Pozycjonowanie oraz Google Ads gabinetu dentystycznego

czwartek, 29 kwietnia, 2021 - Marketing - Pozycjonowanie / SEO

Aktualizacja: 12 maja 2021

Jeśli masz gabinet stomatologiczny to wiesz, że konkurencja w tej branży jest bardzo duża. W każdej miejscowości zarówno dużej, jak i w małej możemy bez problemu znaleźć dentystę. Wiadomo, że w mniejszej miejscowości każdy każdego zna i bardzo łatwo na zasadzie poleceń zdobyć klientów. W dużym mieście sama reputacja nie wystarczy, bo konkurencja jest ogromna. Sprawdź, jak w prosty i szybki sposób zareklamować swój gabinet w internecie.

Jedną z form reklamy, na którą warto się zdecydować jest pozycjonowanie lokalnych słów kluczowych. Warto zrobić podział na miasto np. stomatolog Poznań, gabinet stomatologiczny Poznań i dzielnice np. stomatolog Poznań Jeżyce, stomatolog Poznań Stare Miasto, gabinet stomatologiczny Poznań Jeżyce. Możemy też sprecyzować nasze usługi np. stomatolog dziecięcy Poznań, protetyka stomatologiczna Poznań, implanty zębów Poznań.

Koniecznie trzeba założyć wizytówkę Google Moja Firma, żeby wyświetlać się na rynku lokalnym. Wiele osób korzysta z tej formy reklamy, bo profil w Google Maps umożliwia użytkownikom szybkie sprawdzenie na mapie, gdzie znajduje się dana firma. Posiadanie takiego profilu wpływa pozytywnie na pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania. Warto zatem poświęcić chwilę i dodać wszystkie niezbędne informacje wstawić ładne zdjęcia i opis działalności.

Pozycjonowanie strony gabinetu stomatologicznego niczym nie różni się od promowani innych stron w Google. Roboty wyszukiwarek, tak jak na innych stronach szczególną uwagę zwracają na unikalne i wartościowe treści. Przygotowując opisy i artykuły trzeba umieścić w nich słowa kluczowe i frazy z długiego ogona. Po pierwsze ułatwi to osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach organicznych. Po drugie warto mieć rzetelne i pomocne informację dla swoich pacjentów. Dobrym zabiegiem będzie też stworzenie bloga i pisanie na niego regularnie artykułów.

Jeśli mamy taką możliwość możemy cyklicznie przygotowywać krótkie filmy poradnikowe np. jak prawidłowo czyścić zęby, jak wygląda wybielanie zębów, jak wygląda pierwsza wizyta dziecka u stomatologa itd. Takie treści budują relację z internautami i są świetną reklamą naszego gabinetu. Filmy możemy umieścić na naszej stronie, na YouTube i w social mediach. Dzięki temu zwiększymy zasięg i ilość wyświetleń filmiku.

Warto umieścić na stronie cennik usług, żeby nasi klienci wiedzieli ile przeznaczyć na wizytę. Napiszmy, czy jest możliwość płatności kartą albo w ratach za drogie zabiegi stomatologiczne. Tutaj warto informować o wszelkich zmianach w cenniku, promocjach i wydarzeniach specjalnych. Możemy udostępnić na stronie kalendarz, żeby nasi pacjenci mogli sprawdzić na kiedy są wolne terminy. Terminarz można to połączyć z zewnętrznym serwisem branżowym np. znanylekarz.pl. Warto oprócz danych firmowych umieścić na stronie formularz kontaktowy, bo część osób preferuje taki sposób komunikacji.

Wstawmy na stronie i w social mediach referencje od naszych pacjentów. Wiele osób sprawdza opinie i to one decydują, który gabinet wybiorą. Warto zadbać o dobre rekomendacje w wizytówce Google Moja Firma, warto poprosić naszych stałych pacjentów o napisanie kilku zdań o usługach. Jeśli ktoś napisze negatywny komentarz postarajmy się na niego odpowiedzieć.



Możliwość komentowania została wyłączona.