Planując wydatki na reklamę zastanawiamy się, ile środków powinniśmy przeznaczyć na budżet w kampanii Google Ads? To trudne pytanie, bo zależy od wielu czynników, ale warto się nad nim poważnie zastanowić. Jeśli chcemy żeby kampania przynosiła zyski trzeba wybrać właściwe frazy i ustalić odpowiednie stawki dzienne za kliknięcie. Mimo, że każdy właściciel strony i sklepu internetowego możemy mieć inny cel kampanii, warto zapoznać się najważniejszymi wytycznymi, żeby odpowiednio zaplanować wydatki.
Spis treści:
Opłaty w kampanii Google Ads
Przede wszystkim sprawdźmy za co Google nalicza opłaty? Samo działanie tego typu promocji opiera się na zasadach aukcji, ten kto da więcej jest wyżej. W zależności od konkurencyjności fraz, czyli ile firm chce się wyświetlać wysoko na dane słowa kluczowe i od promowanej branży cena za słowo może być inna. Google nalicza opłaty tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w baner i przejdzie na naszą stronę. W zależności od frazy ceny za kliknięcie, czyli CPC wahają się od kilku groszy dla niszowych i niekonkurencyjnych fraz do kilkudziesięciu złotych za oblegane i konkurencyjne słowa kluczowe.
Co to jest budżet wspólny i dzienny
W kampanii Google Ads mamy do wyboru ustawienie dwóch możliwości rozliczania. Pierwszy to tzw. budżet wspólny, to z reguły idealny wybór, dla firm które korzystają z kilku kampanii ukierunkowanych na konkretne cele, ale szkoda im czasu na sprawdzanie i optymalizację każdej z osobna. Dzięki algorytmowi Google Ads każda kampania ma dobierane stawki w taki sposób, żeby uzyskać największy zysk. Drugi to tzw. budżet dzienny, to suma którą codziennie przeznaczamy na promocję. Z reguły, gdy dopiero zaczynamy swoją przygodę z Google Ads dobrze jest przeznaczyć na budżet mniejszą kwotę i po analizie skuteczności reklamy powoli zwiększać wpłacane sumy. Może dojść do sytuacji, że dzienny budżet został przekroczony, może to być max. 20%, ale w takiej sytuacji w ciągu miesiąca cała kwota się wyrówna i na koniec miesiąca wydamy tyle ile sobie założyliśmy.
Dobór fraz
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jakie słowa kluczowe będą najlepsze do danej branży. Każdy sklep się od siebie różni, ma inny cel, inny budżet i nie sprzedaje identycznych produktów. Przy wyborze fraz do kampanii warto skorzystać z dedykowanych narzędzi. Przykładem jest Planer słów kluczowych, który umożliwia zweryfikowanie fraz. Dowiemy się, czy słowa kluczowe są wyszukiwane przez użytkowników, jak często są wpisywane i ile kosztuje kliknięcie. Mamy też możliwość stworzyć sztuczną wersję kampanii w celu ustalenia odpowiedniego budżetu i jakich efektów należy się spodziewać. Warto przeprowadzić analizę konkurencji i zobaczyć, na jakie frazy promują się inne firmy z naszej branży.
Optymalizacja kampanii
Dobrze jest regularnie sprawdzać, jaki przebieg ma kampania, ile osób wchodzi na stronie, ile czasu na niej przebywa i czy dochodzi do konwersji. Musimy obserwować trendy, żeby dostosowywać reklamę do potrzeb użytkowników. Kolejną ważną kwestią jest zadbanie o dobry współczynnik konwersji.
Dodaj komentarz