VD » Blog » Marketing - Optymalizacja Witryny » W jaki sposób pisać artykuły sponsorowane? Wykorzystanie w SEO

W jaki sposób pisać artykuły sponsorowane? Wykorzystanie w SEO

15 czerwca 2021 (aktualizacja: 15 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Jak zacząć pisać artykuły sponsorowane ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Ciekawy i wyróżniający się na tle innych treści artykuł sponsorowany to idealny sposób dotarcia do potencjalnego klienta. Mamy możliwość zainteresować odbiorcę naszymi produktami i usługami. W związku z tym, że wiele firm stosuje taki rodzaj promocji, a użytkownicy są co chwilę bombardowani rożnymi treściami i niechcianymi reklamami, zwracają ogromną uwagę na wyszukiwanie wyłącznie wartościowych i przydatnych dla nich treści. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób stworzyć dobrze przygotowany artykuł sponsorowany, żeby zainteresował wybraną grupę docelową. Z reguły tworząc artykuł sponsorowany wykorzystuje się formy wypowiedzi typu: tekst poradnikowy, informujący, nauczający lub wywiad.

Czemu warto tworzyć artykuły sponsorowane?

Pisanie i publikowanie artykułów sponsorowanych to szansa na dotarcie do nowej grupy odbiorców. Jako przedsiębiorca na pewno wiesz, że nie można polegać tylko na obecnych klientach, jeśli firm ma się rozwijać trzeba popracować nad rozpoznawalnością brandu i zwiększyć ruch na stronie internetowej. Pisząc artykuł reklamowy oprócz promowania samych produktów i usług skupiamy się również na przygotowywaniu linków zewnętrznych , które mają wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce Google. Napisanie interesującego artykułu może skutkować udostępnianiem go przez czytelników innym odbiorcom, dzięki czemu treści trafiają do nowej grupy docelowej, a ruch w witrynie się powiększy.

W jaki sposób napisać artykuł sponsorowany?

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. W zależności od grupy odbiorców do jakiej chcemy dotrzeć, jakiego typu produktów i usług dotyczy tekst może się różnić pewnymi elementami. Istotne jest to, żeby porządnie się zastanowić jeszcze przed przystąpieniem do pracy, jakie informację chcę przekazać, jaki cel chcemy uzyskać i jaka jest nasza grupa odbiorców. Zapraszam do przeczytania naszych sugestii odnośnie tworzenia artykułów sponsorowanych.

Skup się na odbiorcy

Tworząc treści trzeba pamiętać, dla kogo je piszemy. Musimy wiedzieć, czy to tekst dla dzieci, dla osób młodych, a może ludzi w podeszłym wieku. W zależności od tego wykorzystamy inny styl wypowiedzi i zastosujemy potoczne lub bardziej tradycyjne wyrazy. Ważne jest również to, czy to tekst typowo poradnikowy czy specjalistyczny, w każdym z nim zastosujemy inne słownictwo. Pisząc do osób, które nie znają się na temacie trzeba wybierać wyrazy zrozumiałe, wszystko musi być jasne, żeby nie zniechęcić odbiorców. Jeżeli to tekst ekspercki, to należy zastosować terminologię specjalistyczną. Dostosuj również styl wypowiedzi do samego portalu, bo jeśli ma się on znaleźć np. w serwisie religijnym to treści i słownictwo będą miały ogromne znaczenie.

Błędy ortograficzne i językowe

Niedopuszczalne są błędy ortograficzne szczególnie, że wystarczy automatycznie sprawdzić pisownię przez opublikowaniem artykułu. Tak samo ma się sytuacja z błędami stylistycznymi, treści muszą tworzyć logiczną całość i powinno się je wygodnie czytać.

Interesująca historia, ciekawe informacje

Niezależnie od tematu, na jaki będziemy tworzyć, konieczne jest zaciekawienie odbiorcy. Nasz tekst nie powinien być kopią treści, które można znaleźć na stronach konkurencji. Artykuł sponsorowany, to szansa na stworzenie reklamy natywnej, której celem jest przede wszystkim przydatność treści, a nie nachalny przekaz marketingowy. Warto opisać ciekawe historie, np. ciekawostki z życia firmy, informacje o marce, produktach itd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *