Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - Narzędzia dla firm / Narzędzia dla Webmasterów Google – wpływ na pozycjonowanie


Narzędzia dla Webmasterów Google – wpływ na pozycjonowanie



31 sierpnia 2017 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Narzędzia dla Webmasterów Google (Google Webmasters Tools / Search Console) to aplikacje mające na celu wsparcie właścicieli stron w odpowiedniej optymalizacji witryny. Dzięki nim jesteśmy w stanie zidentyfikować problemy na portalu, wprowadzić poprawki i pomóc wyszukiwarce lepiej indeksować treść witryny. W dzisiejszym artykule przybliżymy temat Narzędzi dla Webmasterów Google – jak działają i w jaki sposób z nich korzystać aby zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google?

Jak działają Narzędzia dla Webmasterów Google?


Głównymi zadaniami Google Webmaster Tools są:

  • Informowanie właścicieli (lub osób zajmujących się stroną) witryn o potencjalnych problemach i zagrożeniach
  • Wyświetlanie statystyk dotyczących wejść na stronę poprzez wyszukiwanie w Google
  • Podpowiedzi dotyczące zmian, które mogą poprawić pozycjonowanie strony

Dodawanie witryny do Narzędzi dla Webmasterów Google


Korzystanie z Narzędzi dla Webmasterów Google jest darmowe, jedynym warunkiem jest posiadanie konta Google oraz dokonanie weryfikacji strony internetowej. Po dodaniu witryny zostaniemy poproszeni o weryfikację poprzez jedną z poniższych metod:

Przeczytaj również  Co jest heatmapa w strategii SEO? [Mapa Cieplna]

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Pobranie pliki HTML oraz umieszczenie go na serwerze, w głównym katalogu strony
  • Umieszczenie podanego przez Google skryptu w kodzie strony

Komunikaty Google Webmasters Tools / Search Console


„Wiadomości dla witryny” to sekcja, w której wyświetlają się najistotniejsze problemy związane z naszą witryną. Oto komunikaty, które zobaczymy w narzędziach Google najczęściej:

  • Powiadomienie o usunięciu treści z wyszukiwarki – Czasami wyszukiwarka Google jest proszona przez użytkowników o usunięcie treści z wyników wyszukiwania, na przykład ze względu na dane osobowe (Europejskie prawo nakazuje Google usuwanie takich danych na prośbę osoby zainteresowanej). Taki komunikat to informacja, że coś podobnego wydarzyło się na naszej stronie.
  • Googlebot nie może uzyskać dostępu do Twojej witryny – taka informacja najprawdopodobniej świadczy o problemie z domeną lub serwerem.
  • Witryna jest zainfekowana złośliwym oprogramowaniem – Taka informacja jest dość klarownym przekazem, na naszym serwerze znajduje się złośliwe oprogramowanie. Nawet jeżeli nie ma to widocznego wpływu na naszą stronę, warto zająć się takim problemem, gdyż Google obniża ranking zainfekowanych witryn.
Przeczytaj również  Sklep Shoper - Pozycjonowanie i optymalizacja [Wskazówki]

Sugestie pod kątem SEO

Narzędzia Webmasterów Google podaje także podpowiedzi dotyczące lepszej optymalizacji witryny pod kątem SEO i pozycjonowanie strony. Lista wykrytych błędów i sugestii znajdziemy w zakładce Wygląd w wyszukiwarce -> Udoskonalenia HTML. Znajdziemy tutaj między innymi informacje o:

  • Stronach, na których powtarzają się meta opisy
  • Stronach, na których meta opisy są zbyt długie lub zbyt krótkie
  • Stronach, na których tagi meta title są zbyt krótkie, zbyt długie, powtarzają się lub nie ma ich w ogóle

Statystyki związane z ruchem na stronie

Narzędzia Webmasterów Google dają też możliwość sprawdzenia jakich słów kluczowych szukały osoby, które trafiły na naszą witrynę, liczbę wyświetleń strony oraz skąd pochodzi ruch na stronie – źródła linków odsyłających.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Narzędzia dla Webmasterów Google [Poradnik]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *