Czym są pop-upy i jak je stosować?

poniedziałek, 8 lutego, 2021 - Marketing - Pozycjonowanie / SEO

popup

Aktualizacja: 18 lutego 2021

Pop-up – jest to jedna z funkcji na stronie internetowej, która umożliwia dodanie wyskakującego okna lub baneru. Pop-up może pojawiać się zarówno na stronie głównej, jak i na innych podstronach, może wyskoczyć po określonym czasie bezczynności użytkownika na stronie lub gdy będzie chciał ją zamknąć. Pop-up może być informacja graficzną, animacją lub krótkim filmem.

W związku z wprowadzeniem informacji o RODO Pop-upy często pojawiają się na większości stron z informacją o akceptację regulaminów i plików cookies. Często są też wykorzystywane do odwiedzenia strony tylko dla dorosłych.

Możemy podzielić Pop-up na poniższe rodzaje:

  • Overla – znajdujące się na środku strony nad treścią.
  • Full screen – pop-up , który zaciemnia część strony lub zakrywający ją całą, żeby zobaczyć co znajduje się na stronie trzeba zamknąć wyskakujące okienko.
  • Exit pop-up – gdy będziemy chcieli wyjść ze strony, wtedy pokaże się wyskakujące okienko.
  • Box typu slide-in – wysuwa się przeważnie z dołu lub części bocznej strony portalu, ale tak że nie zasłania głównej treści.
  • Manualne – informacja wyświetli się, gdy klikniemy w odpowiednie miejsce na stronie. Z takim rozwiązaniem można się spotkać na portalach zawierających jakieś dłuższe treści.
  • Powiadomienia push – małe okna z krótką treścią, żeby się pokazały trzeba się zgodzić i od tego czasu będziemy dostawać informację np. o aktualizacji treści na stronie. Mają wysoki przeszło 20 % współczynnik konwersji. Dobrze działa funkcjonuje na stronie i jest efektywniejsze niż newsletter.

Wykorzystując pop-up zwiększamy ilość tzw. leadów, łatwiej zdobyć numer telefonu czy nowych subskrybentów. Ciężko nie zauważyć wyskakujących okienek, dlatego warto wpisać informację o zniżce za zgodę na wysyłkę, informacje o promocjach i nowościach. Wiąże się to również z poprawieniem współczynnika konwersji.

Pop-upy nie wpływają same w sobie na SEO, ale pośrednio mogą rzutować na naturalne wyniki wyszukiwania. Ich stosowanie może mieć pozytywne i negatywne skutki.

Plusem jest reklamowanie aktualnych treści, co wpłynie na poprawę ruchu na stronie, przez co Google zdobędzie do nich zaufanie i algorytmy wyszukiwarki utrzymają nasz portal na wysokich pozycjach. Poza tym Pop-up ma wpływ na to, jak długo użytkownik był na naszej stronie, ten czas zawsze się wydłuża w porównaniu do stron bez wyskakujących okienek. Google otrzyma informację zwrotną, że strona jest użyteczna i zawiera treści przydatne użytkownikom.

Minusem pop-upów jest to że nie można wypozycjonować informacji, które znajdują się się w wyskakujących okienkach. Nie można ich zaindeksować, więc nie będą wpływały na pozycje w wynikach organicznych, nawet jeśli będą zawierać linkowanie wewnętrzne. Pop-upy są odpowiedzialne za dłuższe ładowanie strony, to czynnik rankingowy więc dobrze o tym pamiętać. Google od dłuższego czasu stronom, które posiadają nękające pop-upy obniża ranking. Dotyczy to banerów, które ciężko zamknąć i zasłaniają całą stronę po przejściu z wyszukiwarki.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *