Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - Content Marketing / SEO Copywriting – co to jest?


SEO Copywriting – co to jest?



4 listopada 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Pisanie tekstów na bloga, może okazać się świetnym pomysłem z podstawowych dwóch powodów. Pierwszy – działania wizerunkowe; drugi – działania SEO. O istocie bloga, jego prowadzenia i o czym należy pamiętać podczas pisania wspominaliśmy niedawno. Dzisiaj skupimy się głównie na tym drugim powodzie.

Czym jest SEO copywriting?

Na wstępie warto zobrazować, czym jest sam copywriting. Mówiąc w najbardziej ogólny i powierzchowny sposób,  jest to pisanie tekstów wszelkiego rodzaju – od sloganów reklamowych po artykuły blogowe. Rola copywritingu jest bardzo doceniana w agencjach marketingowych. Jeśli dodamy do tego SEO – znając już najważniejsze rzeczy z zakresu pozycjonowania, możemy szybko się domyślić, że chodzi po prostu o teksty, które mają wspomagać inne czynności w tym zakresie.

Obecnie taka forma copywritingu zyskuje coraz większe uznanie. Bez znaczenia jest to czy posiadasz tylko swoją stronę internetową, czy także działasz w e-commerce. Dlaczego? Ponieważ do najpopularniejszych rodzajów tego rodzaju tekstów zalicza się:


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Artykuły – w tym przypadku możesz przecież prowadzić bloga w osobnej zakładce Twojego sklepu internetowego. Nie musisz zakładać osobnej strony. Do najbardziej powszechnych form artykułów zalicza się blogowe, sponsorowane, a także tematyczne.
  • Opisy produktów – prowadząc swój sklep e-commerce, jest to najlepsze miejsce do zamieszczania tekstów wspierających pozycjonowanie. Jeśli wykona się je z odpowiednim wyczuciem, rozmieszczenie fraz kluczowych będzie naturalne. Jest to istotne zawsze, jednak przy opisach produktów należy zachować szczególną ostrożność.
  • Tekst na stronach – w celu stworzenia contentu nie trzeba od razu zakładać firmowego bloga. Aby w naturalny sposób zwiększyć swoją widoczność w Google, możesz po prostu odpowiednio zadbać o całą resztę Twojej strony. Przede wszystkim, spójrz czy Twoja oferta jest odpowiednio opisana, czy posiadasz chociaż krótkie wyjaśnienia dotyczące Twojej branży itp. Chodzi o to, aby się upewnić, czy kompletny laik w tym temacie, wchodząc na Twoją stronę się nie wystraszy, a ewentualnie dokształci.
Przeczytaj również  SkyShop - Pozycjonowanie sklep na platformie SkyShop

SEO Copywriting – dlaczego jest ważny?

Działania w tym zakresie obecnie są istotne przede wszystkim z uwagi na Twoich odbiorców. Interesujący content może wpłynąć pozytywnie na ich działanie na Twojej stronie, zachęcić do powrotu itp. Jednak rola copywritingu SEO ważna jest także z uwagi na Twoją konkurencję. Piękno Internetu polega na tym, że w pewnym sensie znosi granice. Firmy z Chin, Australii, Kanady itp. mogą okazać się dla Ciebie konkurencyjne.

Ilość podmiotów gospodarczych oferujących usługi podobne lub takie same może być z tego względu bardzo duża, a ilość miejsc na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest niezmienna i ograniczona. Tworząc treści pod SEO, dajesz sobie dodatkowy atut. Pozwolisz się zauważyć wśród całej rzeszy konkurujących ze sobą firm.

Jak pisać teksty wspierające SEO?

W dużej mierze w copywritingu SEO, należy po prostu pamiętać o tym co jest istotne dla Google. Mówiąc inaczej – w tym miejscu Twoje teksty muszą być atrakcyjne tak samo dla użytkownika, jak i dla algorytmów. Na szczęście często są to zbieżne ze sobą cele. Aby polepszyć wizerunek Twoich tekstów w oczach Google, warto pamiętać o właściwej optymalizacji i formatowaniu:

  • Nagłówki – skup się na odpowiedniej hierarchii. H1 – tytuł, H2 – podtytuły itd. Umożliwiasz robotom wyszukiwarki wygodniejszą ocenę, a dla samych użytkowników sprawiasz, że teksty są bardziej przejrzyste i mogą chcieć przeczytać je do końca.
  • Frazy – kluczowe, długoogonowe itp. Nie przesadzaj, umieszczaj je z wyczuciem. Fajnie jeśli znajdą się w ważnych hierarchicznie miejscach, ale nic na siłę. W przypadku długiego ogona, sprawdź jak użytkownicy je stosują i czy Google będzie mogło dopasować je do Twojego contentu.
  • Linki – nie bój się linkować zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Zbyt duża ilość oczywiście nie jest na miejscu, jednak jeśli użytkownik jest zainteresowany wybraną tematyką, może chcieć dowiedzieć się więcej. Dobrze jeśli wykorzysta do tego Twoją stronę.
Przeczytaj również  Webwriting - co to jest?

Podsumowanie

SEO Copywriting jest bardzo istotną częścią pozycjonowania stron internetowych. Wspomaga tego typu działania i nie ma znaczenia jakiego rodzaju działalność prowadzisz. Chcesz założyć bloga, posiadasz sklep internetowy lub dbasz o wysoką pozycję strony Twojej firmy. Pisanie tekstów pod Google pozwoli Ci na osiąganie lepszych wyników oraz zbuduje lub podtrzyma dobry wizerunek Twojej marki, która będzie kojarzyła się z pewną dozą ekspertyzmu. 


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "SEO Copywriting - co to jest? [Poradnik]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *