Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Social Media - Marketing / Dodawanie rozszerzenia messengera na stronie internetowej / sklepie


Dodawanie rozszerzenia messengera na stronie internetowej / sklepie



6 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Obsługa klienta

Prowadząc sklep internetowy musimy pamiętać, że jednym z głównych czynników wpływających na sprzedaż jest obsługa klienta na najwyższym poziomie. Odwiedzając sklepy stacjonarne w razie wątpliwości możemy poprosić obsługę o pomoc i fachowe doradztwo, zastanówmy się co możemy zrobić, żeby w sklepie internetowym móc zapewnić takie same usługi? Jeżeli klient nie odnajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania z pewnością nic nie kupi i wyjdzie ze strony, a w najgorszym wypadku pójdzie do konkurencji i po otrzymaniu specjalistycznej porady tam dokona zakupu. Jedną z opcji, którą możemy wykorzystać do szybkiego kontaktu z klientami jest Messenger. Messenger to komunikator internetowy umożliwiający przesyłanie wiadomości i multimedia, został stworzony przez Facebooka.

Zalety chatu na stronie

Według badań jesteśmy skłonni sfinalizować transakcję online, gdy obsługa sklepu będzie mogła odpowiedzieć na wszelkie nasze pytania. Wielu użytkowników, gdy podejmie decyzję o zakupie produktu ostatecznie wybiera ten sklep, w którym może komunikować się z pracownikami za pomocą czatu. Takie rozwiązanie jest bezpłatne, bardzo wygodne i przede wszystkim kontakt z pracownikami sklepu jest natychmiastowy, co ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Czat w sklepie internetowym ma znaczny wpływ na satysfakcję użytkowników, a co za tym idzie wzrost sprzedaży.

Przeczytaj również  System PIM w e-commerce - Product Information Management

Dlaczego warto wybrać Messengera?

Wybierając chat na stronę warto rozważyć Messengera, który jest zintegrowany z Facebookiem, czyli jednego z najczęściej wybieranych serwisów społecznościowych. Messenger to platforma globalna, a w Polsce korzysta z niej ponad 18,3 mln osób. Umieszczenie widżetu lub wtyczki na stronie jest bardzo proste.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Funkcje Messengera:

Możliwość kontynuacji rozmowy po każdym włączeniu wtyczki lub widżetu. To bardzo ważna funkcja, bo nie tracimy wcześniej wysłanych i otrzymanych wiadomości. Historia rozmowy może się przydać podczas podejmowania decyzji zakupowych. Zaletą czatu jest to, że rozmowy przeprowadzane są w witrynie internetowej, dzięki czemu klienci kontaktują się z pracownikami sklepu tak samo, jak wykorzystują Messengera codziennie do kontaktu ze znajomymi.

Przeczytaj również  Generowanie leadow sprzedażowych (kwalifikacja leadów - lead scoring)

Instalacja Messengera

Jeśli sklep ma fanpage na Facebooku można zainstalować na stronie wtyczkę do Messengera. Takie rozwiązanie umożliwia komunikację z klientami bezpośrednio z poziomu sklepu, nie trzeba wychodzić z niego, aby wysłać wiadomość, to niezwykle ważne, bo jeśli klient wyjdzie ze strony, to nie ma gwarancji, że na nią wróci i dokona zakupu.

W sytuacji, gdy nie posiadamy konta firmowego na Facebooku, to możemy powiązać go z naszym prywatnym profilem. Do tego należy wykorzystać widżet, który przeniesie klienta ze sklepu do aplikacji za pomocą której, będzie można wysyłać wiadomości. Jeżeli wybierzemy taki rodzaj komunikacji z klientami, to niestety nie możemy rozmawiać z nimi z poziomu witryny.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak dodać messengera na swoją stronę?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.