Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Content Marketing / Content marketing plan i jego znaczenie w SEO


Content marketing plan i jego znaczenie w SEO



13 maja 2022 (Zaktualizowano: 1 września 2022) 6-8 min. czytania

Content bez wątpienia jest obecnie bardzo ważnym elementem strategii pozycjonowania stron internetowych. Wynika to z faktu, że algorytmy wyszukiwarek, a także sami użytkownicy, cenią sobie treści wysokiej jakości, takie które faktycznie coś wnoszą do ich życia, rozwiązują ich problemy itp. Jednak prowadząc kampanie z zakresu content marketingu, tak jak w przypadku innych działań marketingowych, warto opracować odpowiednią strategię działania, plan który znacząco pomoże osiągnąć sukces konkretnej kampanii. Warto zatem przyjrzeć się dokładniej temu, czym jest content plan.

Czym jest content marketing plan?

Content plan można rozumieć na wiele sposobów, jednak najczęściej będzie się mówiło o nim w kontekście taktyki, która dotyczy publikacji różnych treści pod kątem formy, tematu, miejsca występowania itp. Można go określić jako szczegółowy harmonogram publikacji, który zawiera najbardziej istotne informacje dotyczące konkretnej kampanii z zakresu content marketingu.

Treści zawarte w content planie mogą być zarówno przeznaczone na stronę internetową, jak i media społecznościowe, platformy streamingowe itp. Content obejmuje swoim znaczeniem zarówno słowo pisane, jak i materiały audialne, audiowizualne, grafikę itp. Content plan określać będzie także ilość publikacji oraz ich terminy itp. To wszystko powoduje, że będzie on często łączony z ogólną strategią content marketingu danej firmy, jednak należy zaznaczyć, że nie są to tożsame ze sobą pojęcia.



Content plan w służbie SEO?

Nie powinien nikogo zdziwić fakt, że tak przedstawiony content plan jest po prostu korzystnym rozwiązaniem z punktu widzenia pozycjonowania stron internetowych. Pozwala to nie tylko uporządkować pracę copywriterów oraz całego zespołu content marketingowego, ale także pozwoli zachować wiedzę na temat określonych tematów publikacji, a sam content będzie systematycznie rozszerzany w ramach strony internetowej, co Google szczególnie docenia.

Regularne publikacje na stronie internetowej, jeśli będą trwały przez dłuższy czas, treści będą odpowiedniej jakości i prawidłowo dostosowane na potrzeby wyszukiwarek, sprawią że Google doceni wysiłek danej witryny i ocena algorytmu będzie bardziej korzystna. Należy pamiętać, że algorytm ocenia m.in. świeżość informacji, zatem im świeższy artykuł, tym może mieć większe szanse na znalezienie się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Content plan jest zatem dobrym rozwiązaniem, także z punktu widzenia SEO.

Jak stworzyć własny content plan?

Stworzenie własnego content planu może być bardzo dobrym rozwiązaniem, a jeśli posiada się w planach inwestowanie w content na własnej stronie internetowej, warto opracować ze szczegółami strategię jego rozszerzenia, aby zmaksymalizować efekty kampanii content marketingowej. Jak zatem rozpocząć tworzenie własnego content planu i o czym należy pamiętać?

Najpierw strategia, później content plan

Należy pamiętać, że content plan dotyczy w dużej mierze samych publikacji, nie zaś kampanii content marketingowej w ogóle. Treści są oczywiście jej bardzo ważną, o ile nie najważniejszą częścią – jednak nie jest to de facto strategia sama w sobie. Content plan powinien być oparty o strategię marketingową, ponieważ w ten sposób będzie mógł spełniać jej założenia, a także maksymalizować efektywność podejmowanych działań.

Przeczytaj również  Jak promować treści w internecie?

Określenie podstawowych wartości

Content plan powinien być zbudowany na podstawie określonych zmiennych, które będą w największym stopniu determinowały także styl samych publikacji, rodzaj narracji, sposób wypowiedzi, wykorzystywanie różnego rodzaju zwrotów itp. Należy także pamiętać o podstawowych wartościach, które są z daną firmą od samego początku. Zatem content plan powinien być stworzony w oparciu o takie zmienne jak:

  • Podstawowa grupa docelowa firmy,
  • Branża, model biznesowy, a także sektor rynku itp.,
  • Wizerunek i dotychczasowa komunikacja marketingowa firmy.

Określenie narzędzi oraz wytycznych content planu

Gdy już posiada się ogólny pogląd na sytuację danej firmy, posiada się strategię, zna się grupę docelową itp. – można przystąpić do określenia m.in. tego jakie narzędzia będą przydatne podczas prac – najlepiej określić to jak najszybciej, aby w trakcie trwania kampanii nie szukać i pochopnie nie zmieniać swoich wyborów. Następnie warto także przygotować listę pomysłów z tematami, w oparciu o które będą tworzone publikacje.

W tym celu warto wykonać tzw. keyword research, rozeznać się np. w najczęściej zadawanych pytaniach od klientów, warto także przeanalizować działania konkurencji, obserwować media społecznościowe itp. To wszystko pozwoli stworzyć kompletny content plan, który będzie towarzyszył zespołowi content marketingowemu przez cały czas trwania kampanii, a także będzie dobrym punktem odniesienia do analizowania już zrealizowanych publikacji, porównywania ich statystyk itp.

Podsumowanie

Content plan to w gruncie rzeczy szczegółowy harmonogram publikacji, który zawiera wiele szczegółowych danych odnośnie konkretnej kampanii content marketingowej, jest oparty o strategię marketingową i realizuje cele biznesowe przedsiębiorstwa. Przygotowany w oparciu o odpowiednie dane, może realnie wspomóc przeprowadzenie całej kampanii, a ponadto będzie wspierał pozycjonowanie strony internetowej.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Content marketing plan i jego znaczenie w SEO [Co Zawiera]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.