VD » Blog » Marketing - Pozycjonowanie / SEO » Jak pozycjonować sklep internetowy na Shopify?

Jak pozycjonować sklep internetowy na Shopify?

14 czerwca 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Sposoby na skuteczne pozycjonowanie Shopify
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Bez pozycjonowania strony nie jesteśmy w stanie przebić się w gąszczu innych firm w organicznych wynikach wyszukiwania i zostać zauważonym przez potencjalnych klientów. To wpływa na ruch w witrynie, konwersje i ostateczne na zyski firmy. Promowanie sklepu opartego na Shopify oraz jego rzetelna optymalizacja jest więc koniecznością. Sprawdźmy zatem czy charakteryzują się sklepy założone na na platformie Shopify i jak je skutecznie pozycjonować?

Czym jest platforma Shopify?

Shopify to wywodząca się z Kanady platforma e-commerce, która oferuje swoje usługi na całym świecie. Firma zajmuje się handlem elektronicznych oraz oferuje bardzo popularną platformę dla sklepów internetowych. Właściciel firmy może wybrać, jak będzie się ostatecznie prezentował sklep www. Mamy do wyboru wiele gotowych szablonów, które w razie potrzeby można bardzo łatwo zmodyfikować, żeby dostosować je do wymagań sklepu. Przykładowo wrzucając na stronę fotografie artykułów od razu będą zoptymalizowane.

Dodatkowe narzędzia

Platforma Shopify proponuje nam ciekawe i funkcjonalne narzędzia do promocji strony, narzędzia do analityki oraz do pozycjonowania. Tego typu programy dostarczą nam danych odnośnie ilości osób wchodzących na stronę, po jakich frazach weszli do sklepu użytkownicy itd. Połączenie witryny opartej na Shopify z narzędziem Google Analytics pomaga kontrolować zachowania osób przebywających na stronie, dzięki czemu mamy szansę dowiedzieć się, jakie mają potrzeby i zwyczaje. Te informacje możemy wykorzystać do optymalizacji strony pod użytkowników i do jej promocji. Poprzez samoczynne tworzenie się sitemap i optymalizacji nagłówków możemy poprawić witrynę pod kątem pozycjonowania.

SEO i optymalizacja dla Shopify

Programiści Shopify przygotowali platformę w taki sposób, żeby można było ją w prosty sposób przygotować pod pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania. Mamy do dyspozycji ciekawe dodatki, które nam w tym pomogą np. SEO Optimizer, SEO Content Blocks, All-in-one SEO i Sitemap & NoIndex Manager. Oprócz skorzystania z tego typu wtyczek samodzielnie musimy wybrać właściwe frazy do pozycjonowania. Pozycjonowanie ogólnych fraz jest bardzo trudne i czasochłonne, a ostatnie możemy trafić do klient, który nie będzie do końca zainteresowany naszymi produktami. Przykładowo pozycjonując ogólną frazę „spodnie” możemy trafić na klienta, który szukał ubrania dla dziecka, a w naszym asortymencie są jedynie produkty dla dorosłych. Lepiej zatem wybrać frazy typu long tail i promować słowa kluczowe typu „krótkie spodenki damskie rozmiar 38” „długie spodnie damskie czerwone” itd. Pozycjonowanie tego typu fraz zapewni nam dotarcie do odbiorców, którzy faktycznie są zainteresowani naszymi usługami. Ponadto musimy zadbać o szybkie ładowanie się witryny, dostosowanie jej do urządzeń mobilnych oraz o zdobywanie mocnych linków zewnętrznych w celu wzmocnienia domeny. Nie wolno nam zapominać o tworzeniu unikalnych i wartościowych treści na stronie, bo Google zwraca na to szczególną uwagę. Musimy na bieżąco tworzyć ciekawe artykuły, wstawiać porady, instrukcje, zadbajmy o właściwe opisy produktów, a może rozważmy pisanie bloga tematycznego? To wszystko zaprocentuje i nasza strona pojawi się za jakiś czas wysoko w wyszukiwarce Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *