Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Google Ads - Marketing / Koszt Google Ads: Ile kosztuje kampania w Google?


Koszt Google Ads: Ile kosztuje kampania w Google?



8 maja 2021 (Zaktualizowano: 12 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Planując wydatki na reklamę zastanawiamy się, ile środków powinniśmy przeznaczyć na budżet w kampanii Google Ads? To trudne pytanie, bo zależy od wielu czynników, ale warto się nad nim poważnie zastanowić. Jeśli chcemy żeby kampania przynosiła zyski trzeba wybrać właściwe frazy i ustalić odpowiednie stawki dzienne za kliknięcie. Mimo, że każdy właściciel strony i sklepu internetowego możemy mieć inny cel kampanii, warto zapoznać się najważniejszymi wytycznymi, żeby odpowiednio zaplanować wydatki.

Opłaty w kampanii Google Ads

Przede wszystkim sprawdźmy za co Google nalicza opłaty? Samo działanie tego typu promocji opiera się na zasadach aukcji, ten kto da więcej jest wyżej. W zależności od konkurencyjności fraz, czyli ile firm chce się wyświetlać wysoko na dane słowa kluczowe i od promowanej branży cena za słowo może być inna. Google nalicza opłaty tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w baner i przejdzie na naszą stronę. W zależności od frazy ceny za kliknięcie, czyli CPC wahają się od kilku groszy dla niszowych i niekonkurencyjnych fraz do kilkudziesięciu złotych za oblegane i konkurencyjne słowa kluczowe.

Przeczytaj również  Emocje w reklamach, reklamy emocjonalne, badanie emocji

Co to jest budżet wspólny i dzienny

W kampanii Google Ads mamy do wyboru ustawienie dwóch możliwości rozliczania. Pierwszy to tzw. budżet wspólny, to z reguły idealny wybór, dla firm które korzystają z kilku kampanii ukierunkowanych na konkretne cele, ale szkoda im czasu na sprawdzanie i optymalizację każdej z osobna. Dzięki algorytmowi Google Ads każda kampania ma dobierane stawki w taki sposób, żeby uzyskać największy zysk. Drugi to tzw. budżet dzienny, to suma którą codziennie przeznaczamy na promocję. Z reguły, gdy dopiero zaczynamy swoją przygodę z Google Ads dobrze jest przeznaczyć na budżet mniejszą kwotę i po analizie skuteczności reklamy powoli zwiększać wpłacane sumy. Może dojść do sytuacji, że dzienny budżet został przekroczony, może to być max. 20%, ale w takiej sytuacji w ciągu miesiąca cała kwota się wyrówna i na koniec miesiąca wydamy tyle ile sobie założyliśmy.

Przeczytaj również  Marketing prawniczy

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Dobór fraz

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jakie słowa kluczowe będą najlepsze do danej branży. Każdy sklep się od siebie różni, ma inny cel, inny budżet i nie sprzedaje identycznych produktów. Przy wyborze fraz do kampanii warto skorzystać z dedykowanych narzędzi. Przykładem jest Planer słów kluczowych, który umożliwia zweryfikowanie fraz. Dowiemy się, czy słowa kluczowe są wyszukiwane przez użytkowników, jak często są wpisywane i ile kosztuje kliknięcie. Mamy też możliwość stworzyć sztuczną wersję kampanii w celu ustalenia odpowiedniego budżetu i jakich efektów należy się spodziewać. Warto przeprowadzić analizę konkurencji i zobaczyć, na jakie frazy promują się inne firmy z naszej branży.

Optymalizacja kampanii

Dobrze jest regularnie sprawdzać, jaki przebieg ma kampania, ile osób wchodzi na stronie, ile czasu na niej przebywa i czy dochodzi do konwersji. Musimy obserwować trendy, żeby dostosowywać reklamę do potrzeb użytkowników. Kolejną ważną kwestią jest zadbanie o dobry współczynnik konwersji.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Koszt Google Ads: Ile kosztuje kampania w Google? [Cennik 2023]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *