Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - Content Marketing / SEO Copywriting – co to jest?


SEO Copywriting – co to jest?



4 listopada 2021 (Zaktualizowano: 23 września 2024) 6-8 min. czytania

Pisanie tekstów na bloga, może okazać się świetnym pomysłem z podstawowych dwóch powodów. Pierwszy – działania wizerunkowe; drugi – działania SEO. O istocie bloga, jego prowadzenia i o czym należy pamiętać podczas pisania wspominaliśmy niedawno. Dzisiaj skupimy się głównie na tym drugim powodzie.

Czym jest SEO copywriting?

Na wstępie warto zobrazować, czym jest sam copywriting. Mówiąc w najbardziej ogólny i powierzchowny sposób,  jest to pisanie tekstów wszelkiego rodzaju – od sloganów reklamowych po artykuły blogowe. Rola copywritingu jest bardzo doceniana w agencjach marketingowych. Jeśli dodamy do tego SEO – znając już najważniejsze rzeczy z zakresu pozycjonowania, możemy szybko się domyślić, że chodzi po prostu o teksty, które mają wspomagać inne czynności w tym zakresie.

Obecnie taka forma copywritingu zyskuje coraz większe uznanie. Bez znaczenia jest to czy posiadasz tylko swoją stronę internetową, czy także działasz w e-commerce. Dlaczego? Ponieważ do najpopularniejszych rodzajów tego rodzaju tekstów zalicza się:


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Artykuły – w tym przypadku możesz przecież prowadzić bloga w osobnej zakładce Twojego sklepu internetowego. Nie musisz zakładać osobnej strony. Do najbardziej powszechnych form artykułów zalicza się blogowe, sponsorowane, a także tematyczne.
  • Opisy produktów – prowadząc swój sklep e-commerce, jest to najlepsze miejsce do zamieszczania tekstów wspierających pozycjonowanie. Jeśli wykona się je z odpowiednim wyczuciem, rozmieszczenie fraz kluczowych będzie naturalne. Jest to istotne zawsze, jednak przy opisach produktów należy zachować szczególną ostrożność.
  • Tekst na stronach – w celu stworzenia contentu nie trzeba od razu zakładać firmowego bloga. Aby w naturalny sposób zwiększyć swoją widoczność w Google, możesz po prostu odpowiednio zadbać o całą resztę Twojej strony. Przede wszystkim, spójrz czy Twoja oferta jest odpowiednio opisana, czy posiadasz chociaż krótkie wyjaśnienia dotyczące Twojej branży itp. Chodzi o to, aby się upewnić, czy kompletny laik w tym temacie, wchodząc na Twoją stronę się nie wystraszy, a ewentualnie dokształci.
Przeczytaj również  Google Discovery - zwiększenie ruchu na stronie internetowej

SEO Copywriting – dlaczego jest ważny?

Działania w tym zakresie obecnie są istotne przede wszystkim z uwagi na Twoich odbiorców. Interesujący content może wpłynąć pozytywnie na ich działanie na Twojej stronie, zachęcić do powrotu itp. Jednak rola copywritingu SEO ważna jest także z uwagi na Twoją konkurencję. Piękno Internetu polega na tym, że w pewnym sensie znosi granice. Firmy z Chin, Australii, Kanady itp. mogą okazać się dla Ciebie konkurencyjne.

Ilość podmiotów gospodarczych oferujących usługi podobne lub takie same może być z tego względu bardzo duża, a ilość miejsc na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest niezmienna i ograniczona. Tworząc treści pod SEO, dajesz sobie dodatkowy atut. Pozwolisz się zauważyć wśród całej rzeszy konkurujących ze sobą firm.

Jak pisać teksty wspierające SEO?

W dużej mierze w copywritingu SEO, należy po prostu pamiętać o tym co jest istotne dla Google. Mówiąc inaczej – w tym miejscu Twoje teksty muszą być atrakcyjne tak samo dla użytkownika, jak i dla algorytmów. Na szczęście często są to zbieżne ze sobą cele. Aby polepszyć wizerunek Twoich tekstów w oczach Google, warto pamiętać o właściwej optymalizacji i formatowaniu:

  • Nagłówki – skup się na odpowiedniej hierarchii. H1 – tytuł, H2 – podtytuły itd. Umożliwiasz robotom wyszukiwarki wygodniejszą ocenę, a dla samych użytkowników sprawiasz, że teksty są bardziej przejrzyste i mogą chcieć przeczytać je do końca.
  • Frazy – kluczowe, długoogonowe itp. Nie przesadzaj, umieszczaj je z wyczuciem. Fajnie jeśli znajdą się w ważnych hierarchicznie miejscach, ale nic na siłę. W przypadku długiego ogona, sprawdź jak użytkownicy je stosują i czy Google będzie mogło dopasować je do Twojego contentu.
  • Linki – nie bój się linkować zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Zbyt duża ilość oczywiście nie jest na miejscu, jednak jeśli użytkownik jest zainteresowany wybraną tematyką, może chcieć dowiedzieć się więcej. Dobrze jeśli wykorzysta do tego Twoją stronę.
Przeczytaj również  Jak napisać stronę "o nas" lub "o firmie"?

Podsumowanie

SEO Copywriting jest bardzo istotną częścią pozycjonowania stron internetowych. Wspomaga tego typu działania i nie ma znaczenia jakiego rodzaju działalność prowadzisz. Chcesz założyć bloga, posiadasz sklep internetowy lub dbasz o wysoką pozycję strony Twojej firmy. Pisanie tekstów pod Google pozwoli Ci na osiąganie lepszych wyników oraz zbuduje lub podtrzyma dobry wizerunek Twojej marki, która będzie kojarzyła się z pewną dozą ekspertyzmu. 


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "SEO Copywriting - co to jest? [Poradnik]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *