Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Zdobywanie klientów przez informacje prasowe w sklepie internetowym


Zdobywanie klientów przez informacje prasowe w sklepie internetowym



2 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

W związku z wszechobecną konkurencję właściciele firm oprócz standardowych działań reklamowych takich jak np. pozycjonowanie strony internetowej, kampanie Google Ads, kampanie Facebook Ads prowadzenie profilu firmowego na Facebooku lub Instagramie itd. zastanawiają się nad prowadzeniem działań PR-owych. Sprawdźmy, w jaki sposób możemy udostępnić przygotowane przez nas materiały prasowe, żeby dziennikarze chcieli je wykorzystać, a odbiorcy się z nimi zapoznać?

Co to są informacje prasowe?

Informacje prasowe dają możliwość właścicielom firm na dotarcie do nowej grupy docelowej. Umieszczanie artykułów prasowych w popularnych mediach wpływa na rozpoznawalność marki oraz artykułów, które oferuje firma.

Jak zastosować informacje prasowe w e-commerce?

Przede wszystkim musimy na bieżąco śledzić zainteresowania i potrzeby klientów, analiza trendów to konieczność, żeby nie zostać w tyle za konkurencją. Tak samo wygląda sprawa z artykułami prasowymi, nie wystarczy napisać tekst związany z daną branżą. Treści muszą być na tyle interesujące, że dziennikarz zechce je opublikować. Wiele firm chce zamieścić informacje prasowe, dlatego musimy się wyróżnić na ich tle. Treści muszą mieć jakąś wartość merytoryczną dla odbiorcy, wzbudzić zaciekawienie i skłonić do zapoznania się z całością artykułu. Do dyspozycji mamy różne rodzaje informacji prasowych, ale zdaje się, że te w stylu poradnikowym najlepiej się nadadzą na rozreklamowanie sklepu internetowego.

Przeczytaj również  Kampanie reklamowe SEM

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Ustalenie odbiorcy

Przede wszystkim przez napisaniem tekstu musimy określić naszą grupę docelową. To ważne, bo w zależności czy piszemy do kobiet czy mężczyzn, osób młodych lub w podeszłym wieku, zależnie od zainteresowań, miejsca zamieszkania i wykonywanej pracy użyjemy innego słownictwa i tekst będzie miał inny charakter. Do młodych ludzi możemy się zwracać bardziej na luzie, natomiast jeśli będzie to jest specjalistyczny, to taka swobodna forma byłyby nie do przyjęcia. Ważny jest również sam dziennikarz, który otrzyma nasz artykuł prasowy i będzie decydować, czy zamieści tekst w swoim serwisie lub gazecie. Nie warto wysyłać jednego testu masowo do wielu redaktorów, lepiej skupić się na jednym i jeśli on nam odmówi to wysłać tekst innemu.

Przeczytaj również  Współpraca z blogerami - co warto wiedzieć?

W jaki sposób tworzyć materiały prasowe?

Tak, jak pisaliśmy wcześniej warto określić grupę docelową. Po drugie trzeba znaleźć przyczynę dla której nasz artykuł przyda się danej osobie. Znając cel łatwiej nam będzie stworzyć odpowiedni tekst. Konieczne będzie zawarcie w nim najważniejszych informacji na temat, o którym piszemy. Musimy postawić jakąś hipotezę i wesprzeć czytelnika w odnalezieniu odpowiedzi. Do tego typu artykułów prasowych konieczne jest wykonanie wcześniej tzw. researchu, czyli zapoznania się z tematem i zebraniu najważniejszych informacji. Pisząc tekst należy pamiętać o oryginalnym i zachęcającym tytule, wstępie, rozwinięciu i zakończeniu. W związku z tym, że wiele osób czyta tylko początek we wstępie można wpisać najważniejsze informacje, żeby zachęcić czytelnika do dalszej lektury. Warto wstawić ciekawe zdjęcie, wideo, infografiki, tabelki, wykresy, wypunktowane informacje, pogrubić słowa klucze, tego typu zabiegu urozmaicają artykuł i zachęcają do zapoznania się z nim.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak napisać informacje / komunikaty prasowe?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *