Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Co to jest marketing internetowy?


Co to jest marketing internetowy?



20 maja 2018 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Jeśli chcesz odnieść sukces w Internecie i zapewnić sobie dużą liczbę użytkowników odwiedzających Twoją stronę, nie masz innego wyjścia jak skorzystanie z marketingu internetowego. Dowiedz się, czym on jest i na czym polega.

Definicja marketingu internetowego

Zacznijmy od definicji samego marketingu, od której wypadałoby wyjść. Otóż marketingiem określa się działania zorientowane na oferowanie oraz promowanie produktów i usług. Dodając do tej definicji przymiotnik „internetowy”, łatwo dojść do wniosku, że marketingiem internetowym nazywa się promowanie oraz oferowanie produktów i usług w Sieci. Tak jak w tradycyjnym marketingu, tak i w jego internetowej odmianie celem jest pozyskanie jak największej liczby klientów, odbiorców czy użytkowników, którzy wykonają na stronie określone działania, np. kupią produkt, złożą zapytanie ofertowe, pobiorą materiały.

Co ważne, marketing internetowy nie ogranicza się wyłącznie do samej sprzedaży i promowania produktów bądź usług, choć to jest oczywiście celem w przypadku strony o komercyjnym charakterze. Poza tym obejmuje on innego rodzaju działania, jak np. analizę ruchu w obrębie witryny, komunikację z odbiorcami czy tworzenie strategii dotyczących różnych obszarów działalności strony.

Przeczytaj również  Model Direct to Consumer - D2C

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Formy marketingu internetowego – e-marketing

Poznaj najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane formy marketingu internetowego, którymi powinieneś się zainteresować, jeśli chcesz osiągnąć sukces w Sieci.

  • Pozycjonowanie stron – wielokierunkowe działania, które dążą do maksymalnego podwyższenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe.
  • Linki sponsorowane – kampanie Google Ads (dawnie AdWords) i inne systemy linków sponsorowanych, tak jak pozycjonowanie stron, pozwalają na pozyskanie odbiorców z poziomu wyszukiwarki internetowej. Różnica polega na tym, że w przypadku linków sponsorowanych wystarczy zapłacić za miejsce reklamowe w wynikach wyszukiwania i skonfigurować kampanię, podczas gdy pozycjonowanie stron jest znacznie bardziej skomplikowane.
  • Mailing – popularna forma marketingu internetowego, która bazuje na wiadomościach e-mail w celu komunikowania się z odbiorcami.
  • Content marketing – tworzenie i udostępnianie wartościowej i interesującej dla użytkowników treści, która poprawia wizerunek i korzystnie wpływa na pozycjonowanie stron.
  • Influencer marketing – nowoczesna forma marketingu internetowego, która wykorzystuje popularne w Internecie osoby do promocji usług i produktów.
  • Marketing wirusowy – rodzaj marketingu internetowego zorientowany na wzbudzenie naturalnego zainteresowania daną marką, produktem czy usługą, tak aby użytkownicy sami na ich temat dyskutowali.
Przeczytaj również  Jakie są rodzaje reklam?

To tylko kilka przykładów najpopularniejszych form marketingu w Internecie, których w rzeczywistości jest znacznie więcej. Oczywiście nie trzeba wykorzystywać wszystkich jednocześnie – przed podjęciem jakichkolwiek działań promocyjnych w Sieci przeanalizuj, które formy marketingu będą najlepsze i najefektywniejsze w Twoim przypadku.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest marketing internetowy? [Online] e-marketing"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *