Marketing rekomendacji czyli jak pozyskiwać opinie i rekomendacje klientów?1

Content Marketing - Marketing - Programy Partnerskie
opinie od klientów

Dlaczego warto zdobywać w internecie pozytywne opinie klientów? Tzw. Social Proof, to rekomendacje klientów, które pomagają użytkownikom podejmować decyzje zakupowe. Gdy trafiamy na serwis, którego nie znamy, szukamy potwierdzenia, że danej stronie możemy zaufać. Najlepiej sprawdzają się takie pozytywne opinie, które mogą zawierać małe uwagi, ale całościowo zachęcają do skorzystania z naszych usług. Dzięki temu są bardziej wiarygodne i jest większa szansa, że ktoś dzięki nim skorzysta z naszych usług.

W branży panuje takie przekonanie, że osoba zadowolona opowie o produkcie czy usłudze 2-3 osobom, natomiast niezadowolona przekaże to od 10 do 15 znajomym. Gdy jesteśmy zrażeni do jakiejś firmy, chcemy ostrzec innych przed popełnieniem naszego błędu. Czasem chcemy po prostu wyładować nasze negatywne emocje.

Jak zbierać pozytywne opinie?

Powstaje pytanie, jak zbierać pozytywne opinie? Możemy to zrobić za pomocą różnych stron internetowych lub aplikacji. Jeśli jest to możliwe, to również na naszej stronie www można umieścić oprogramowanie lub odpowiedni skrypt, który umożliwi użytkownikom ocenę naszych produktów czy usług. Poprośmy też naszych partnerów biznesowych o wystawienie referencji i umieśćmy je na jednej z podstron na naszej stronie. Jeśli naszymi klientami są osoby fizyczne możemy umieścić na naszym portalu cytaty krótkich wypowiedzi.

Opinie możemy także zdobyć: na Facebooku, na portalach branżowych i serwisach opiniotwórczych, w wizytówce Google Moja Firma, w portalach aukcyjnych, czyli tak naprawdę wszędzie w internecie. Ważne, żeby nie zostawiać negatywnych opinii bez odpowiedzi. Zawsze lepiej się do nich ustosunkować. To pomyślnie wpłynie na odbiór firmy w internecie.

Co zrobić, by nakłonić do wystawienia pozytywnych opinii? Nasi klienci często nie mają czasu na ocenę usługi czy produktu, ale można ich zachęcić, np. wysyłając maila z przypomnieniem, wprowadzając system lojalnościowy, albo przesyłając jednorazowy rabat. Można klientowi wysłać wzór referencji, dzięki czemu nie będzie musiał tracić czasu na wymyślanie treści, wystarczy że wklei je na papier firmowy i się podpisze. Możemy również przygotować konkurs na najciekawszą/najśmieszniejszą opinię. Jednym z pomysłów jest przygotowanie krótkiej ankiety o produkcie czy usłudze. Wystarczy przygotować tylko kilka pytań pomocniczych, a szansa że ktoś wystawi opinię się zwiększa.

Na stronie internetowej wyeksponuj aplikacje lub widżety do wystawiania ocen. W sklepach internetowych możemy się spotkać z wezwaniem do działania call to action: „Nikt jeszcze nie ocenił tego produktu. Bądź pierwszy!” Umieść też na stronie przekierowanie do Google Maps, dzięki czemu w prosty sposób będzie można wystawić opinię w mapach.

Warto zbierać opinie i dzięki nim poprawiać jakość swoich usług. To dobre źródło informacji na temat tego, co jeszcze można poprawić, ulepszyć, a co już działa dobrze. Dowiesz się, jak odbierana jest twoja firma i produkty, które proponujesz. To wszystko pozwoli na szybszy rozwój firmy, a co za tym idzie na zwiększenie zysków.

opinie od klientów


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *