VD » Blog » Marketing » Reklama firmy budowlanej

Reklama firmy budowlanej

5 października 2021 (aktualizacja: 22 października 2021) 6-8 min. czytania
reklama firmy budowlanej
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Promocja firmy budowlanej jest niezwykle istotna, bo na rynku jest wiele podmiotów oferujących podobne usługi. Warto więc stworzyć dobry plan marketingowy i zadbać o ciągłość zleceń. Znaczna część właścicieli małych firm twierdzi, że bazuje na poleceniach i obecność w internecie nie jest im potrzeba. Trzeba jednak zastanowić się, co będzie w sytuacji, gdy ten kanał dotarcia do klientów się wyczerpie? Reklama online jest warunkiem koniecznym, jeśli chcemy rozwijać naszą działalność i mieć zapewnione zyski.

Strona internetowa

Dla wielu osób posiadanie strony internetowej to rzecz oczywista, niestety nadal istnieją firmy, które w ogóle nie posiadają serwisu internetowego lub jest on przestarzały, niewygodny dla użytkowników. Warto zadbać o nowoczesną i użyteczną stronę, współgrającą z naszym logo i wyróżnić się na tle konkurencji. Obecnie niezwykle istotne jest posiadanie wersji mobilnej strony, bo wiele osób szuka informacji na smartfonach lub tabletach. Witryna musi się szybko ładować, dobrze wyglądać na każdym urządzeniu, trzeba zadbać o dobrą nawigację, musi zawierać najważniejsze informacje np. dane kontaktowe, opis działalności i wykonywanych usług, zdjęcia wykonanych prac, opinie klientów lub listy referencyjne.

Blog firmowy

To świetne narzędzie, które z jednej strony pozytywnie wpływ na widoczność strony w internecie, a z drugiej jest użyteczne dla naszych klientów. Na blogu możemy zamieszczać artykuły branżowe dotyczące ciekawych materiałów budowlanych, nowych metod i technik wykonania lub pochwalić się naszymi realizacjami. Tego typu treści stawiają nas na pozycji eksperta i potencjalni klienci będą chętniej wybierać naszą firmę.

Pozycjonowanie strony

Nie wystarczy mieć ładną i użyteczną stronę firmową, ktoś jeszcze musi ją odwiedzać. Warto zadbać o dobre pozycje w naturalnych wynikach w wyszukiwarce Google. Najlepiej zdecydować się na zatrudnienie profesjonalnej agencji SEO, która pomoże nam na każdym etapie. Przede wszystkim należy wybrać odpowiednie frazy kluczowe z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi, sprawdzić co wpisują internauci w wyszukiwarce, co promuje konkurencji itp. Kolejnym krokiem jest wdrożenie optymalizacji strony z uwzględnieniem m.in. meta tagów, struktury kodu HTML, nagłówków HTML, duplikatów treści, dostępności strony dla robotów sieciowych, linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, atrybutów ALT grafik itp. Następnie trzeba zadbać o pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących i tworzenie unikalnych i wartościowych treści.

Kampania Google Ads

Promowanie usług budowlanych za pomocą kampanii Google Ads jest niezwykle skuteczne, bo nie musimy czekać na efekty. Wystarczy przygotować kampanię marketingową, wpłacić budżet i reklama już się wyświetla osobom, które szukają branżowych fraz w wyszukiwarce. Warto podkreślić, że mimo iż ten rodzaj promocji jest droższy niż pozycjonowanie, to opłaty są naliczane wyłącznie w sytuacji, gdy potencjalny klient kliknie w baner reklamowy i przejdzie na naszą stronę. Docieramy zatem stricte do osób faktycznie zainteresowanych naszą działalnością.

Możliwość komentowania została wyłączona.