszt utrzymania takiego klienta jest niższy niż pozyskania nowego.

Jeżeli np. klientka kupiła krem pod oczy i jest z niego zadowolona, a my mamy w sprzedaży jeszcze krem do rąk, krem do twarzy i tonik z tej samej serii, to szansa że ta pani coś dokupi jest duża. Stały klient częściej śledzi informacje na naszej stronie, na blogu, w newsletterze czy social mediach. Osoba zadowolona może polecić nasze produkty znajomym i to jest najlepsza reklama. Nie ma nic lepszego niż referencje od zadowolonego klienta.

Dobrze jest poznać stałego klienta, żeby móc pielęgnować z nim relację. Chcąc dowiedzieć się, kim jest, trzeba przeprowadzić badanie rynku i grupy docelowej. Sprawdzić, co znajdzie u ciebie w sklepie, a co niestety kupi tylko u konkurencji. Dopasuj informację przesyłaną do konkretnej grupy odbiorców w zależności od płci, wieku, zainteresowań itd.

Warto przygotować program lojalnościowy albo obniżki i rabaty dla stałych klientów. Można też podczas przedsprzedaży oferować niższe ceny zalogowanym użytkownikom. Warto zastanowić się nad zebraniem pozytywnych opinii, tutaj też możemy zaproponować jakiś gratis albo obniżkę.

Jeżeli stały klient wyraził zgodę na przesyłanie informacji drogą mailową lub sms-ową warto pamiętać, żeby nie robić tego zbyt często. Dobrze jest wysyłać spersonalizowane maile i zwracać się do klienta po imieniu, przypominać o produktach, które kupił wcześniej i mogą się już kończyć, pamiętać o urodzinach, przesyłać zniżki świąteczne lub z okazji Dnia Kobiet itd.

Miła, szybka i przede wszystkim pomocna obsługa w sklepie to podstawa zadowolenia stałego klienta. Oczywiście nie da się każdego zadowolić, ale trzymając się ustalonych standardów będzie to z pewnością łatwiejsze do wykonania. Wykorzystaj narzędzia typu chatboty i chaty, zainstaluj oprogramowanie typu Contact LEADer. W obsłudze liczy się szybkość odpowiedzi, nie każdy chce czekać na maila. Potrzebuje odpowiedzi tu i teraz, żeby podjąć decyzję w sprawie zakupów.

Możesz wydłużyć okres zwrotu zakupionych produktów, reklamacji lub wymianę na inne. Wiele firm stosuje ten zabieg, co zostało bardzo pozytywnie przyjęte przez klientów. Nie rób problemów z reklamacją i postaraj się, żeby odpowiedź na zgłoszenie była w miarę szybka.

Bardzo dobrą praktyką jest korzystanie z tzw. remarketingu, czyli kampanii reklamowej mającej na celu pokazywanie się reklamy tym użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej naszą stronę. Reklamy pokazują się portalach branżowych, w mailu i social mediach. Klient jest nakłaniany do ponownego odwiedzenia sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *