VD » Blog » Marketing - Social Media » Rozbudowywanie sieci kontaktów na LinkedIn

Rozbudowywanie sieci kontaktów na LinkedIn

17 czerwca 2021 (aktualizacja: 17 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Porady na temat budowania sieci kontaktów LinkedIn
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn to portal społecznościowy, którego głównym celem jest zdobywanie i pielęgnowanie nowych kontaktów biznesowych. Ta platforma zrzesza ludzi z całego świata i ma już założonych ponad 600 mln. profilów użytkowników. To idealne miejsce na poszukiwanie nowej pracy, zdobycie informacji o przyszłym pracodawcy i możliwość poznania ciekawych ludzi. Zobaczymy zatem, w jaki sposób możemy wykorzystać portal LinkedIn i w jaki sposób zwiększyć ilość kontaktów?

Określenie celu

Po założeniu konta użytkownika w serwisie LinkedIn warto zastanowić się, jaki jest nasz cel, tzn. na jakich kontaktach biznesowych nam zależy? Może jesteśmy właścicielem przedsiębiorstwa i poprzez serwis społecznościowych pragniemy dotrzeć do nowych, ciekawych osób interesujących się danym tematem i zaoferować im pracę lub zawrzeć znajomość z osobami zajmującymi się rekrutacją albo chcemy propagować treści i szukamy nowych subskrybentów naszej strony lub bloga, leadów B2B lub interesujących zleceń? Musimy odpowiedzieć na te pytania i zacząć działać.

Sposoby na zbudowanie sieci kontaktów

Warto odpowiednio dostosować swoje zapytanie w wyszukiwarce, żeby otrzymać oczekiwane przez nas wyniki np. wpiszmy miejscowość, obecnie wykonywane zajęcie, miejsce pracy, dziedzinę gospodarki itd. Innym sposobem na zwiększenie ilości kontaktów jest przeglądanie listy osób, które możesz znać. Ważne, żeby od razu nie zapraszać danej osoby poprzez opcję nawiąż kontakt, tylko przygotować indywidualne zaproszenie poprzez profil konkretnego użytkownika i dopiero wtedy e wysłać. Takie działanie umożliwi pokazanie się osobnej informacji, która pozwala na dodanie dodatkowej, napisanej przez nas wiadomości z prośbą o zaakceptowanie zaproszenia. Możemy wspomnieć, że już wcześniej się widzieliśmy np. na konferencji lub wysłać mail powitalny.

Innym sposobem na zdobycie nowych znajomych jest dołączenie do wybranych grup i branie aktywnego udziału np. w dyskusjach, komentarzach itd. Jeśli czujemy się na siłach możemy utworzyć swoją grupę. W tym serwisie społecznościowym niezmiernie ważna jest sumienność, trzeba każdego dnia wchodzić na konto, sprawdzać wiadomości, wrzucać ciekawe informacje na profilu itd. Musimy być aktywni i zachęcać innych do śledzenia naszego profilu. Warto przeobrazić nasze konto w rzetelny poradnik branżowy. Dobrze jest wykorzystywać LinkedIn, jak pozostałe serwisy społecznościowe typu Facebook. Zadbajmy, żeby umieszczane przez nas informacje były merytoryczne, związane z naszą działalnością, ciekawe, mogą zawierać wezwania do działania, ale przede wszystkim powinny być przydatne odbiorcom.

Tak, jak wspomniałam wcześniej musimy być aktywni. Warto czytać i udostępniać informacje zamieszczane przez innych użytkowników, a także komentować i reagować na ciekawe artykuły. Tego typu zachowania zwiększają naszą szansę na wzrost rozpoznawalności. Jeśli nasze nazwisko często się pojawia przy artykułach związanych z daną branżą, ktoś może uznać nas za eksperta i chcieć zawrzeć z nami znajomość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *