VD » Blog » Content Marketing » Narzędzia Content Marketingu


Narzędzia Content Marketingu

Publikacja: 6 listopada, 2018| Aktualizacja: 25 maja 2021

pozycjonowanie stron a content marketing narzędzia
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Obecnie promowanie witryn i projektów internetowych obejmuje nie tylko pozycjonowanie stron, ale również content marketing, który staje się coraz bardziej powszechny. Aby zwiększyć jego skuteczność, warto skorzystać z pomocnych narzędzi, które opisujemy poniżej.

Canva, Visme

Content marketing polega na tworzeniu, udostępnianiu i promowaniu treści, dlatego dużą rolę odgrywają w nim grafiki. Nie każdy potrafi jednak sprawnie poruszać się w Photoshopie czy Corelu, a poza tym są to drogie programy, za które trzeba dużo zapłacić. Na szczęście w Internecie można znaleźć darmowe, znacznie prostsze w obsłudze narzędzia pozwalające na intuicyjne tworzenie wysokojakościowych grafik. Chodzi o aplikacje Canva i Visme, które mimo swojej prostoty umożliwiają uzyskanie naprawdę profesjonalnych efektów w krótkim czasie. Za ich pomocą przygotujesz infografiki, kolaże, okładki i wiele, wiele więcej.

Piktochart, Infogr.am

2 popularne i darmowe (w ograniczonej wersji) narzędzia do tworzenia infografik – czytelnych i atrakcyjnych wizualizacji, które są jednym z elementów działań content marketingowych. Dzięki nim z powodzeniem zwiększysz atrakcyjność swoich treści.

Feedly, Pocket

Jedne z najpopularniejszych i bez wątpienia najlepszych agregatorów treści – narzędzi, które w jednym miejscu zbierają interesujące Cię treści z różnych stron internetowych. W efekcie nie musisz wchodzić na każdą witrynę z osobna, ponieważ Feedly i Pocket pobierają dla Ciebie artykuły i newsy umieszczone na obserwowanych przez Ciebie stronach. Agregatory treści to znakomite narzędzia do wyszukiwania inspiracji przy tworzeniu tekstów.

Evernote, Google Keep

Evernote i Google Keep to proste w obsłudze, ale kryjące wiele możliwości notatniki, dzięki którym szybko zapiszesz pomysły pojawiające się w Twojej głowie, np. ciekawe tematy dla nowych artykułów. Oba narzędzia są wieloplatformowe, więc możesz z nich korzystać z dowolnego urządzenia.

Banki zdjęć (stocki)

Warstwa merytoryczna tworzonych i udostępnianych przez Ciebie treści jest bardzo ważna, ale bez oprawy graficznej, na którą składają się zdjęcia, trudno o przyciągnięcie użytkowników i zrobienie dobrego wrażenia. Na szczęście nie trzeba samemu wykonywać fotografii, gdyż w Internecie funkcjonuje wiele stron pełniących rolę banków zdjęć. Chodzi o tzw. stocki, które są dostępne zarówno w darmowych, bardziej okrojonych wersjach, jak i w płatnych odsłonach oferujących znacznie więcej fotografii.

Serwisy społecznościowe

Gdzie promować treści, jeśli nie w mediach społecznościowych? Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Linkedin czy Google Plus to doskonałe miejsca w Sieci do rozpowszechniania artykułów, infografik, prezentacji multimedialnych czy innych treści tworzonych w ramach content marketingu.

Google Trends

Nie masz pomysłu na artykuł? Nie wiesz, o czym pisać i jakie tematy są na topie? W takim razie skorzystaj z darmowego narzędzia Google Trends i sprawdź, jakie zagadnienia zyskują na popularności i o czym warto pisać.

Prezi, Slideshare

Tworzenie prezentacji multimedialnych to ważny element strategii content marketingowej. Żeby z niej skorzystać, nie trzeba płacić kroci za pakiet Microsoft Office obejmujący aplikację PowerPoint, ponieważ podobne efekty można całkowicie za darmo osiągnąć przy użyciu darmowych narzędzi Prezi i Slideshare, które działają online.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *