VD » Blog » Google Ads (AdWords) - Pozycjonowanie / SEO » Wybieranie agencji SEM do prowadzenia kampanii Google Ads

Wybieranie agencji SEM do prowadzenia kampanii Google Ads

19 kwietnia 2021 (aktualizacja: 26 maja 2021) 6-8 min. czytania
Wybór najlepszej agencji SEM do kampanii Google Ads
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Kampania Google Ads jest bardzo dobrym sposobem na promowanie sklepu lub portalu internetowego. Jeśli zdecydowałeś się na ten rodzaj reklamy trzeba wybrać odpowiednią agencję SEM. Zastanówmy się, czym się kierować podejmując decyzję, żeby nie marnować budżetu i osiągnąć zamierzone cele?

Kogo wybrać?

Ważne, żeby skorzystać z profesjonalnej agencji SEM lub wykwalifikowanego specjalisty czy freelancera. Koniecznie trzeba zwrócić uwagę, czy agencja reklamowa lub freelancer, nie mają za dużo klientów, bo wpłynie to na niską jakość obsługi naszej kampanii. Prowadzenie kampanii wiąże się z odpowiednią optymalizacją reklam i budżetu, dlatego najlepiej zdecydować się na współpracę z Partnerami Google lub wykwalifikowanymi specjalistami Google Ads, to osoby które z pewnością mają duże doświadczenie w temacie. Sprawdź też opinie i referencje w internecie.

Pierwsze spotkanie

W trakcie spotkania z agencją SEM lub freelancerem bardzo ważne jest tzw. pierwsze wrażenie, jeśli coś cię niepokoi lub na etapie rozmów nie będziesz zadowolony z kontaktu, lepiej nie decyduj się na współpracę. Na tym etapie ważne jest, żebyśmy zwrócili uwagę, na pytania, jakie zadaje nam specjalista do spraw sprzedaży. Czy jest to zwykła, szablonowa rozmowa, czy ma konkretne pytania związane z naszą działalnością? Już teraz powinniście przejść do istotnych kwestii np.:

– Czy chcemy mieć dostęp do kampanii Google Ads?

– Co będziesz sprzedawać (wszystko ze sklepu, czy skupisz się na kilku najważniejszych produktach)?

– Jakie działania reklamowe są prowadzone obecnie?

– Jaki jest cel kampanii?

– Jaki mamy budżet i czy z czasem chcemy go zmienić?

– Dobór odpowiednich słów kluczowych

Po prostu musi wykazać zainteresowanie twoją firmą i zapoznać się z jej specyfiką. Bez zrozumienia tematu trudno będzie przygotować dobrze reklamę.

Oferta i rozliczenie

Zanim podejmiemy ostateczną decyzję należy zapoznać się dokładnie z ofertą i zakresem działań. Trzeba wyjaśnić wszystkie wątpliwości i ustalić szczegóły. Na tym etapie wybieramy model rozliczania. W zależności od agencji możemy się spotkać z prowizją naliczaną od wielkości budżetu przeznaczonego na kampanię Google Ads lub stałą opłatę miesięczną. Często firmy proponują różne modele rozliczeń, żeby każdy znalazł coś dla siebie. Wiele agencji, które są Partnerami Google może zaproponować nam na początek kupon promocyjny o wartości do 600 zł. To świetny zastrzyk gotówki na rozpoczęcie współpracy, więc warto mieć to na uwadze.

Forma i skuteczność reklamy

Wybierając formę reklamy trzeba wziąć pod uwagę charakter firmy, jakie produkty sprzedaje, kto jej jest klientem, przeanalizować działania konkurencji itd. Nie każdy produkt lub usługę można reklamować we wszystkich rodzajach kampanii Google Ads. Bardzo szybko będziemy mieli możliwość skontrolowania, czy działania agencji lub freelancera są skuteczne i przynoszą oczekiwaną konwersję, odpowiednie stawki CPC oraz czy korzystają z odpowiednich narzędzi np. Google Analytics.

Warunki współpracy

Koniecznie podpisz umowę, żeby wszystko co ustaliliście znalazło się na piśmie. Sprawdź, na jaki czas podpisywana jest umowa, jaki jest okres wypowiedzenia, czy są kary umowne dla obu stron. Zweryfikuj, czy w umowie znalazły się zapisy o kuponie promocyjnym, dedykowanym opiekunie, dostępie do konta, przesyłaniu comiesięcznych raportów, czy w trakcie trwania umowy można modyfikować listę promowanych fraz i rodzaj reklamy itd.

Możliwość komentowania została wyłączona.