Jak sprawdzać statystyki strony internetowej? - Google Analytics - VD

Narzędzia Webmasterów Google - Podstawy Pozycjonowania
Google Analytics a pozycjonowanie stron

Skuteczne pozycjonowanie stron to proces długotrwały, rozłożony w czasie, który wymaga zarówno planowania, jak i podejmowania działań na bieżąco. Nieodzowna w tym celu jest analiza statystyk witryny, najlepiej przy użyciu narzędzia Google Analytics.

Dlaczego warto sprawdzać statystyki?

Statystyki dotyczące strony internetowej dają dostęp do licznych informacji na temat odwiedzających ją użytkowników i ich zachowania. Dzięki nim dowiadujesz się, ile osób dziennie odwiedza Twoją stroną, jak dużo czasu na niej spędzają, w jakich godzinach najchętniej na nią zaglądają i wiele, wiele więcej. Dlaczego wiedza na ten temat jest tak istotna? Ponieważ stanowi najwartościowsze źródło wiedzy odnośnie do realizacji celów, z myślą o których powstała strona.

Statystyki witryny są bardzo ważne ze względu na pozycjonowanie stron. Na ich podstawie można zweryfikować przyjętą strategię, sprawdzić określone rozwiązania, porównać oczekiwania na temat odpowiedzialności w różnych przedziałach czasowych, wykrywać mocne i słabe strony witryny czy podejmować działania mające na cel wzmocnienie tych pierwszych i wyeliminowanie drugich. Nieanalizowanie statystyk strony WWW jest jak błądzenie po omacku i pośrednio wiąże się z ryzykiem gorszego zwrotu z inwestycji oraz obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego każdy, kto poważnie myśli o swojej stronie internetowej, powinien regularnie korzystać z najlepszego narzędzia do sprawdzania i analizy statystyk, jakim jest Google Analytics.

Google Analytics w służbie Twojej stronie WWW

Google Analytics to wciąż rozwijane narzędzie, za pośrednictwem którego dowiesz się dosłownie wszystkiego na temat użytkowników i ich zachowania na Twojej stronie internetowej. Poznasz nie tylko liczbę, ale również narodowość, wiek, płeć, a nawet zainteresowania odbiorców Twoich treści. Dowiesz się też, z jakich urządzeń i systemów operacyjnych korzystają i skąd przychodzą na Twoją stronę. To bardzo cenne informacje, które możesz wykorzystać do jeszcze lepszego dostosowania witryny do potrzeb i wymagań osób, które ją odwiedzają.

Funkcje Google Analytics bynajmniej nie ograniczają do podawania suchych danych. Oprócz analizy wielu informacji narzędzie to pozwala mierzyć konwersje i tworzyć różnego rodzaju eksperymenty, które umożliwiają wyciągnięcie daleko idących wniosków na temat funkcjonowania strony i jej użytkowników. Choć początkowo Google Analytics może się wydawać trudne w obsłudze, po krótkim wdrożeniu i przetestowaniu poszczególnych opcji oraz modułów nie powinno być problemów z nawigacją ani efektywnym wykorzystaniem tego narzędzia. W praktyce jest ono niezbędne w pozycjonowaniu stron internetowych, choć oczywiście nie jedyne i nie należy się ograniczać wyłącznie do niego, ale to osobny temat.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *