Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Podejmowanie współpracy z influencerem – zasady


Podejmowanie współpracy z influencerem – zasady



18 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

W ostatnich latach influencer marketing zyskuje na popularności. Nie od dziś wiadomo, że proponowanie produktów i usług przez osoby rozpoznawalne przynosi korzyści. Tego typu współpraca wpływa na rozpoznawalność twojej firmy lub brandu. Wystarczy, że influencer poleci nasze usługi na swoim blogu, wspomni o nas na swoim profilu w social mediach lub będzie korzystał z naszych produktów np. nosił ubrania z naszym logo i już zwiększy się świadomość naszej marki. Użytkownicy bardzo chętnie korzystają z polecanych artykułów lub usług. Warto przed nawiązaniem współpracy wybrać odpowiednią osobę, do reklamy naszych usług. To ważne, żeby przykładowo nie wybrać do reklamy siłowni osoby, która obecnie kojarzy się z niezdrowym stylem życia lub promowania sklepu z artykułami dla dzieci deklarowanego kawalera, który nawet nie jest w stałym związku itd. Taka forma reklamy nie będzie wiarygodna i na pewno nie przyniesie oczekiwanego efektu. Jeśli nasz wybór będzie nietrafiony, to nie zauważmy wzrostu odwiedzin na stronie i tylko stracimy pieniądze.

O czym należy pamiętać przed rozpoczęciem współpracy?

1. Umowa

Przede wszystkim kluczowa jest umowa, musimy wszystkie nasze ustalenia zapisać, żeby mieć zabezpieczenie. Umowa jest ważna dla obu stron, bo możemy egzekwować od influencera wykonanie wszystkich działań reklamowym, na jakie się umówiliśmy, a on ma na piśmie informację co dokładnie ma zrobić (jaki jest plan działania), żeby otrzymać ustaloną sumę pieniędzy. W umowie należy zawrzeć czas na jaki decydujemy się na współpracę, czy to jednorazowa akcja, czy umowa na określony czas. Trzeba zaznaczyć, czy wypłata jest w ratach bądź będzie jednorazowa, kiedy mamy zrobić przelew (przed czy po wykonaniu zlecenia) na jaki nr konta itd. Wszystkie ważne kwestie muszą się znaleźć w umowie.

2. Zapis o poufności

Informacja o poufności współpracy i warunkach wynagrodzenia oraz nieujawnianie planu działania jest niezwykle istotną kwestią. Wszystkie ustalenia powinny być tajne i nie mogą zostać ujawnione, dlatego warto je wpisać w umowie i dodatkowo zabezpieczyć ustaloną przez obie strony karą umowną. Jeśli będziemy chcieli za jakiś czas zatrudnić innego influencera, to w sytuacji gdy będzie znać wcześniej proponowane przez nas stawki, może zażądać wyższej kwoty.

Przeczytaj również  Jak zainteresować publikacjami na LinkedIn?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

3. Weryfikacja influencera

Przed nawiązaniem współpracy koniecznie przeczytaj dostępne informacje o osobie, którą chcesz zatrudnić. Sprawdź, w jakim tonie wypowiada się dana osoba, czy nie jest związana z jakąś aferą, ugrupowaniem, z którym się nie utożsamiasz itd. To ważne, bo będzie miało wpływ na wizerunek firmy lub naszego brandu. Skontroluj, czy taka osoba ma faktycznie duże grono odbiorców, może to zasługa oszustwa i doszło do kupienia followersów. Naszym celem jest przeprowadzenie skutecznej reklamy i tego typu informację są bardzo ważne.

4. Efekty współpracy

Może się zdarzyć, że mimo znacznej popularności danego influencerea nie zauważysz zwiększonego ruchu na stronie, ani poprawy wyników sprzedażowych. Musisz się z tym liczyć i nie możesz mieć do nikogo pretensji. To, że ktoś zachwala dany produkt nie jest jednoznaczne z tym, że internauci od razu rzucą się na twoje produkty. Ważne, że marka stała się bardziej rozpoznawalna, co może zaprocentować w przyszłości.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak przygotować zasady współpracy z influencerem?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *